Despre moldoveni se spune că le place viața. Sunt răi de gură, le place distracția alături de un păhărel de vin și muncesc până uită cum îi cheamă. Femeile sunt frumoase, aș putea spune că sunt o combinație de inocență rustică și independență. Sunt iuți, afurisite și vorbesc mult. Dar dacă îi calci pragul, ești tratat regește, pentru că sunt gazde foarte bune.
Fiind pe jumătate moldoveancă, mi-a atras atenția sintagma „tricouri moldovenești”. Adică cum? Cum poate fi un tricou moldovenesc? Iar când le-am vazut, mi-am spus „Văleu, Doamni., trebuie sa am și eu unul!” Așa că am vorbit cu Daniel Moisa, fondatorul UăiUăi tricouri moldovenești.
1. Care este povestea din spatele UăiUăi Tricouri Moldovenești?
Uăi, întâmplarea face că o idee dintr-un milion are un fel de a-și croi poveste.
UăiUăi s-a născut pe pământ moldovenesc, într-un sătuc numit Ungureni din județul Bacău când venisem la bunica mea în vizită. Cu bunica vorbesc moldovenește dar atunci am scăpat o expresie deloc cunoscută ei. Mă trezesc că mă întreabă: „Da ci vorbî-i asta OH MY GOD?! Ci grăiești tu acoloșa? „
Eram cu gura plină de mămăligă și mă gândeam cum să-i explic bunicii expresia. Am înghițit bucata de mămăligă și i-am zis: “Uăi bunicî, OH MY GOD îi o expresie americanî cari sî folosăști des în filmi ș pi net șî îi un fel di Văleu Doamni cum zâci matali când mai pierz un pui di găinî sau când ti dor chișioarili când cobori di pi prispî.”
Atunci m-a pălit inspirația și m-am gândit că asta e de pus pe tricou. Și-așa a fost făcut primul model de tricou „Văleu Doamni = OMG!”. Apoi au venit alte idei și alte idei și le-am unit sub un nume – UăiUăi tricouri moldovenești.
2. Din cine e echipa UăiUăi formată?
UăiUăi e formată din moldoveni care îmi sunt prieteni și au istoric în companii de top. Eu mă ocup de comunicare și produs iar colegii, de marketing, new business și client service. Activitatea UăiUăi e part time și începe după programul de birou.
3. De unde vă inspirați pentru mesajele de pe tricouri?
Prima colecție lansată în 2013 se numește Dicționarul și e inspirată din cultura urbană a generației web.
4. Ce mesaj v-ar plăcea să scrieți, dar aveți mici rețineri pentru cum va fi primit de public?
Scriem orice, nu avem rețineri.
5. Care sunt mesajele care au avut cel mai mult succes la public?
Toate tricourile noastre sunt forte populare și se vând bine dar de departe tricoul cu mesajul „Bețâvan Ratat = Successful Man” a fost cel mai popular. Fanii l-au supranumit și tricoul lui Van Damme de Moldova.
6. Care au fost reacțiile când v-ați lansat în online?
UăiUăi s-a viralizat din prima zi de lansare. Ne-am lansat cu un Harlem Shake moldovenesc care a urcat în câteva zile la 125 mii de vizualizări iar știrea lansării a fost preluată de televiziuni. În scurt timp am avut acoperire media de foarte mulți bani fără să plătim nici măcar un leu.
7. Ce probleme ați întâmpinat până acum?
Fanii ne mai spun uneori că nu vorbim suficient de moldovenește. Din păcate nu putem scrie tot timpul așa cum se aude că de multe ori chiar nu se înțelege. Vă asigurăm că suntem 100% născuți și crescuți în Moldova.
8. Cum se poartă un tricou UăiUăi? (dacă ar fi să existe niște „reguli feșăn” moldovenești)
Există un ghid nescris de a purta tricoul asortat cu momente de bucurie. Noi avem o tradiție deja să dăruim un tricou moldovenesc celor care sărbătoresc un succes personal.
9. La ce ar trebui să ne mai așteptăm de la voi?
Van Damme de la Moldova cu șpagat între căruțe, ritmurile populare și mesajele faine pe tricouri sunt doar începutul. Nici noi nu știm ce idei ne mai pălesc. Am vrea să facem ceva fain cu trupa Fără Zahar cu care am mai colaborat.
10. Cam cât ar trebui să scoatem din buzunar pentru un tricou UăiUăi?
Odată cu lansarea colecției noi în iunie 2014 pe www.uaiuai.ro prețul va fi de 59 de lei și va urca până la 150 de lei pentru modele super premium și ediție limitată.
Sursă foto: Facebook UăiUăi – Tricouri Moldovenești