Bucuresti, 30.04.2015: PRIME Romania a organizat, între 23 și 24 aprilie, a XII ediție a Congresului Național al Studenților la Comunicare, la Universitatea Europei de Sud Est Lumina.

Prima conferință, „Storyscaping: lumea de poveste a brandurilor”, a debutat cu prezentarea lui Paul Markovits (Vice Președinte Marketing Carlsrom Beverage), care a definit conceptul de storyscaping și tehnicile asociate lui, de crearea a unei povești de brand. Storyscaping depășește nivelul storytellingului și se bazează pe o lume în care consumatorii interacționează cu brandurile. Următoarea prezentare, a lui Lorand Balint (Managing Director Leo Burnett), a prezentat storyscapingul în comparație cu handbalul, după principiul „am creat momentul, am creat o poveste în jurul unui lucru simplu”. Conferința s-a terminat odată cu prezentarea Ioanei Mucenic (Managing Partener Pastel), care a subliniat importanța pe care o au emoțiile în construirea unei lumi de brand.

În cadrul studiul de caz DACIA – Parfum de poveste, Raisa Beicu (Specialist PR DACIA), împreună cu Mihai Costache (Copywriter Publicis), au discutat despre campania lansată la Gaudeamus și impactul pe care l-a avut asupra iubitorilor de literatură.

În cea de-a doua conferință, „Transmedia storytelling: un singur mesaj, platforme multiple”, Sorin Psatta (Integrated Communication Direct BBDO) a vorbit despre relevanța poveștilor de brand pentru consumatori, preponderent în online, iar Iulian Pădurariu (Managing Partener MARKS) a discutat pe larg despre implicarea userului și rolul pe care îl poate avea pentru o campanie complexă. Conferința s-a terminat cu prezentarea lui Vasile Alboiu (Creative Director SENIORHYPER), care a punctat tehnicile complete pentru a crea o poveste care are potențialul de a construi o lume.

În cadrul conferinței „Visual storyscaping: de la crearea unor reclame la crearea unor povești”, Sebastian Olar (Copywriter McCann Erickson) a vorbit despre reclame și ceea ce le face să fie bune – poveștile lor. Arpad Rezi (Art Director McCann Erickson) a subliniat că simplitatea unei reclame o face să fie mai ușor de ținut minte și mai remarcabilă. În final, Ștefan Vasilachi (Head of Art Geometry Global) a concluzionat că storyscapingul este reprezentat de campanii în care oamenii au ocazia să experimenteze ceea ce fac brandurile și că interacțiunea primează.

Ultima conferință, „Storyscapingul: noua strategie în construirea unui brand de succes”, a debutat cu prezentarea lui Valentin Radu (CEO Marketizator), care a spus că noi, oamenii, suntem devoratori de experiențe, iar storyscapingul mizează pe acest principiu. Ulterior, Bianca Dumitrașcu (Art Director Leo Burnett) a concluzionat că interacțiunea unui brand cu un consumator ține mult de ascultarea activă, care este necesară pentru o campanie de succes. În final, Matei Psatta (Digital Strategy & Social Media Director Leo Burnett) a punctat viitorul în materie de trenduri în publicitate și comunicare: poveștile grozave, spuse cu uneltele potrivite.

Conferința a fost urmată de studiul de caz susținut de către Andrei Lăscuț (Brand Manager Grolsch România), care a discutat despre lupta între a minți sau a fi, aducând o nouă viziune termenului de storyscaping.

La finalul fiecărei zile s-au derulat workshopuri simultane, unde participanții au avut ocazia să se folosească de ce au învățat în cadrul conferințelor pentru a gândi campanii de comunicare integrate. Workshopurile din cele două zile au fost susținute de către reprezentanți din partea DACIA, Ursus, Geometry Global, Pastel, iLeo, McCann Erickson, Mercury 360, Atelier 7 și Publicis.

Evenimentul s-a încheiat pe data de 24 aprilie cu petrecerea CNSC, care a avut loc în Eleven Social Club, începând cu ora 21:00.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here