Sursă foto: Arhivă personală

Știam de Prive Boutique de când eram în liceu. Le pândeam mereu site-ul și așteptam reduceri ca să pot să-mi cumpăr cât mai multe haine. Nu știam însă povestea acestei afaceri, nu știam cine e în spatele ei, nu știam decât că au produse frumoase și pe gustul meu.

Am aflat povestea Prive Boutique acum ceva timp când Ioana, CEO-ul afacerii a publicat-o pe blog. Nu-mi venea să cred că afacerea ei a pornit cu doar 500 de lei și că a progresat atât de mult în doar cinci ani. Curioasă din fire, am vrut să aflu mai multe.

Tocmai din acest motiv, am vorbit cu Ioana și am aflat mai multe despre afacerea ei de suflet, Prive Boutique. Cum a pornit totul, cine a ajutat-o, cum arată o zi din viața ei, ce înseamnă să fii femeie de afaceri în România 2018 și multe altele, poți afla doar din interviul de mai jos.

  • Ce voia Ioana să devină când era mică?

Când aveam trei-patru ani voiam să devin Președintele Statelor Unite ale Americii. Cred că era modul în care înțelegeam să spun, la acea vârstă, că îmi doresc să schimb în bine viața cât mai multor oameni.

Mult mai târziu, mi-am dat seama că pot să fac același lucru și în business. În fashion, de exemplu, le ajutăm pe femei să își redescopere frumusețea și să își recâștige încrederea. Sunt extrem de mulțumită când o clientă ne trimite o fotografie și văd cum, îmbrăcată în haine Prive Boutique, radiază de fericire.

  • Cum a fost adolescența ta? Ai știut că vrei să lucrezi în domeniul modei?

În adolescență, am învățat să mă bucur pentru toate lucrurile bune pe care ni le dă viața, oricât ar fi ele de mici. Am învățat că cele mai importante valori sunt generozitatea și loialitatea. Am văzut cât de important este să ai umor și să te ții de cuvânt.

În această perioadă, mi-am făcut prieteni reali și virtuali, care îmi sunt alături și astăzi. Am încercat, la un moment dat, să fac câteva schițe de haine, dar fără talent. Nu știam când și în ce domeniu va da norocul peste mine.

  • Povestește-ne puțin despre cum a început povestea Prive Boutique.

Aveam 23 de ani, aproape toată ziua stăteam pe Facebook și habar nu aveam ce vreau să fac cu viața mea. Asta până într-o zi când o prietenă a venit cu ideea să îmi fac un site de haine. Cu bani de la mama mi-am făcut o firmă, Prive Boutique, iar cu 500 de lei am mers la un atelier să comand primele produse, urmând să suplimentez și să diversific comanda în caz că reușeam să le vând pe Facebook.

Pentru a vinde primele produse, am exploatat-o ca model pe cea mai bună prietenă a mea din liceu, Alina. Am vândut la început mai mult decât visam, mi-am căutat un birou și chiar am angajat pe cineva astfel încât să nu mai fiu nevoită să fac singură colete.

  • Când și cum a fost momentul când ți-ai dat seama că Prive Boutique ar putea deveni un business serios?

Mi-am dat seama de impactul Prive Boutique când am văzut că primeam tot mai multe fotografii de la cliente fericite. În același timp, am avut mare noroc cu prietenii mei din spațiul virtual și din lumea reală.  Cu followerșii mei și cu ajutorul unei prietene virtuale, Antonia Ioana, am ajuns în câteva zile la peste 10.000 de like-uri pe pagina de Facebook Prive Boutique.

Eu aveam multă imaginație și energie, dar, în același timp, aveam nevoie de un imbold să îmi dau seama că visul meu nu trebuie să se limiteze doar la o pagină de Facebook de vânzări. Dragoș și Carmen sunt cei care m-au ajutat să depășesc faza de debutant în afaceri, să transform Prive Boutique într-un business serios și respectabil.

  • Descrie-ne puțin procesul comercializării unui produs Prive Boutique, de la confecționarea lui până când acesta ajunge la client.

Business-ul Prive Boutique se desfășoară după modelul fast fashion, care presupune integrarea ultimelor tendințe de modă în colecții mici, lansate săptămânal. Până o rochie, de exemplu, ajunge la o clientă, trece prin toate etapele caracteristice acestei industrii: design, alegerea materialelor, producție prototip, ședință foto, producție de serie, marketing, vânzare. Mai multe dintre aceste etape le-am externalizat, dar marea mea grijă este ca produsul final să răspundă așteptării clientelor noastre.

  • Cum este să fii femeie de afaceri în România 2018?

Este extraordinar, ca femeie, să realizezi că ceea ce faci are un impact pozitiv major asupra vieții oamenilor din jurul tău. În ceea ce mă privește, vorbim în primul rând de clientele mulțumite, dar și de alte business-uri care s-au dezvoltat pe seama creșterii Prive Boutique, de salariile plătite, de taxele și impozitele noastre care au mers către educație, sănătate etc.

Noi, femeile, punem în ceea ce facem nu doar rațiune, ci și mult, mult suflet. Cred că e important să avem cât mai multe femei în poziții de leadership în business și în societate.

