Google AdWords este o platforma pentru toate persoanele care isi doresc sa iti promoveze afacerea in mediul online. Campaniile se realizeaza baza principiului PPC (Pay-Per-Click), ceea ce inseamna ca se plateste doar in cazul in care un utilizator da click pe anuntul dumneavoastra. Pentru persoanele care doresc sa isi promoveze afacerea online, vom prezenta care sunt pasii crearii unei campanii AdWords de tip Search, inclusiv pe noua interfata. Totodata va oferim cateva recomandari pentru ca prima dumneavoastra campanie sa va aduca rezultate cuantificabile in vanzari.

#1. Creati un cont Tastati in motorul de cautare “Google AdWords” si intrati pe website-ul oficial pentru a va crea contul. #2. Introduceti emailul si site-ul pe care il vei promova #3. Etape obligatorii Pentru a va initia, Google va impune sa parcurgeti etapele crearii unei campanii. In acest stadiu nu veti putea seta complet campania, insa o puteti optimiza ulterior. Recomandarea noastra este sa cititi recomandarile lor pentru a le aplica in procesul de realizare al celorlalte campanii. #4. Bugetul Bugetul introdus fiecarei campanii este pe zi, motiv pentru care daca aveti o suma de 300 de lei pe care doriti sa o investiti, bugetul zilnic va fi de 10 lei(pentru lunile cu 30 de zile). #5. Targetare In functie de specificul afacerii alegeti zona in care se afla publicul dumneavoastra tinta. C:\Users\Mihai Promos\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\Screenshot (11).png Daca sunteti un magazin online va veti promova pe tot teritoriul Romaniei. In cazul in care sunteti un salon de infrumusetare din Bucuresti, va veti promova doar in acesta. #6. Selectarea retelei AdWords va pune la dispozitie posibilitatea de a realiza campanii pe mai multe retele (Search, Display, Youtube, etc.) Pentru ca dorim sa cream o campanie de Search pe care sa o optimizam ulterior va trebui sa deselectati reteaua de Display.   #7. Cuvintele cheie Acestea reprezinta termeni de cautare de care va depinde afisarea anuntului dumneavoastra. Utilizarea unor termeni de cautare precum “tricou barbati” va face ca anuntul dumneavoastra sa nu se afiseze pe cautari precum “pulvere de dama”. #8. Suma licitata Deoarece este o platforma PPC, prin selectarea introducerii sumelor licitate manual, dumneavoastra veti stabili cat sunteti dispus sa platiti pentru un click pe anunt. #9. Anunturile Anunturile sunt cele care determina ca un utilizator sa ajunga pe siteul dumneavoastra. In acelasi timp, relevanta anuntului este unul dintre factorii ce contribuie la scorul de calitate al cuvintelor cheie. Anuntul trebuie sa contina cuvintele cheie introduse, iar pagina de destinatie sa fie una relevanta pentru anuntul pe care utilizatorul a dat click pentru ca in caz contrar prin diminuarea scorului de calitate nu va veti mai afisa pe primele pozitii sau chiar deloc intrucat Google va observa ca nu sunteti relevant si ca nu este setata corespunzator campania. #10. Introduceti informatiile de facturare si datele dumneavoastra Acordati mare atentie modalitatii de plata precum si sumei initiale pe care o investiti! Va recomandam ca platile sa se efectueze manual si sa incepeti cu un buget de minim 50 de lei pentru a putea primi voucherul de la AdWords. Dupa completarea datelor veti ajunge in platforma unde va trebui sa optimizati campania creata anterior. Recomandare: Implementati coduri de traking pentru a putea intelege si gestiona mult mai bine campaniile, creati cel putin 3 anunturi in fiecare ad grup pentru a determina care este cel mai eficient, analizati din nou cuvintele cheie, introduceti extensii si verificati locatia precum si audienta pe care o targetati.

Creare unei campanii Search din platforma Noua platforma AdWords este disponibila pentru toti utilizatorii in prezent, insa pentru persoanele ce considera plaforma prea complexa, inca este disponibila vechea platforma. Campaniile de Search sunt cele care distribuie anunturi in rezultatele motorului de cautare pe baza cuvintelor cheie. Relevanta si rezultatele oferite de campaniile de Search, o plaseaza pe primele locuri in topul celor mai eficiente tipuri de campanii ce se pot realiza in mediul online.

