INSIGHTS afiș
V-ați gândit vreodată că un adolescent poate să rezolve o problemă strategică în cadrul unei companii? Sau cum poate un elev de liceu să schimbe percepția legată de meseria de chelner?

Cel mai ambițios proiect INSIGHTS, lansat de Romanian Business Leaders, le dă tinerilor posibilitatea să ofere consultanță companiilor din România. Elevii cunosc poveștile din spatele business-urilor de succes, identifică problemele și apoi caută soluții. Programul INSIGHTS provoacă business-urile să se descopere prin ochii unor tineri creativi și plini de energie.

City Grill a acceptat provocarea, iar timp de 3 zile, 7 tineri din 7 orașe din țară au făcut echipă la București și au lucrat în restaurantele celebrului lanț. După ce au stat de vorbă cu angajații și clienții localurilor, elevii au creat peste 200 de idei, au construit soluții și le-au testat în fața CEO-ului și HR Manager-ului. Ideile lor le-au dat încredere angajaților și au motivat zeci de tineri să-și găsească un loc de muncă în unul dintre restaurantele City Grill.

„Oamenii sunt surprinși când văd elevi sau studenți care vin cu un checklist, cu un set de întrebări sau când văd cum tinerii fac chestionare pentru companie. Înseamnă o întinerire a companiei! Oricine poate să facă acest lucru, trebuie să înțeleagă că este un beneficiu atât pentru companie cât și pentru acești tineri, care beneficiază de un cadru, de o infrastructură, beneficiază de un mediu de lucru, de comunicare, de niște exemple concrete”, a declarat Daniel Mischie, CEO City Grill.

Cum poți atrage un tânăr de perspectivă să lucreze în compania ta? Cum poți crește numărul de clienți? Cum poți fideliza piața? Vrei idei pentru o nouă campanie de marketing? Ai o idee de produs sau serviciu nou pe care să le testezi?

Tinerii pot veni cu genul acesta de soluții și strategii pe care compania le poate implementa pe termen lung. Cine sunt acești tineri? În primul rând, liceeni sau studenți în primii ani la facultate. Mulți dintre ei au fost implicați în proiecte naționale și internaționale, vor să își deschidă un business în viitor, iar o parte, chiar dacă sunt foarte tineri deja coordonează o afacere.

„Este o oportunitate să aducem companiile și tinerii împreună, într-un context care creează plus valoare. Având în vedere relația pe care am construit-o cu tinerii de la «Vreau să fiu Antreprenor» e foarte motivant, câteodată provocator, dar foarte împlinitor să lucrezi cu ei. Mereu esti surprins de ceea ce pot crea. Dintodeauna, mi-am dorit să trăiesc într-o Românie prosperă fericită, iar alături de tinerii aceștia, simt că producem o schimbare. Îi văd cum încep să ia decizii, să își urmeze visurile și să își folosească abilitățile și darurile într-un mod benefic pentru ei și societate”, a declarat Alin Claudiu Apostu, manager de proiect.

Evaluată la peste 260 de milioane de euro, piața de consultanță din România ar putea să investească și în proiecte de acest gen, proiecte care le-ar acorda tinerilor șansa să vină cu strategii noi pentru companiile din România. Un astfel de program le-ar crea elevilor cadrul perfect pentru o învățare strategică, iar business-urile ar primi plus valoare din partea lor.

„Tinerii sunt extraordinari de creativi, au ideea asta de think out of the box, adică noi în companii nici nu mai vedem anumite lucruri, nu mai percepem ca atare, ei vin de afară, primesc tema, vorbesc unii cu alții și după aia implementează mini-proiecte sau proiecte cu mintea proaspătă, limpede, cu naivitatea unui antreprenor care este la început și asta este o valoare adăugată atât pentru ei, cât și pentru companii”, a declarat Dragoș Anastasiu, Președinte Eurolines Group.

Comentarii

comentarii