81% dintre studenţii la jurnalism şi comunicare s-ar reorienta profesional, arată un studiu făcut de Asociaţia Studenţilor la Comunicare din cadrul Universităţii din Bucureşti (ASC-UB).  Studiul mai arată că un sfert dintre studenţi cred că nu îşi vor găsi un job în domeniu pentru motive ca lipsa de experienţă, piata suprasaturată, calitatea slabă a jurnalismului românesc şi salariile mici.

894607_545803258775547_858946363_o

20% dintre studenţi cred că nu vor reuşi să se angajeze și mai puţin de jumătate dintre cei intervievaţi au făcut un internship în domeniu dorit. Cu toate acestea, 94% dintre studenții la jurnalism și comunicare declară că ar accepta un internship neplătit, dar pe o perioadă de
maximum 3 luni.

Avem din ce în ce mai puţine opţiuni. Este foarte greu ca un tânăr să se angajeze ca jurnalist. Angajatorii cer experienţă, în condiţiile în care mulţi dintre studenţi au 19-20 de ani. Noi îi ajutăm, dar nu este uşor. În curând va avea loc Media Prom, un eveniment creat special pentru ca studenţii să intre în legătură cu profesioniştii media. Sperăm ca măcar aşa să aibă o şansă la un internship sau la un stagiu de practică”, a declarat Florentina Cruşitu, preşedintele ASC-UB.

Studiul a fost făcut pe un eşantion de 492 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 şi 23 de ani, studenţi ai Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării, Facultăţii de Litere cu specializarea Comunicare și Relați Publice din cadrul Universității din București, dar şi Facultății de Comunicare și Relații Publice din cadrul SNSPA.

Despre ASC-UB

Asociația Studenților la Comunicare – Universitatea din București (ASC-UB) este principalul for reprezentativ al studenților Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, din cadrul Universității din București.

Asociaţia a fost fondată în martie 2013 şi are ca scop reprezentarea intereselor studenţilor Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din Bucureşti.

La nici un an de existență, ASC-UB se implică activ în problemele studenților, ajută studenții, în limita posibilităților, să pătrundă pe piața muncii și este un partener egal de decizii, în comunicarea cu Facultatea.