Publicitatea românească a evoluat pe parcursul ultimelor decenii, iar în prezent se află într-o continuă creştere a libertăţii de exprimare. Iată cinci campanii româneşti care au atras atenţia în ultimii ani:

1. Why donʹt you come over?

radardemedia

Ceea ce este interesant la această campanie este valorificarea brandului de ţară, aceasta venind mai mult ca un răspuns în faţa unei alte campanii britanice, prin care se urmărea să se oprească valurile de români ajunşi pe plaiuri engleze, odată cu restricţionările de pe piaţa muncii din 2014.

Conceptul a avut multe declinări în online, printre care amintim de serviciul ,,a cousy couch’’, disponibil pe pagina oficială a site-ului, unde cei interesaţi erau încurajaţi să aleagă un loc de vacanţă pentru a descoperi frumuseţile pe care ţara noastră le are de oferit .

Campania a avut un real success, fiind singura campanie românească nominalizată la premiile PR Lions   (Cannes). Alte premii câştigate: argint la categoria Online, aur la PR, argint la categoria Integrated Campaingns, în cadrul galei ADC*RO Awards, marele premiu la Golden Drum-categoria Campanii Digitale etc.

2. Românii au iniţiativă

media.iqads

Tot în categoria nominalizate la Cannes intră şi Campania celor de Vodafone. Urmărind conceptul „Românii au inițiativă”, campania Vodafone, îl are în centru pe Ghiță Ciobanul, din comuna Jina, Județul Sibiu. Campania și-a câștigat popularitatea în scurt timp de la lansare. Ghiță este singur pe munte, cu oile la păscut, dar este înconjurat de mii de prieteni. El folosește smartphone-ul și internetul pe mobil pentru a fi mereu conectat la rețelele sociale și pentru a păstra legătura cu cei dragi, direct de la stâna din vârful muntelui.

Campania Vodafone a înregistrat un real succes, acum pagina oficială a lui Ghiță Ciobanul înregistrând peste 500 000 de aprecieri și de asemenea, a adus agenției McCann Erickson, premiul Bronze Lion în cadrul celui mai important festival de publicitate din lume, Cannes Lions, campania fiind nominalizată la categoria Media.

3. Campania Salvați Roșia Montană

?????????????????????????????????

Campania a unit mii de oameni în manifestări în capitală și nu numai, împotriva proiectului ,, Gold Corporation” , Roșia Montană.

Aceasta este poate una dintre campaniile românești cele mai cunoscute, care a unit laolaltă mai multe nume cunoscute de pe scena publică autohtonă. Aceștia au apărut într-o serie de spoturi celebre, ca semn de protest împotriva exploatării din zona Roșia Montană.

Poate cea mai de impact apariție este cea a actriței, Maia Morgenstern. Aceasta își smulge una câte una bijuteriile de aur, iar la final apare sloganul sugestiv al campaniei: ,,Un om valorează mai mult decât aurul pe care îl poartă. La fel și o țară. Află adevărul despre Roșia Montană, nu despre aurul său.

Printre aceste apariții, mai amintim de Dragoș Bucur. Acesta este protagonistul unui spot unde apare, pe o ploaie torențială, în care își smulge dinții de aur folosind un clește și renunță la toate bijuteriile pe care le deține, având un mesaj sugestiv pentru cei care vor să deruleze proiectul minier.

4. Campania ROM – Răzbunarea va fi dulce

romautentic

Aş include această campanie ROM, la categoria campanii curajoase. Deşi scopul a fost promovarea noilor biscuiţi-sandvish ,,ROMtoff’’, campania atrage atenţia prin mesajul din spate, întrucât se vorbeşte despre o revendicare a spiritului românesc. Cei de la McCan Erickson folosesc acest artificiu, de a asocia brandul de ciocolată românească cu revendicarea românilor. Americanii să recunoască originea mioritică a baseball-ului din jocul cu oina, apoi oferă şi exemplul personajului istoric Dracula.

Ce este de apreciat la această serie de campanii  ROM este experimentarea a tot felul de idei care, trebuie să recunoaştem că au haz ce poate fi gustat de oricine,  iar partea cu,,răzbunarea e dulce’’, continuă şirul ,,senzaţiilor  tari româneşti’’ cu care ne-au obişnuit campaniile marca ROM.

5. Văruʹ te rezolvă!

mediaiqads

,,Mi se spune Văruʹ. De aici mă ocup eu’’. Aşa începe campania de lansare Văruʹ, o creație Lowe&Partners prima campanie integrată a brandului tocmai.ro, cel mai vizitat site de anunțuri online. Vrei să cumperi un ponei? Să vinzi o bormaşină? Ai nevoie de un zugrav? Văruʹ te rezolvă.

A fost creat un personaj cu stil şi atitudine. Campania a avut un succes formidabil, şi-a păstrat poziţia de lider în topul preferinţelor, în materie de servicii online şi a fost poate şi cel mai popular personaj în publicitate, în 2013,  anul în care a fost lansată campania. A fost preluat în emisiuni TV, a creat un val în blogosferă, devenind ,,soluţia’’ amintită pentru orice situaţie.

Surse foto: media.iqads, radarmedia, romautentic, rosiamontana.org

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here