Fie că te antrenezi într-o sală cu pereții plini de oglinzi, dansezi pe o masă în club sau pur și simplu faci piruete în ploaie, dansul te face mai fericit. Dansul este arta unde toate simțurile se împletesc, este un limbaj al sufletului și de cele mai multe ori se transformă într-o pasiune pentru întreaga viață. Prin mișcare te exprimi liber și îți hrănești cu energie întregul trup. Mijloc de meditație în diferite culturi ale lumii, dansul elimină stresul, ajută la descărcarea emoțională și duce la stabilirea de relații interpersonale.

rain

Slăbit

Indiferent de spațiul unde îl practici, dansul te ajută să arzi între 200-500 de calorii pe oră, în funcție de intensitatea mișcărilor. Orice tip de dans ajută, fiindcă implică mai multe grupe de mușchi simultan. Un mod distractiv și plăcut de a face sport, dansul stimulează slăbirea, eliminând bagajul nedorit de kilograme, cu un efort depus abia sesizabil.

Dansuri care ard 500 de calorii

Zumba

zumba

Ritmurile muzicale rapide și mișcările ample ajută la pierderea a peste 500 de calorii într-o singură oră. Ușor de practicat, zumba nu necesită elemente de tehnică.

Dansurile de societate

Accesibile tuturor, dansurile de societate pot fi practicate oriunde, de la seri dansante în localuri cu specific, la petreceri în cluburi. În câteva ore se ajunge la pierderea a 500 de calorii.

Dansul sportiv

t

Considerat sport de performanță, dansul sportiv este împărțit în două categorii: dansurile latino-americane, printre care se numără cha-cha-cha, salsa, rumba, bachata și dansurile standard, de salon (valsul lent, tango-ul clasic, foxtrot-ul).

Prelungirea vieții

Aternativa cea mai bună pentru mersul la sală sau alergatul prin parcuri este dansul. Pe lângă faptul că te menții tânăr, dansul este cheia unui corp frumos, alături de o alimentație sănătoasă. Un factor important al longevității este mișcarea, sportul având capacitatea de a încetini procesele de îmbătrânire.

 Sănătate fizică și psihică

Dansul nu aduce numai beneficii corpului, ci și psihicului. Este un mijloc de mișcare ideal pentru persoanele care suferă de diabet, ajutând la reglarea glicemiei. Menține grăsimile sub control și crește nivelul de colesterol bun. Îmbunătățește circulația, având efecte asupra vaselor de sânge și asupra inimii. Mărește nivelul de oxigen din sânge, menține activ sistemul nervos central, întărește mușchii și duce la echilibru. Dansul ajută la tonifierea corpului, te face mai flexibil și mai rezistent. Dansul face și oasele mai puternice, eliminând atât pericolul instalării osteoporozei, cât și al artritei. Prin dans, copiii sunt ajutați în procesele de creștere ale oaselor și ale mușchilor, prevenind afecțiuni ale coloanei vertebrale.

Pe lângă starea de bine pe care o induce, dansul te ajută să ai o minte tânără și antrenată. De la învățarea câtorva pași, până la coregrafii întregi, dansul solicită mintea.

Dansul te relaxează, putând fi folosit și ca terapie psihologică pentru a combate anumite tulburări psihice, precum depresia și anxietatea. Mișcarea pe ritm duce la echilibrul psihicului și eliminarea tensiunilor emoționale.

„Dansul frumos se naște din setea de dans. Iar setea de dans cere ca toți să danseze – chiar și cel ce joacă prost – căci altfel nu ar mai fi sete, ci o academie împietrită și spectacol fără semnificație.”  Antoine de Saint-Exupery

sursa foto: weheartit.com