Roxana Puriș

Căutăm mereu rețeta fericirii sau a acelui dream job. Ne amăgim, deseori, că se găsesc doar în cărți, iar realitatea este antonimul visurilor noastre. Câți sunt cei care își transformă plăcerea în job și trăiesc din asta? Puțini, am zice. E un drum care are multe intersecții, dar se întâmplă să-l faci fără piedici când vezi că ai reușit să-ți transformi visul în realitate.

Roxana Puriș, creatoarea brandului pur.clothing este un exemplu de vis transpus în realitate. Plăcerea a pornit din copilărie, iar acum creează articole vestimentare inspirate din emoție și trăiri. Un brand care nu ține cont de „așa se poartă”, ci de „ce simt”. Pe site-ul pur. găsești piese vestimentare care spun o poveste și te îndeamnă, parcă, să o formezi și pe a ta.

Mai jos, Roxana Puriș ne-a vorbit despre parcursul său profesional, de unde a pornit ideea de a-și pune pe picioare propriul brand și despre inspirație.

  • Absolventă a facultății de Arhitectură, designer, blogger, omul care călătorește prin diferite locuri și care și-a adunat o comunitate destul de mare și puternică în social media. Cine e Roxana Puriș, fata care stă în spatele acestora?

Da, asta sunt eu, câte puțin din toate 😊. Mereu mi-a plăcut să învăț și am fost sigură că orice oportunitate mă va forma și mă va ajuta să evoluez, într-un fel sau altul, așa că nu am spus “nu” niciodată, cât timp a fost vorba de educație. De multe ori nu am simțit, în mod concret, un beneficiu imediat, dar am fost sigură că toate lucrurile se așază la timpul lor, și sigur nu strică să umplu cât mai multe sertărașe din creier, metaforic vorbind.

  • Să o luăm de la început. Ai abosolvit facultatea de Arhitectură, dar nu ai mers pe același drum, acum având propriul atelier unde creezi haine. De ce designer și nu arhitect?

Am ales să studiez arhitectura, chiar dacă mă pasionau, încă de pe atunci, atât design-ul vestimentar, cât și design-ul de interior, și am făcut această alegere pentru că am considerat că e cea mai complexă formare pe care o pot avea, cu resursele și posibilitățile pe care le-am avut atunci. Am știut că la finalul facultății de arhitectură voi putea alege multe alte meserii conexe, și nu mi-a fost frică de schimbare. Am decis în anul 4 că nu vreau să fiu arhitect (în timpul unui internship la un birou de arhitectură din Amsterdam), dar am decis să continui, fiind sigură că fiecare zi din timpul facultății mă va ajuta în viitor, într-un fel sau altul.

  • Care a fost punctul în care ai decis că vrei să ai propriul business și de unde plăcerea pentru articole vestimentare?

Mereu mi-au plăcut moda și textilele, încă din copilărie, când bunica mea m-a învățat să cos și să brodez. Un business propriu a fost cam singura opțiune, având în vedere ce doream să fac – am vrut, de la început, să creez piese vestimentare sustenabile accesibile, fără să țin cont de tendințe sau de “ce se poartă” și cred că nu aș fi putut să fac asta decât urmărindu-mi direcția proprie.

  • Cât de greu ți-a fost să îți deschizi atelierul? Te-ai gândit și la variantele în care oamenii nu îți vor înțelege conceptul?

A fost greu și da, nu numai că m-am gândit, dar s-a și întâmplat 😊. Timp de 6 ani, cât am fost studentă, am făcut cam tot ceea ce fac acum, doar că sub altă denumire, alt concept și, bineînțeles, dedicând mult mai puțin timp. A fost un experiment care a durat 6 ani, care a culminat cu momentul în care am decis că trebuie să schimb ceva – atunci a luat naștere pur. Dar da, înainte de această minunată perioadă pur., au existat 6 ani în care nu am avut succes.

  • pur.clothing. Care e povestea care a stat în alegerea numelui brandului?

Numele meu de familie este Puriș, iar înțelesul cuvântului ‘pur’ se potrivește de minune cu ceea ce îmi doresc eu să exprim, prin tot ceea ce fac.

sursa foto:/www.facebook.com/pur.clothingTM
  • Prima piesă lansată a ieșit fix așa cum ți-ai dorit sau ai avut mai multe încercări până ai ajuns la varianta finală?

Eu gândesc o piesă azi, uneori o și visez noaptea, vorbesc despre ea încontinuu, o desenez, și a doua zi o și realizez în atelier. Nu stau niciodată prea mult pe gânduri. Nu știu dacă prima piesă a ieșit cum mi-am dorit, dar sunt convinsă că a ieșit fix așa cum trebuia, având în vedere faptul că este cea mai comandată piesă pur. și încă se comandă (e vorba de helanca hygge).

sursa foto:/www.facebook.com/pur.clothingTM
  • Piesele create la pur. descriu stilul tău de a fi. Ce te inspiră în alegerea modelelor sau colecțiior?

În primul rând, îmi doresc ca piesele pur. să fie confortabile și simple, dar și să exprime ceva și să îi facă, pe cei care le poartă, să simtă o emoție. Realizez doar produse pe care îmi doresc eu să le port, pentru că doar pe acelea știu să le port, să le iubesc, să le promovez.

  • Pe lângă pasiunea pentru haine, există și pasiunea pentru călătorii, atât în străinătate, dar și în România. Au avut călătoriile vreun rol în munca de designer?

Eu cred că prin călătorii ne dezvoltăm, indiferent de ocupația noastră de zi de zi. Îmi place să privesc toate excursiile mele ca pe niște drumuri inițiatice, ca pe niște aventuri la finalul cărora nu mai sunt aceeași, și nu doar ca pe niște escapade turistice. Toate călătoriile mele mi-au deshis ochii, m-au făcut să îmi dau seama de neînsemnătatea grijilor noastre materiale în fața măreției Universului, iar aceste revelații cred că pot avea numai un impact pozitiv asupra oricărei acțiuni din viața mea.

sursa foto: https://www.facebook.com/roxanapuris
  • Ți-ai construit o comunitate destul de puternică în social media. E greu să îți găsești un echilibru între imaginea pe care o expui în social media și tu, ca persoană? Crezi că se pierde autenticitatea în acest proces?

Motto-ul brand-ului meu este “STAY TRUE TO YOURSELF” și asta e ceea ce încerc să fac și în viața de zi cu zi. Ce exprim în online este exact ceea ce sunt eu, cu griji, frici, bucurii și reușite firești, cu care se pot identifica toți cei care mă urmăresc, și cred că asta apreciază urmăritorii mei.

  • Ce sfaturi ai avea pentru tinerii care încearcă să își transforme pasiunea în business?

Să persevereze. Nimeni nu duce lipsă de idei, dar mulți duc lipsă de capacitatea de a face sacrificii pentru ideile și pasiunile pe care le au. Atunci când devine greu, foarte multă lume renunță și acela e momentul când se pierde ceva ce ar fi putut deveni un business minunat.

  • Dacă nu ar fi fost pur.clothing, ce ți-ar fi plăcut să faci și încă nu ai avut ocazia?

Nu concept viața mea fără pur. 😊