STB va oferi servicii contactless călătorilor săi. Achitarea deplasării se va putea face cu orice dispozitiv care dispune de opțiuni de plată contactless. Astfel, oamenii nu trebuie să se mai îngrijoreze că vor pierde autobuzul așteptând la coadă pentru a achiziționa bilete, procurându-le direct din autobuz cu ajutoru cardului sau a telefonului.
„Vești bune pentru bucureșteni! De acum puteți plăti călătoria direct în autobuzele din Capitală, cu orice card contactless, telefon sau smartwatch. Soluția de plată este implementată de Societatea de Transport București și BCR, în parteneriat cu Mastercard și Visa”, a transmis BCR pe pagina de Facebook.
Pentru început beneficiază de acest serviciu un număr redus de trasee (liniile 780, 783 și 784), însă se anunță extinderea lor în următoarea lună.
Tariful se va menține după implementarea acestui mijloc de plată în funcție de zona în care călătorești: 1,3 lei pentru urban, 1,5 lei pe celelalte și 3,5 lei pentru liniile express.
Validatoarele prezintă opțiuni specifice acțiunilor întreprinse, astfel nu există riscul unei duble validări pentru o singură călătorie fără acordul călătorului. Plata se va putea face atât cu cardul de transport, cât și cu unul bancar. În cazul celei de-a doua opțiuni, achitarea se poate face și cu telefonul sau ceasul pe care există aplicația necesară.
Acest proiect reprezintă o colaborare dintre STB și BCR începută în 2019. Implementarea tehnică va fi asigurată de BCR și S&T România. Înlocuirea vechilor validatoare se va face treptat până ce toți utilizatorii STB vor beneficia de servicii contactless indiferent de ruta pe care călătoresc.
Până acum călătorii au putut utiliza cardurile de tip abonament realizate pe o perioadă de o zi, ce valorează 8 lei, de șapte zile, ce costă 17 lei, 15 zile, ce au prețul de 15 de lei și cele lunare în valoare de 50 de lei.
De asemenea, aceștia mai pot utiliza aplicația B-Pay pentru care este necesar să îți faci un cont în care vor fi introduse datele cardului pentru a putea plăti călătoria. Biletul va fi valabil timp de o oră, însă numai pe linia selectată. Aplicația este valabilă din ianuarie și este o campanie realizată de Masabi, o companie britanică de mobile ticketing, împreună cu Mastercard România și Unicredit Bank, specifică Playtech.