Dacă obișnuiești să petreci timp online, probabil ai remarcat că Instagram a devenit o aplicație din ce în ce mai utilizată. Și… da! Nu mai e de multă vreme doar o simplă platformă de social media în care postezi poze din vacanțe și pisici. De fapt, Instagram-ul de astăzi pune mai puțin accent pe imagini și se concentrează pe îmbunătățirea conținutului de tip video. Așa se face că dezvoltatorii aplicației au anunțat acum câteva zile extinderea filmulețelor de tip Reels până la 60 de secunde. Păi nu asta face și TikTok? Cam așa ceva.
Instagram Reels, de la 30 la 60 de secunde
În momentul lansării funcționalității Reels, adica fix acum un an, timpul maxim de filmare era de 15 secunde. După câteva săptămâni, Instagram a dublat acest timp, ajungând astfel la filmulețe de 30 de secunde. Acum, în același timp cu ultimele actualizări ale platformei rivale TikTok care privesc și durata filmulețelor lor, lungimea maximă a Reels-urilor de pe Instagram ajunge la 60 de secunde. Însă ce beneficiu aduce această schimbare?
Utilizatorii vor putea să distribuie filmulețele Reels pe TikTok și Youtube Shorts
În ultimul timp, trendul conținutului video este susținut de mai toate aplicațiile din Social Media și remarcăm din ce în ce mai mulți creatori de conținut care se concentrează exclusiv pe această funcționalitate.
Mai mult, filmulețele scurte, amuzante, creative sau pur informative aduc extravizibilitate influencerilor și brand-urilor. Iar standardizarea lungimii acestor filmulețe nu poate fi decât un real beneficiu pentru utilizatori, pentru că își pot spori vizibilitatea, și în cele din urmă veniturile, prin cross-posting, adică distribuirea aceluiași filmuleț pe mai multe platforme. Apropo, știai că și Pinterest a anunțat recent că se gândește la implementarea unei astfel de funcționalități?
Filmulețele scurte – un nou job al viitorului digital?
Extinderea funcționalității și îmbunătățirea constantă a acesteia atrag după ele chiar noi oportunități de job-uri. În luna mai a acestui an, Youtube Shorts a lansat un fond de 100 milioane de dolari destinat creatorilor platformei și care va fi împărțit acesotora de-a lungul următorilor doi ani. Ceva asemănător a făcut și Snapchat, prin Spotlight (propria lor funcție de filmulețe scurte).
Instagram a anunțat pe 14 iulie că, alături de Facebook, plănuiește să investească aproximativ 1 miliard de dolari în creatorii de conținut, cu mențiunea că dorește să îi încurajeze mai ales pe cei la început de drum.
Nu ne rămâne decât să remarcăm competitivitatea giganților din Social Media care, în cele din urmă aduce cu sine aspecte pozitive, încurajând utilizatorii să facă parte din comunitatea creatorilor de conținut și ajutând brand-urile să își consolideze și mai bine imaginea. Și poate, cel mai important, asistăm la deschiderea unor noi oportunități de carieră pentru tinerii și persoanele pasionate de online și media digitală.