Vă propun să ne îmbarcăm într-o călătorie imaginară în jurul lumii advertisingului și să descoperim împreună avantajele unor poveşti din acest domeniu. “Împachetaţi-vă bagajele” (eliminați celelalte preocupări și aşezaţi-vă confortabil) şi să pornim! Trenul advertisingului se numeşte Storyscaping, care ne va purta într-o aventură de neuitat!

Nume mari din industria Comunicării au dezbătut conceptul de Storyscaping la cea de-a 12-a ediție a Congresului Naţional al Studenţilor la Comunicare, care a avut loc în perioada 23-24 aprilie 2015, la Universitatea Europei de Sud Est Lumina.

tumblr_inline_n3pzmwh2ym1r96zy9

Prima oprire este în Storyscaping: lumea de poveste a brandurilor. Aici îi cunoaştem pe Paul Markovits (Vicepreşedinte Marketing, Carlsrom), pe Lorand Balint (Managing Director, Leo Burnett) şi pe Ioana Mucenic (Managing Partener la Pastel). În această călătorie, studenţii au avut ocazia să afle că un brand trebuie să aibă capacitatea de a se reinventa, pentru că informaţia pe care o au consumatorii se dublează.  Brandul ajunge în imima consumatorului, numai dacă reuşeşte mai întâi să iasă din pagina publicitară. Storyscapingul vorbeşte despre Utilitatea Produsului, adică despre personajul din poveste,. Un erou numit consumator cunoaşte un prieten numit produs, care îl ajută să evolueze. Un exemplu în acest sens ne este oferit de Paul Markovits, care vorbeşte despre brandul Granini. Acesta a început printr-un great idea: exportul de fructe şi iubire. Granini a devenit sucul iubirii:  “The frist big love- fructele iubesc Granini”, a devenit sloganul campaniei de promovare a brandului.

Până la urmă, “Cum scriem o poveste tare?”. Povestea fiecărui brand trebuie să fie diferită, pentru că oamenii sunt diferiţi, dar cu toţii au dorinţa de a crede în ceva anume. Aici intervine Storytelling-ul, care nu vinde produsul, ci mai degrabă vinde povestea din spatele produsului, astfel încât  brandul creează lumi în care consumatorul se simte bine. Reclamele nu mai arată ca nişte reclame, ci arată ca nişte poveşti.

Următoarea oprire a trenului advertisingului, este Transmedia storytelling: un singur mesaj, platforme multiple,  unde îl cunoaştem pe Iulian Pădurariu (Managing Partener, MARKS), Sorin Psatta (Integrated Communication Director, Graffiti BBDO) şi Vasile Alboiu (Creative Director, Seniorhyper). Aceştia ne-au spus o poveste despre importanţa implicării consumatorului în strategia de brand, precum şi despre interacţiunea permanentă cu acesta. Prin intermediul tuturor canalelor de comunicare se poate transmite  mesajul  simultan  și coerent.

Se pare că  niciodată oamenii nu au avut acces mai facil la mai multă informaţie decât astăzi.  Niciodată nu s-a simţit mai tare nevoia de noi experienţe.  De aceea, brandul se pune la dispoziţia consumatorilor săi  prin reţelele sociale şi astfel îşi spune povestea şi îşi face o mulţime de prieteni.

A treia oprire este Visual storyscaping: de la crearea unor reclame la crearea unor poveşti şi îi are ca protagonişti pe Ştefan Vasilachi (Head of Art, Geometry Global), Sebastian Olar (Group Creative Director, McCann Erickson) şi Arpad Rezi (Senior Art Director, McCann Erickson). Când au coborât din trenul advertisingului, ei au simţit nevoia de a împărtăşi cuiva ceea ce simţeau în acel moment,  aşa că s-au întâlnit cu studenţii îndrăgostiţi de advertising şi au vorbit despre emoţiile care transformă brandul într-un lovemark, prin Storyscaping. Un exemplu în acest sens ne-a fost prezentat de Sebastian Olar, cu arhicunoscuta reclamă de la Vodafone, cea în care apare Ghiţă, ciobanul cu acoperire naţională şi cont de Facebook, pentru o reclamă la firma de telefonie mobilă. Astfel, emoţia este energia care mişcă lucurile. Ghiţă ciobanul devine personajul care merge prin lume cu o poveste  originală, ce transformă Vodafone într-un lovemark.

Ultima oprire este la staţia  Storyscapingului: noua strategie în construirea unui brand de succes. Aici, Bianca Dumitraşcu (Art Director, Leo Burnett), Valentin Radu (CEO, Marketizator) și Matei Psatta (Digital Strategy&Social Media Director, Leo Burnett), ne spun povestea Storytelling-ului. Povestitorii noştri au surprins  o întâmplare dintre brand şi consumator. Consumatorul avea nevoie de un prieten care să fie sincer şi l-a întâlnit pe brand.  Astfel, dacă povestea din spatele brandului este spusă bine, îndeplineşte promisiunea unei nevoi a consumatorilor şi construieşte  încredere şi sinceritate, poveşti frumoase, care inspiră.  Un exemplu, în acest sens, ne-a fost oferit de Bianca Dumitraşcu, care ne-a povestit despre filmuleţul cu mesaj social, anume Beauty Inside. Acesta a fost  realizat de Intel&Toshiba, cu scopul de  a crea un mesaj social, acela că frumuseţea se află în interiorul fiecărei persoane. Filmuleţul spune povestea  lui Alex, personajul care se trezeşte în fiecare dimineaţă, în corpul unei alte persoane.

Trenul a ajuns la destinaţie, călătoria a luat sfârşit şi este momentul să ne întoarcem acasă. Concluzia este aceea că povestea despre brand creează o lume în care produsul este eroul care ajută consumatorul  şi astfel se naște o relaţie bazată pe sinceritate.

Sursă foto: sapientnitroblog.com/post/82123066828

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here