limbajul mimico-gestual

„Introducere în Limbajul Mimico-Gestual” şi „Văd Voci/Breaking the Silence” din cadrul OSM-ului

Organizația Studenților Medicinişti (OSM) a organizat workshop-ul „Introducere în Limbajul Mimico-Gestual” prin intermediul proiectului „Văd Voci/Breaking the Silence”. Evenimentul a avut loc pe 27 februarie, la ora 18:00, într-o sală a Catedrei de Limbi Moderne a Facultății de Medicină.

Proiectul „Văd Voci/Breaking the Silence” din cadrul OSM-ului

„Văd voci/Breaking the Silence” este un proiect din cadrul OSM-ului care are ca scop facilitarea comunicării între persoanele cu deficiențe de auz și viitoarele cadre medicale, sensibilizând populația cu privire la limbajul mimico-gestual.

Voluntarii din cadrul proiectului organizează diverse workshop-uri de predare a acestui limbaj special. S-au realizate diverse activități de promovare a sănătății în rândul persoanelor cu deficiență de auz, de la Liceul Tehnologic Special Pentru Deficienți de Auz și de la filiala din Cluj a Asociației Naționale a Surzilor din România.

„Introducere în Limbajul Mimico-Gestual”

„Introducere în Limbajul Mimico-Gestual” este un workshop organizat  de 23 de voluntari ai proiectului „Văd voci/Breaking the Silence” prin intermediul căruia s-au predat noțiuni de bază ale acestui limbaj. Publicul țintă a fost format atât din persoane interesate de învățarea acestuia, cât şi anumite cadre medicale. Participanții au fost 37 la număr, dar li s-au alăturat încă 2 persoane aveau deficiență de auz.

În sala 1 a Catedrei de Limbi Moderne, voluntarii au structurat predarea cuvintelor pe 5 stații. Acestea au fost fixate prin intermediul a două jocuri interactive. Stația 1: predarea formulelor de salut, pronume, noțiuni de timp, adverbe; stația 2: învățarea anumitor termeni precum membrii familiei, persoane, culori și adjective; stația 3: despre animale și alimente; stația 4: verbe, iar în stația 5 se predau cuvinte medicale și bonus.

S-a propus un joc interactiv cu 3 mingi prin care participanții le aruncau unul altuia pentru repetarea cuvintelor. Ei au fost provocați să formeze anumite cuvinte prin semnele învățate în momentul în care prindeau mingea. Pentru utilizarea cuvintelor învățate prin propoziții, participanții au fost împărțiți în două echipe. Un voluntar înmâna unui participant o propoziție și verifica dacă acesta a reușit să formeze corect propoziția în limbajul mimico-gestual.

Participanților li s-au împărțit diverse stickere și pixuri pe care urmau să le folosească pentru a scrie propoziții. La sfârşitul acestei evaluări, voluntarilor li s-au prezentat propozițiile în limbaj verbal pentru a corecta eventualele greșeli.

Feedback din partea participanților în urma workshop-ului

Participanții au primit printr-un e-mail câte un chestionar în urma workshop-ului. Aceștia puteau să spună ce părerea au avut despre întreaga activitate. Ei au afirmat că ar recomanda acest tip de activitate și cunoștințelor, iar impresia generală a fost una foarte bună. Activități preferate au fost stațiile de învățare a cuvintelor și evaluarea competențelor prin joc și competiție, făcându-se referire la primul joc. Organizarea pe stații de învățare, numărul mare de cuvinte învățate într-un interval de timp scurt și atitudinea voluntarilor au fost doar câteva dintre lucrurile pe care participanții le considerau satisfăcătoare.

A existat și un feedback negativ. S-a atras atenția asupra jocului cu mingea, din cauza spațiului mic și a numărului mare de participanți. S-a menționat și faptul că timpul acordat pentru învățarea cuvintelor a fost scurt pentru unele persoane.

Participanții ar dori o schimbare a activității, în sensul creșterii numărului de sesiuni în care are loc workshop-ul, creșterea timpului alocat învățării cuvintelor și a numărului de jocuri prin care să învețe cuvintele. Se dorește a se lua în calcul reorganizarea jocului cu mingea.

Sursă foto: Facebook

Comentarii

comentarii