summer well 2019 recenzie

Summer Well review 2019După o lună de la Summer Well, cel mai longeviv festival de muzică indie rock din România, încă fredonăm piesele trupelor care au urcat pe scena de pe Domeniul Știrbey în weekend-ul 10 – 11 august, iar dacă acesta nu este un semn că festivalul a încheiat încă o ediție cu succes, mă întreb ce altceva ar putea dovedi acest lucru.

Într-adevăr, festivalul Summer Well 2019 a fost privit cu scepticism după anunțarea line-up-ului deoarece, spre deosebire de edițiile anterioare, artiștii erau mai puțini cunoscuți publicului. Totuși, au fost suficiente trei nume cunoscute din industria muzicii indie rock pentru a convinge publicul să acorde și anul acesta o șansă festivalului Summer Well. Având așteptări ridicate de la edițiile anterioare și știind potențialul acestui festival, nu am ezitat nicio clipă să particip și anul acesta la cel mai important festival din București.

Summer Well, cel mai important festival din București

Înainte de a vorbi despre experiența Summer Well 2019, trebuie să menționez că Summer Well este primul și singurul festival din București dedicat muzicii indie rock, iar cele nouă ediții de până acum ne determină să afirmăm că Summer Well este cel mai longeviv festival de muzică indie rock din România. Încă din anul 2010, Summer Well încearcă să aducă pe Domeniul Știrbey din Buftea trupe internaționale de muzică indie, dar și o adevărată atmosferă de festival, ceea ce a și reușit. Hurts, Nothing but Thieves, Bastille, Interpol și Editors sunt doar câteva dintre trupele internaționale care au susținut concerte pe scena Summer Well Festival de-a lungul anilor.

Summer Well reviewDatorită succesului tuturor edițiilor, așteptările pentru Summer Well Festival 2019 au fost destul de ridicate, însă line-up-ul nu a mulțumit toți fanii festivalului, printre aceștia regăsindu-mă și eu. Cunoșteam doar trei trupe, și anume The National, Tender și The 1975, trupa pe care o așteptam cel mai mult (și nu am fost singura). Totuși, îmi place să cred că un festival nu se rezumă doar la muzica preferată pe care vrei să o asculți live, ci și la trupele noi pe care le poți descoperi și a căror muzică îți poate completa playlist-ul actual, iar Summer Well 2019 mi-a dovedit că am dreptate. M-am gândit să scriu despre fiecare trupă care a urcat pe scena Summer Well Festival 2019 și voi începe cu trupa pe care am descoperit-o în timpul festivalului și despre care pot spune că a fost love at first lyric 😉.

Red Rum Club

Red Rum Club, o trupă din Liverpool formată din 6 membri în 2016, a deschis concertul de sâmbătă seara, fiind pentru prima oară în România. Așa cum la Summer Well Festival 2018 am fost puternic suprinsă de Oscar and The Wolf, la ediția din anul acesta am avut acest sentiment în momentul în care Red Rum Club au cântat prima piesă. Până la urmă, 3 minute sunt mai mult decât suficiente pentru a recunoaște o muzică bună, nu-i așa? Interpretarea piesei Honey m-a determinat să scriu titlul melodiei în telefon pentru a fi sigură că pot să o adaug în playlist-ul meu. Would You Rather Be Lonely, Calexico și Alone Together sunt alte piese care te vor face să te îndrăgostești de Red Rum Club. Cu siguranță, vreau să-i revăd la o nouă ediție Summer Well și nu numai.

Black Honey

A doua zi de festival a fost deschisă tot cu accente indie de Black Honey și a fost un adevărat succes, deși trupa are o experiență de doar 3 ani în industrie. Încă nu mă pot decide ce piesă îmi place mai mult între Crowded Ciy și Dig. Tu ce părere ai?

Tender

Dintr-un motiv sau altul, de fiecare dată când mă gândesc la Summer Well Festival 2019 fedonez piesa Nadir și îmi amintesc de vibe-ul creat în timpul acesteia. Cu două albume lansate până în prezent, Tender este de departe cel mai bun duo la capitolul muzică pop electronică, iar printre cele mai populare piese se numără Nadir, Vow, Violence, Fear of Falling Asleep, Smoke și Trouble. Dacă îți place muzica chill, atunci cu siguranță vei deveni un fan Tender (dacă nu ești deja 😉).

The 1975

Așteptarea a luat sfârșit când The 1975 au urcat pe scenă. Headlinerii primei seri de festival și totodată una dintre cele mai așteptate trupe de la Summer Well Festival 2019, The 1975 au făcut senzație din momentul în care au urcat pe scenă. Matthew Healy, alias Matty, Adam Hann, Ross MacDonald și George Daniel sunt membri care alcătuiesc trupa de rock alternativ The 1975, iar vibe-ul transmis de aceștia în timpul interpretării pieselor Chocolate, Somebody Else sau Robbers nu va fi uitat prea ușor de fanii acestuia. Din cauza emoției, nu îmi amintesc dacă au interpretat și piesa Settle Down, but give it a try, you won’t regret.

