Weekend-ul trecut am participat la o sesiune de training de management cultural, marca Formare Culturală, un program interesant care te învață secrete în managementul unui proiect…cultural.

Puneți la un loc educaţie nonformală, experiență în domeniu de 15 ani adunați de cei doi traineri (da, doi), o locație în care se țin show-uri de improvizație, patru participanți și veți obține un cocktail de 14 ore pline de teorie și practică.

Foto- sesiune restrânsă, cu informații importante și dedicate fiecărui proiect în parte.

Cursurile de două zile oferă o deschidere spre domeniul creativ şi cultural (de la publicitate la festivaluri și proiecte de caritate) şi se desfăşoară interactiv, prin discuţii libere şi lucru pe proiectul fiecăruia. Trainerii (Dora și Oana) chiar asta propun: fiecare să vină cu un proiect în minte, pentru a se lucra direct pe el.

Mai mult, trainerii aduc idei creative, atât pe conținutul proiectului cât și pe buget, pentru fiecare proiect în parte. Mulțumesc pentru consultanță!

O abordare rară în peisajul românesc este și perspectiva unei economii a culturii, nu doar o cultură cu C mare, care plutește nedefinit, finanțată cu greu de organizații non-profit. Trainerii au subliniat faptul că nu e nimic „rău” în a vinde produse și bunuri culturale și nici în a face profit din cultură! Nu trebuie să fii ONG ca să fii operator cultural. Poți să fii și o mică firmă care desfășoară concerte, festivaluri sau ateliere. Deasemenea, poți să generezi bani și prin proiecte pe ONG, bani care vin să sprijine următorul proiect sau următoarea ediție.

 

Oana Năsui, trainer

Mi-a plăcut că s-a vorbit de industrii creative și culturale, s-au contextualizat informațiile din Europa și România. Am remarcat că „breslele” profesionale se întâlnesc firesc, industriile creative fiind și artele vizuale, piața de artă, artele spectacolului, meștesuguri tradiționale, patrimoniu, turism cultural, arhitectură, design (de obiect, de produs, vestimentar, etc), dar şi muzică, film și domeniul editorial sau cercetare-dezvoltare creativă.

Aaa, și am învățat să fac un buget!

Ce m-a uimit, dar și bucurat (că am avut acces ) a fost rețeaua de contacte extinsă pe care o au trainerii, în diverse domenii, de la spații alternative la oameni din presă și organizatori de proiecte culturale.

Say Cheese!!!

Ce mi-a oferit acest training?

Ocazia de a învăţa de la profesionişti şi de a primi o parte din experienţa acestora.

Oportunitatea de ami materializa proiectul şi de a avea o viziune cât mai reală asupra pașilor ce trebuie urmați pentru obţinerea unei finaţări.

Sfaturi în ceea ce priveşte domeniul cultural şi creativ şi metode de alege variante administrative potrivite (ONG sau firmă)

Discuţii constructive de la egal la egal, unde am putut contribui la modelarea unor idei şi proiecte, atât ale noastre, cât şi a colegilor noştri.

Sentimentul că proiectele culturale constituie şi ele o prioritate în această ţară şi nevoia de a acorda mai multă atenție sectorului creativ, căci este și poate fi o industrie profitabilă.

 

Toată lumea la soare în pauza de prânz

Vă recomand aceste traininguri, de unde veţi pleca nu numai cu un bagaj de cunoştinţe, ci şi cu o stare de spirit excepţională.

Pentru mai multe informaţii accesaţi:

Formare Culturală

Website

Sau adresele de email: training@formareculturala.ro sau consultanta@formareculturala.ro

 

Alexandra Mihai

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here