google-broken-magnifying-glass

Parlamentul European a decis să dizolve, din mai multe motive, compania americană gigantică Google. Deşi nu ar avea puterea să facă acest lucru, ei doresc să trimită un mesaj de avertisment, ca să îşi exprime nemulţumirea faţă de modul în care îşi desfăşoară activitatea. Legiuitorii din Strasbourg au votat în proporţie de 458 la 173 în favoarea propunerii.

Motivele care au demarat acest proces cuprind mai multe arii de investigare, începând de la modul cum îşi afişează serviciile de căutare în comparaţie cu concurenţii săi, cum Google domină orice publicitate în termeni de căutare, pentru felul în care foloseşte conţinuturi de pe alte site-uri şi nu în ultimul rând restricţiile pe care le impune agenţiilor de publicitate care vor să îşi mute campaniile pe alte motoare de căutare.

Timp de patru ani, Google a fost subiectul unor investigaţii care nici până în ziua de astăzi nu s-au concluzionat. Mesajul puternic transmis de Parlamentul European ar putea conduce la daune puternice de până la şase miliarde de dolari. Deşi Google a sugerat o serie de concesii, toate i-au fost respinse. Autorul acestei iniţiative a declarat mass-mediei că în cazul în care nu vor obţine nici un rezultat satisfăcător, iar comportamentul anticoncurenţial continuă să existe, se va avea în vedere un regulament pentru căutarile web dominante.

Conflictul a atins un alt nivel când Google a decis să oprească publicarea de extrase şi imagini în miniatură de către un grup de editori germani nemulţumiţi de influenţa motorului de căutare. Pe 1 octombrie, Google a declarat că rezultatele căutării pentru articolele site-ului din Germania se vor rezuma doar la titlu, fără imagini în miniatură şi alte extrase, aşa cum are Google specific, ceea ce va afecta site-urile media care sunt împotriva lui.

Cel mai revoltat de acestă situaţie a fost executivul mass-media Mathias Döpfner de la Axel Springer, care a declarat printr-o scrisoare deschisă că îi este frică de Google, din cauza dominaţiei lui în Europa şi a modului cum acesta republică fragmente de conţinut în listele de căutare.

Springer-DW-Vermischtes-Berlin

În acest moment, Google domină piaţa europeană la motoarele de căutare, deoarece 90% dintre acestea trec prin Google Search. În schimb, în SUA, procentul este de doar 68% în căutari.

Sursa: www.businessinsider.com