#1 Creare campanie In noua platforma selectati All campaigns -> Campaigns si apasati pe butonul de “+” pentru a crea o campanie. #2. Tipul campaniei Dupa cum spuneam anterior, AdWords va ofera mai multe tipuri de campanii din care puteti sa alegeti. Anumite campanii (campaniile de shopping) si functii (functia de afisare a preturilor ca si extensie) nu sunt inca disponibile in tara noastra. Selectati campania Search. #3. Obiectivul campaniei Spre deosebire de vechea platforma, cea noua va ofera posibilitatea sa selectati obiectivul din spatele campaniei. Intrucat exemplul va fi pe un magazin online de tricouri, obiectivul selectat va fi cel de vanzari. In aceasta etapa putem introduce site-ul, numarul de telefon sau aplicatia in cazul in care avem o aplicatie pentru telefoane.   #4. Denumiti campania Oferiti-i un nume campaniei si pastrati bifata doar reteaua de Search Network. Este recomandat sa procedati astfel pentru ca anunturile de tip text sunt specifice campaniilor de Search, iar livrarea unor anunturi text in spatiile publicitare ale siteurilor va determina cresterea costurilor, fara a genera rezultatele dorite. Pentru campaniile de Display sunt specifice bannerele care prin aspectul vizual atrag utilizatorii pe site. Combinatia dintre Search si Display va da nastere unei campanii hibrid, care in urma mai multor teste ne-a aratat ca nu este eficienta. #5. Targetarea Zona in care va distribuiti anunturile este foarte importanta, motiv pentru care trebuie sa fiti atenti la acest aspect. Puteti crea campanii care sa livreze anunturi pe intreg teritoriul al unei tari sau puteti crea campanii doar pe anumite judete, orase sau zone. Daca aveti o afacere locala prin apasarea pe “Advanced search” puteti introduce orasul sau zona pe care doriti sa va promovati si in acelasi timp puteti exclude anumite zone, tari, judete sau oras.   #6. Selectati limba Recomandarea noastra este sa adaugati toate limbile disponibile. #7. Strategia de licitare si bugetul zilnic AdWords va pune la dispozitie mai multe strategii de licitare insa pentru a va gestiona corespunzator costurile selectati Manual CPC si deselectati Enhanced CPC daca acesta optiune este bifata. Tot aici selectati bugetul zilnic pe care o campanie il poate cheltui intr-o zi. Cu noile modificari trebuie sa va atentionam ca bugeul dumneavoastra cheltuit intr-o zi poate fi chiar si de 2 ori mai mare decat cel stabilit, insa AdWords va tine cont astfel incat la final bugetul lunar sa nu fie depasit. #8. Extensii si optiuni avansate Extensiile cresc relevanta anunturilor si va ofera posibilitatea transmiterii mai multor informatii. Acestea pot fi completate in aceasta faza cat si ulterior. Recomandarea noastra este sa le studiati pentru a le intelege si apoi sa introduceti cat mai multe extensii puteti si va permite platforma. Cele mai importante extensii sunt: sitelink, callout, call, structured snippet si location. Puteti implementa si celelalte extensii, insa unele dintre ele nu sunt disponibile in tara noastra si nu vor fi aprobate. De asemenea aveti si o serie de optiuni avansate pe care le puteti utiliza dupa ce ati obtinut informatii despre audienta dumneavoastra si dupa ce ati dobandit cunostinte suficiente despre cum va vor influenta campaniile. Pentru mai multe informaii despre extensii dati click aici. #9. Ad group, CPC si Keywords Numele ad grupului nostru va fi tricouri baieti. Urmatorul pas este introducerea CPC-ului, adica suma maxima pe care suntem dispusi sa o platim pentru un click. Al treilea pas este introducerea cuvintelor cheie care vor determina daca anunturile noastre se vor afisa sau nu. Pentru a intelege care este legatura dintre tipul de potrivire, cuvintele cheie si cautarile utilizatorilor puteti citi informatiile furnizate de Google. Recomandarea noastra este sa folositi zona shorcut-ul catre keyword planner din partea dreapta pentru a va alege cuvintele cheie potrivite. Pentru a nu va cheltui banii incepeti cu broad match modifer (+tricouri +barbati). Prin amplasarea unui plus in fata cuvintelor veti utiliza acet tip de potrivire. Adaugarea cuvantului cheie +tricouri +baieti folosind broad match modifier va afisa anunturile pentru cautari precum:

  • tricouri baieti ieftne
  • tricouri scumpe baieti
  • baieti tricouri negre

Nu va veti afisa pentru cautari precum:

  • tricouri fete ieftine
  • pulovere scumpe baieti

Recomandam acest tip de potrivire pentru inceput deoarece va v-a ajuta sa va delimitati mai bine audienta si sa intelegeti ce anume cauta utilizatorii. In cazul nostru pentru ca nu avem cuvinte cheie formate dintr-un singur termen, anunturile nu se vor afisa daca in momentul cautarii pe Google nu sunt introdusi toti termenii cuvantului cheie. Evitati sa introduceti ca si cuvant cheie termeni generali (ex:tricou). Incercati sa aveti cuvinte cheie compuse din cel putin 2 termeni. #10. Creati anunturi Creati anunturi care sa atraga, dar care sa contina cuvintele cheie introduse anterior. #11. Compuneti textul anuntului In imaginea de mai jos este un exemplu al unui anunt pentru tricouri personalizate. Incercati sa evidentiati beneficii, avantaje, caracteristici, pretul, calitatea sau avantajul competitiv pentru a motiva utilizatorii sa dea click pe anuntul tau si nu pe cel al concurentilor. #12. Creati cel putin 3 anunturi Este foarte important sa ruleze in permanenta cel putin 3 anunturi pentru ca ulterior sa le optimizati si sa determinati care este cel mai eficient.   #13. Finish! Pentru informatiile introduse de mine, AdWords mi-a oferit o estimare a rezultatelor pe care ar urma sa le obtin cu bugetul si CPC-ul introdus in in urma optimizarilor, rezultatele vor fi diferite. Acestia au fost pasii crearii unei campanii, insa munca dumneavoastra nu este gata. Setarea unei campanii determina punctul din care veti porni. O campanie bine setata ce are cuvintele cheie foarte bine alese, anunturi foarte atractive si extensii va performa foarte bine fara sa va consume bugetul pe cautari ce nu sunt relevante. Partea cea mai complexa o reprezinta optimizarea campaniilor, iar aceasta nu se va opri niciodata.

Speram ca acest tutorial este pe intelesul dumneavoastra si ca va v-a ajuta sa creati prima dumneavoastra campanie! Acest articol a fost realizat de Mihai Grigorescu Specialist Marketing Online la agentia Promos.

Mai multe detalii despre cum se fac campanii AdWords gasiti pe blog.

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here