  • Care este cel mai dificil lucru de care te lovești atunci când ai propia ta afacere?

Cel mai greu e să îți învingi propriile limite, să realizezi că nu le știi pe toate, să recunoști când ai greșit, să îți asumi riscuri, să accepți că uneori mai poți să și pierzi, să renunți la somnul de frumusețe de dimineața pentru o ședință importantă sau să pleci mai repede de la club fiindcă știi că a doua zi ai lucruri importante de făcut la firmă.

  • Ce crezi că a diferențiat Prive Boutique față de alte site-uri de haine care nu au trecut testul anilor?

Misiunea noastră e să le facem pe femei să își dea seama că arată senzațional. De fapt, nu facem decât să le ajutăm să realizeze cât de frumoase sunt în realitate. Cineva îmi spunea că Prive Boutique este magazinul de la care se îmbracă toate femeile frumoase.

Sunt de acord, cu o mențiune: hainele Prive Boutique îți dau încredere în tine, te ajută să îți pui în valoare toate calitățile, te impulsionează să iei atitudine. În opinia mea, o femeie cu atitudine e cea mai frumoasă femeie din lume.

  • Care este semnificația numelui Prive Boutique?

Am ales numele Prive Boutique cu gândul la relația apropiată pe care îmi doream să o avem cu clientele noastre, ceea ce, într-o mare măsură, se și întâmplă acum.

  • Ai avut o strategie de business sau ai lăsat lucrurile să decurgă de la sine?

În business, ca și în viață, am mereu obiective, am panouri de vise. Sigur că, pentru a atinge anumite obiective de business, m-am bazat pe strategii pe care le-am adaptat, le-am ajustat ori de câte ori realitatea a impus acest lucru.

Dar trebuie să recunosc că, dincolo de planuri, am avut și foarte mult noroc. În plus, am ales mereu să lucrez cu oameni care îmi dau energie bună, care sunt, ca mine, optimiști și luminoși.

  • Cum crezi că te-a schimbat pe tine ca persoană succesul pe care îl are afacerea ta?

Povestea Prive Boutique nu a făcut altceva decât să îmi confime că succesul nu poate fi construit pe altceva decât pe recunoștință, prietenie, generozitate, empatie, altruism.

Sigur că și inteligența e un ingredient necesar. Dincolo de asta, Prive Boutique m-a ajutat să fiu mai bună, să mă maturizez și să devin o persoană capabilă să își asume responsabilități din ce în ce mai mari.

  • După ce atingi succesul, cât de greu este să te menți în top?

Ca să fii astăzi un om de succes, trebuie să fii deschis către schimbări, cu precădere către acele schimbări din domeniul noilor tehnologii. Trebuie să fii dispus să oferi altora în fiecare clipă tot ce poți mai bun, chiar dacă uneori rezultatele nu vin instantaneu. În plus, trebuie să ai multă forță, multă rezistență, din toate punctele de vedere.

E ca și cum un surfer foarte bun și experimentat trebuie să stea un timp foarte îndelungat pe vârful unui val.

Prive Boutique
Sursă foto: Prive Boutique
  • Cum arată o zi normală din viața ta?

Fiecare nouă zi e mai intetresantă decât cea precedentă, dar există câteva constante în viața mea, care mă definesc și mă individualizează: dietă, birou, coafor, masaj, solar, Netflix.

De pe smarphone fac, non stop și simultan, business, shoping, banking, chatting.  În plus, mă bucur în fiecare clipă de mama mea, de sora mea, de prieteni, de Jackpot și Gaga – cățelul meu și pisica mea.

  • Cum arată în cazul tău raportul viață publică, viață personală?

Viața mea este extrem de frumoasă și de echilibrată, iar la Prive Boutique mă raportez ca la familia mea. Am ajuns cu Prive Boutique unde suntem astăzi, la cinci ani de existență, cu parteneri minunați, cu o echipă minunată, cu peste 35.000 de cliente, și aproape 45.000 de produse.

Încă mai avem multe lucruri de învățat, nu tot ceea ce facem e perfect, însă am avut mare noroc cu clientele noastre. Cu majoritatea clientelor am construit o relație de prietenie, iar ele sunt mereu înțelegătoare cu noi.

Pentru că sunt mereu visătoare și optimistă, am încredere că viitorul o să ne aducă, în marea famile Prive Boutique, experiențe memorabile, care ne vor face tuturor viața mai frumoasă.

  • Un sfat pentru tinerii care vor să-și deschidă un business?

Vreau să îi asigur pe toți tinerii că visele pot deveni realitate, și tocmai de aceea spun cu plăcere povestea Prive Boutique. Fără să am pretenția că aș putea să dau sfaturi, în ceea ce mă privește, m-am înconjurat de oameni excepționali, am fost perseverentă și am avut extraordinar de mult noroc. Și, nu uitați, totul a început cu 500 de lei, deci EVERYTHING IS POSSIBLE!

Site-ul Prive Boutique poate fi găsit aici!

Ultimul nostru interviu este aici!

Comentarii

comentarii