The National

Și pentru că vorbeam de headlineri, am ajuns la The National, trupa care a încheiat Summer Well Festival 2019. Dacă sâmbătă seara, festivalul s-a încheiat cu o nebunie specifică solistului Matty, duminică lucrurile s-au schimbat la 180 grade. Piesele lui Matt Berninger te deconectează complet, îți trezesc cele mai triste și totodată cele mai  frumoase amintiri. I Need My Girl și Don’t Swallow The Cap sunt două dintre piesele care m-au făcut să îndrăgesc The National. Care e piesa ta preferată?

Jungle

Jungle s-au remarcat sămbătă seara prin muzica funk. Deși nu eram o fană a trupei Jungle la momentul respectiv, în momentul de față Casio face parte din playlist-ul de la birou. Am fost surprinsă de conexiunea pe care o au pe scenă cei doi membri, iar aceasta se datorează probabil faptului că sunt prieteni încă de la vârsta de 9 ani. Impresionant, nu-i așa?

Razorlight

Lansată în 2002, Razorlight este una dintre cele mai cunoscute trupe de muzică indie rock din Marea Britanie și se pare că a fost întâmpinată cu multă căldură și de România. America, Wire to Wire și Golden Touch sunt doar câteva dintre melodiile care le-au adus succesul din prezent.

Pale Waves, Zola Blood și Maribou State au completat line-ul de sâmbătă și duminică și chiar dacă nu am ascultat concertul lor din fața scenei, muzica lor suna foarte bine, iar vibe-ul ajungea până în zona de hamace.

Summer Well 2019 recenzie

De ce să alegi Summer Well Festival?

Fără îndoială, Summer Well is a festival like a holiday. Știi, vacanța aceea la care te gândești tot anul și pe care ți-o amintești mereu. Iar dacă te întrebi de ce să alegi Summer Well, un festival care, ca număr de participanți, este mai mic decât alte festivaluri de muzică, răspunsul este destul de simplu. Eu am găsit cel puțin trei motive pentru care aș alege mereu Summer Well în detrimentul altor festivaluri.

Summer Well recenzieÎn primul rând, locația este perfectă atât pentru distracție, cât și pentru relaxare, astfel încât să poți dansa pe melodiile preferate și să te retragi pe un hamac confortabil când muzica nu este tocmai pe placul tău sau atunci când pur și simplu vrei să te odihnești.

În al doilea rând, Summer Well merită o bilă albă la capitolul organizare. Un festival la care să nu stai ore în șir la coadă să-ți încarci brățara sau să-ți cumperi mâncare sună destul de bine, nu crezi? Bineînțeles, lipsa cozilor se poate explica și prin faptul că numărul de participanți este mai mic în comparație cu alte festivaluri. De fapt, tocmai numărul mai mic de participanți este un punct forte al festivalului. Poate că la alte festivaluri întâlnești haosul tipic festivalurilor, dar la Summer Well Festival pur și simplu îți încarci bateriile și revii în București (în cazul meu) cu mai multă energie. Totuși, nu te gândi că nu vei întâlni o coadă la un moment dat sau că nu vei fi călcat pe picior în fața scenei pentru că se va întâmpla cu siguranță 🤭.

Summer Well Festival 2019 recenzieNu în ultimul rând, Summer Well este genul de festival care se adresează tuturor și când zic tuturor, i mean it. Dacă ai fost la cel puțin o  ediție a festivalului, cu siguranță ai întânit persoane de toate vârstele, de la adolescenți la părinți și bunici. Cred că este singurul festival la care pot participa mai multe categorii de vârstă, experiența fiind la fel de plăcută pentru toți. În plus, am observat chiar în ultima seară de festival că Summer Well a adoptat un nou trend din industrie, și anume prezența interpreților de limbaj mimico-gestual. Mai mult decât un trend, este o necesitate și am fost plăcut surprinsă să văd că acest festival drag mie a înțeles acest lucru.

Calitatea muzicii este indiscutabilă, trupele sunt cunoscute la nivel internațional și chiar atunci când line-up-ul nu îți sună foarte cunoscut, poți fi sigur că la finalul festivalului vei adăuga o nouă trupă în playlist-ul tău (sau cel puțin, așa mi s-a întâmplat mie trei ani consecutivi). Vibe-ul de festival, trupele indie și activitățile din cadrul festivalului sunt doar câteva dintre motivele care mă conving în fiecare an să mă întorc pe Domeniul Stirbey. Sper ca în line-up-ul ediției Summer Well 2020 să se regăsească din nou Hurts🤭. Tu pe cine ai vrea să vezi la ediția care marchează 10 ani de Summer Well Festival? 🤔