Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo

Începutul lunii ianuarie venea cu o știre conform căreia gigantul american Yahoo își va schimba numele în Altaba. Acum, începerea procesului de transformare al site-ului a devenit oficială. De ce? Pentru că Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo.

Cum s-a ajuns la încheierea acestui contract?

Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo

Compania americană s-a aflat într-o continuă tentativă de redresare din 2012. Pe atunci, profitul ei se afla în declin, iar aducerea unui nou CEO părea, cel puțin în teorie, să fie o soluție.

Dar previziunile nu s-au adeverit. Marissa Mayer, cea care a deținut funcția în ultimii cinci ani, nu a reușit să îmbunătățească situația. Presiunile încasărilor în scădere, dar și concurența provenită din partea mai tânărului rival Google, au impus un ultimatum: vânzarea Yahoo.

Salvarea a venit de la un important operator din domeniul telefoniei mobile, care s-a oferit să-i preia frâiele. Inițial, se estima că tranzacția se va încheia la prețul de 4.8 miliarde de dolari. Însă, într-un final, cele două companii au ajuns la o înțelegere mai puțin valoroasă, iar Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo pentru 4.48 miliarde de dolari.

Ce consecințe va avea înțelegerea?

Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo
Marissa Mayer, fost CEO al Yahoo

 

Bineînțeles, Yahoo își schimbă numele în Altaba. O nouă entitate, numită Oath, va uni fostul motor de căutare, serviciile de mail și mesagerie cu divizia AOL din cadrul Verizon.

Marissa Mayer, care a demisionat pe 13 iunie 2017, va fi înlocuită de către Tim Armstrong, fost CEO al AOL. Ea va primi o compensație de 23 de milioane de dolari pentru retragerea din funcție.

Verizon a încheiat procesul de achiziție al Yahoo
Tim Armstrong, fost CEO al AOL

De asemenea, va mai apărea un nou vehicul de investiții, numit Altaba Inc. El va gestiona activități financiare ale fostei companii americane. Acestea includ participația de 15% în gigantul chinez de distribuție Alibaba Group Holding Ltd și cea de 36% din cadrul Yahoo Japan Corp.

Mișcarea va mai putea reprezenta și o modalitate de mărire a influenței fostei companii americane pe plan global. Aceasta i-ar putea oferi, în sfârșit, posibilitatea de a-și aduce influența din mediul online la nivelul unor nume precum Google sau Facebook.

sursă info: zf.ro

surse foto: itmaniatv.com, capital.ro, en.wikipedia.org

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here