Să creezi o afacere de la 0 e un lucru greu, așa cum bine știm cu toții. Personal, m-am întrebat mereu cum fac cei care reușesc. Sunt munca și suportul financiar suficiente sau mai e nevoie și de altceva? Căutând răspunsuri la aceste întrebări, am găsit un om potrivit să-mi răspundă. Ce ar putea avea în comun o cafenea, o afacere cu cozonaci și o pagină de promovare a României pe faimosul Instagram? Pe Dan Posea. Dan e unul dintre fondatorii cafenelei Teto din București, care se află în mai multe locații, și e un tânăr antreprenor încununat de succesul atins prin intermediul muncii grele. După ce a terminat facultatea s-a gândit că e timpul pentru o nouă provocare. Mai multe aflați chiar de la el, din interviul de mai jos.

  1. Bună, Dan! Te poți caracteriza în trei cuvinte, astfel încât oamenii să își formeze o idee despre persoana din spatele pozelor?

Salutare! Carismatic, pragmatic, flexibil.

  1. Cum ai venit cu ideea cafenelei Teto și cât de greu ți-a fost să o transformi în realitate?

Ideea mi-a venit anul trecut, în anul 2017, împreună cu cei doi parteneri ai mei, Alex și Moro. Unul dintre ei avea deja validat modelul de business în Buzău și ne-am hotărât să punem bazele unui concept în București de speciality coffee, fresh food & drinks. Totul a durat 10 luni, din punct de vedere birocratic. Pe 14 aprilie 2018 am avut primul eveniment și tot în aprilie am luat restul de 12 evenimente. Urmează să deschidem 2 unități până la finalul lunii iunie 2018 și vrem să ajungem la un număr de 5 locații până la sfârșitul acestui an.

  1. Ai vrut dintotdeauna să fii antreprenor sau te-ai aruncat spontan spre acest obiectiv?

Cochetam cu ideea de a avea propriul meu business de la 18 ani. Însă lucrurile au început să se concretizeze de-abia anul trecut după finalizarea studiilor, când focusul meu s-a îndreptat total spre zona de antreprenoriat. E greu să ai business și să te ții și de facultate în același timp. De-asta am preferat să-mi termin cu bine studiile ca pe urmă să mă concentrez pe business.

  1. Ce legătură există între Teto și cozonacul.ro? Cum ai venit cu ideea afacerii cozonacilor?

Ideea cu cozonacii mi-a venit în minte la o cafea cu prietenul meu cel mai bun – Andrei David. Într-o seară ne era poftă de cozonaci și nu știam de unde să comandăm. Astfel, am făcut un research pe net și printre cunoscuții mei, iar nevoia clar exista. Am achiziționat domeniul www.cozonacul.ro în decembrie 2017, iar de Paști am avut în peste 80 de comenzi venite din Instagram, Facebook și cunoscuți. Producția are loc în laboratorul Medeei Piron, care este iubita și partenera mea de business. În următoarele 3 luni oamenii își pot comanda cozonaci la un click distanță. În target-ul nostru se află și românii din Diaspora.

  1. Crezi că că tinerii care își doresc un viitor în România pot reuși doar pornind la drum cu un vis?

Majoritatea tinerilor din România au un vis, dar nu au un plan. Din punctul meu de vedere, planul este precum o hartă: vezi unde te afli și îți poți stabili rutele pentru a ajunge la destinația finală. Important este și De ce-ul fiecăruia dintre noi, pentru a ne da seama dacă merită să lucrăm la obiectivul nostru zilnic. Scurta mea experiență în antreprenoriat m-a făcut să mă bucur mai întâi de călătorie și pe urmă de finalul ei.

  1. Dacă te-ai putea întoarce în timp să dai un sfat unui tu mai tânăr cu 10 ani, ce i-ai spune?

I-aș spune să vină la liceu în București și să-și găsească un mentor.

  1. Am văzut că ești founder al paginii „Promovez România” pe Instagram. De ce consideri că România trebuie promovată?

Îmi place să cred despre mine că sunt printre puținii oameni care promovează România zi de zi și nu doar de 1 Decembrie. Sunt mulți care se plâng că s-au născut aici, că întreg aparatul adminstrativ este corupt, că avem politicieni incapabili de a conduce țara. Consider că dacă fiecare dintre noi și-ar face treaba cum trebuie pe domeniul său, am lăsa orgoliile deoparte și ne-am concentra pe ce să lăsăm în urmă societății, lucrurile s-ar schimba semnificativ.

  1. Ce planuri de viitor ai și care crezi că este rețeta succesului?

Am deadline ca până la 31 decembrie 2023 să fac 10 milioane de euro. De ce? Pentru că mă provoacă zi de zi acest obiectiv și știu de ce trag tare. Nu cunosc rețeta a succesului. Însă, rețeta eșecului este să încerci să mulțumești pe toată lumea.

  1. Dacă ți s-ar oferi o șansă să pleci din țară ca să schimbi ceva, ai face-o? Te-ai mai întoarce?

Să știi că m-am gândit în ultimii 2 ani la alternativa de a pleca definitiv din țară. În România încă se mai pot face lucruri faine, care în străinătate se întâmplă de ani buni. Trebuie să fii super pregătit să lași România și să începi o viață nouă în afară. E doar o părere.

  1. Cum s-ar numi o carte despre viața ta și de ce ar trebui oamenii să o cumpere?

Lumea e a ta! ”– ar fi o autobiografie interesantă pentru tinerii de liceu/facultate care vor să urmeze calea antreprenoriatului.

 

Cu tot ce ați aflat, considerați că ați putea deschide o afacere acum că știți cam ce implică? Ar fi pretabile ideile pe care le aveți? Eu nu știu încă ce să zic, poate o să revin cu un răspuns după ce trag o fugă până la Teto.

Comentarii

comentarii