61323_zdes-kuryat_or_thank-you-for-smoking_1600x1200_(www.GdeFon.ru)Un film care mi-a fost recomandat la un seminar de Relații Publice din facultate și pe care l-am văzut doar de curând, din păcate. Uitasem complet de el până când am dat peste numele pe care-l poartă dintr-o mare întâmplare. Evident, căutând informații despre alte filme.

Fiindu-mi recomandat la RP, era clar c-o să-l văd c-o mare plăcere, pentru că include o varietate de concepte pe care le-am internalizat pe parcursul celor trei ani de studiu, reușind acum să văd o aplicare practică în cadrul acestui film.

Printre noțiunile evidente, acțiunile adoptate de către specialiști și conceptele utilizate în cadrul discursurilor, se află: lobby, damage control, public opinion, stockholder, stakeholder, spin, spokesman, etc. Vedeți filmul ca să regăsiți și alte idei conexe.

Nick Naylor, lobbyist la Academy of Tobacco Studies care are drept stockholderi (ca să folosim noțiunile enumerate anterior) o serie de investitori ai companiilor de țigări, este cel care evidențiază lipsa unui raport direct cauză-efect între consumul de țigări și cancerul la plămâni.

Naylor este cel care mizează în discursurile sale pe sănătate, pe dreptul fiecărui om de a alege pentru el, pe educație și pe un mod personal și foarte persuasiv de a atrage audiența (fie ea numeroasă, fie ea singulară) de partea sa.

Dificultățile pe care acesta le întâmpină n-au nimic de-a face cu viața profesională, unde manipulează cu ușurință și cu zâmbetul pe buze, ci de viața personală. Are dificultăți în a o convinge pe fosta sa nevastă că este un tată bun pentru fiul lor. De asemenea, se dovedește a fi naiv în fața unei ziariste seducătoare, spunându-i o serie de insights pe care ar fi fost necesar să le țină secrete, considerând că ea nu le va folosi împotriva lui în articolul pe care urmează să-l scrie. Se înșală. Dar mai tare se înșală ea, considerând că vocea lui Nick nu se va face din nou auzită, astfel încât imaginea lui să nu fie pătată. Așa se-ntâmplă când încerci să denaturezi un spectru al persuasiunii.

Deși i se pun bețe în roate, găsește mereu o modalitate să iasă basma curată, să-și reabiliteze reputația și să-și facă treaba în continuare într-un mod profesionist și convingător. După ce părăsește slujba de la Academy of Tobacco Studies, acesta sfârșește tot prin a face lobby, dar pentru altcineva. Cu aceeași plăcere, aceeași forță manipulativă și același grad de persuasiune pe care-l observăm pe tot parcursul filmului. Este foarte bun în meseria sa.

Fiul său îl consideră un model demn de urmat, câștigând la rându-i locul I la Concursul de Dezbatere. Un film pe care-l poți urmări cu mare plăcere, fie că ești interesat de domeniu, fie că lucrezi în el. Ilustrează puterea pe care o are cuvântul atunci când e folosit cum trebuie.

 

Redactor: Alexandra – Georgiana Andrei

Sursă fotografie: www.st.gdefon.ru

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here