Organizația nonguvernamentală Arta nu Mușcă, în parteneriat cu Primăria
Capitalei și Societatea de Transport București – STB SA, le oferă bucureștenilor
ocazia de a citi și de a asculta poezie într-un tramvai de pe linia 1, în perioada 10
septembrie -1 octombrie.
„Poezia nu mușcă”! Chiar în anul în care România sărbătorește Cartea, „Tramvaiul
Poeziei” va rescrie mersul călătorilor din Capitală în luna septembrie. Ei se vor
bucura de cărți de poezie și muzică jazz.
Simultan, va avea loc și un concurs de poezie pentru tinerii poeți și vor fi organizate lecturi performative în spații alternative, cu scopul de a aduce poezia mai aproape de publicul larg, de a le oferi trecătorilor accesul la lectură și de a contribui la coeziunea locuitorilor Capitalei.
„Spațiile publice merită experimentate și poetic, de aceea mi-am propus să aduc
poezia mai aproape de publicul larg, într-un mod inedit, artistic și educativ. În 2019,
nu e romantic, e necesar să luăm parte la poezia orașului și să găsim frumusețea în
forme alternative.”, declară cu entuziasm Loredana Munteanu, fondatoare a
organizației nonguvernamentale Arta nu Mușcă.
Cei care vor urca în Tramvaiul Poeziei, în perioada 10 septembrie – 1 octombrie 2019,
vor avea ocazia să citească poeme de autori români clasici și contemporani. Special
pentru ei, în mijlocul de transport va fi amenajată o bibliotecă interactivă.
„STB susține poezia, dar și actul cultural, în general. Suntem bucuroși că, prin
eforturile societății civile, le putem oferi călătorilor mici bucurii și câteva momente
plăcute în drumurile lor către serviciu, către școală, către casă sau spre altă
destinație. STB face eforturi pentru creșterea calității serviciilor oferite publicului și
în curând vom prezenta noi facilități și oferte care dovedesc atașamentul nostru față
de călători”, spune Andrei Creci, directorul general al STB SA.
În cadrul aceluiași proiect, va avea loc și un concurs de poezie destinat tinerilor poeți,
cu vârste cuprinse între 18 și 25 de ani. Aceștia sunt invitați să se înscrie în concurs cu
trei poezii, în perioada 10-20 septembrie, pe site-ul www.artanumusca.ro.
Juriul, din care fac parte Iv Cel Naiv, Iulian Tănase și Cătălina Matei, va alege 10 finaliști pentru a participa la un curs de scriere creativă.
În finală, talentul tinerilor poeți va fi provocat pentru a crea un poem pe tema „Salvează poezia orașului!”, iar poemul câștigător va fi pictat pe peretele unei clădiri aflate în centrul Bucureștiului. De asemenea, toate poemele selectate și povestea proiectului Tramvaiul poeziei vor fi adunate într-o carte care va fi lansată la Târgul Internațional Gaudeamus.
„Poate că viața mea ar fi avut un altfel de curs dacă m-aș fi întâlnit la momentul
potrivit cu un concurs de poezie. Poate că aș fi ajuns să scriu fără să mai fac o buclă
de ani de zile în care am crezut ca vreau sa devin inginer. Poate că nu m-aș mai fi
întrebat ce a vrut să zică poetul din simplul motiv că aș fi știu exact ce am vrut să zic.
Dar voi sigur puteți să-l înlocuiți pe urâciosul ăsta de poate cu pot și să ne scrieți
câteva versuri din poezia orașului ăsta nesuferit de frumos, admirabil de urât. Cred
că e datoria oricui simte poezie să o dea mai departe”, le transmite Iv Cel Naiv
tinerilor.
Proiectul Tramvaiul Poeziei își propune să aducă lectura și poezia mai aproape de
public, în contextul în care 69% dintre români și 46% dintre bucureșteni declarau că
nu au citit nicio carte și doar 9% afirmau că citesc aproape zilnic, potrivit
Barometrului de consum cultural dat publicității în 2018.
Organizația nonguvernamentală Arta nu Mușcă este cunoscută pentru inițierea unor
proiectele culturale precum “Festivalul de muzică clasică de la metrou”.
Proiectul „Tramvaiul Poeziei” este co-finanțat prin Administrația Fondului Cultural
Național, în parteneriat cu STB și Primăria Capitalei.
Parteneri: Editurile Tracus Arte, Max Blecher, Vorpal, Humanitas, Paralela 45, Printado, Atelier Blossom Floral Design, Aqua Carpatica
Parteneri media: Radio Guerrilla, Agerpres, Newsweek, Revista Avantaje, IQall, Iqads, AdPlayers, Blitz, Verbs Describe Us
Partener de comunicare : PiArt Vision