Dedicat teatrului contemporan, programul lunii iunie la ARCUB cuprinde, pe lângă producțiile proprii Plastic sau București.Instalație umană, spectacolul de teatru P.A.R.T.Y. în regia Ancăi Maria Colțeanu. O comedie tip sitcom despre societatea modernă, spectacolul de teatru P.A.R.T.Y. se joacă la Sala Mare ARCUB, vineri, 8 iunie, de la ora 19.00.

O radiografie a societăţii de “alternative facts” şi “fake news” în care ne învârtim, spectacolul de teatru P.A.R.T.Y. prezintă un grup de tineri „idealiști” care iau atitudine și hotărăsc să înființeze un nou partid politic pentru a salva lumea.

Piesa de teatru P.A.R.T.Y., satira politică despre cinci tineri adulți care vor să schimbe lumea, dar nu au nici cea mai vagă idee cum sau de ce, a fost scrisă în 2010 de actorul și dramaturgul britanic Tom Basden, nominalizat de două ori la premiile BAFTA, câștigător al premiului Fringe First și al Premiului de comedie la Edinburgh.

Pusă pentru prima dată în scenă în România de Anca Maria Colțeanu, piesa P.A.R.T.Y. a avut premiera în septembrie 2017 la Teatrul POINT. În montarea Ancăi Maria Colțeanu, realismul tranșant din piesa lui Tom Basden este îmbrăcat într-un ambalaj colorat. Decorul lui Bogdan Costea sare în ochi, este vesel și pozitiv, în contrapunct cu temele dezbătute în piesa P.A.R.T.Y. O aluzie la perfecțiunea promovată de societatea modernă în care trăim, lumea recreată pe scenă debordează de culori aprinse. Interpretate de Emilian Mârnea, Andrei Morariu, Ilinca Hărnuţ, Simona Cuciurianu și Rareş Andrici, personajele la fel de viu colorate abordează subiecte actuale precum monopolul Chinei, musulmanii, încălzirea globală, traficul de carne vie, fair-trade-ul. Felul cum se iau la trântă cu probleme mult prea mari pentru a le înțelege cu adevărat, care sunt motivele lor și ce decizii iau sunt sursa unui umor enervant de haios.

“P.A.R.T.Y. este spectacolul la care vei râde mult şi bine. Totul este o demonstraţie, cum nu se poate mai clară, a disfuncţionalităţii acestei lumi colorate şi pline de bune intenţii. Asistăm la o oră şi jumătate de idei aberante susţinute cu atâta încredere şi seriozitate, exact ca în viaţa de zi cu zi. Nu există o secundă vreun deget băgat în ochiul spectatorului, ci un umor perfect stăpânit care decurge din replicile unei piese cu structură impecabilă şi replici livrate milimetric.” Alina Epîngeac, Yorick.ro

Regizoare de teatru și televiziune, Anca Maria Colțeanu debutează în 1994 la Festivalul de Artă Medievală de la Sighișoara și montează, în 24 de ani de carieră, texte de referință din dramaturgia românească și universală. Colaborează cu teatre de stat și companii independente din București și din țară, printre care Teatrul Nottara (unde a montat Vernisajul de Václav Havel), Teatrul UNU (Un tramvai numit dorință de Tennesse Williams), Teatrul Municipal Târgoviște (Traxi Pump), Teatrul Odeon (Alchimistul), Teatrul Maghiar de Stat „Csik Gergely” din Timișoara (Evanghelia după Toma) sau Teatrul Metropolis (Freamătul plopilor).

P.A.R.T.Y. de Tom Basden
Regia: Anca Maria Colțeanu
Distribuția: Emilian Mârnea (Jared), Andrei Morariu (Jones), Ilinca Hărnuţ (Mel), Simona Cuciurianu (Phoebe), Rareş Andrici (Duncan)
Traducerea: Deea Avram, Ilinca Hărnuţ, Simona Cuciurianu
Scenografia: Bogdan Costea
Asistent scenografie: Ana Ivan
Video design: Matei Mihai Visuals & Cristina Zainea
Make-up: Mihaela Vasiloi
Sound design: Ovidiu Savu
Regia: Anca Maria Colțeanu

Durata: 1h 20min (fără pauză)

Detalii pe www.arcub.ro
Descarcă aplicația ARCUB: Android și iOS!

ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucureşti cultivă identitatea culturală a Capitalei din 1996. Proiectele inițiate și desfășurate de ARCUB în anii de activitate au contribuit la diversificarea vieții culturale a orașului, precum și la înscrierea acestuia în rândul marilor capitale ale lumii.
ARCUB este organizatorul Festivalului internațional al luminii – Spotlight, Festivalului Internaţional de Teatru de Stradă – B-FIT in the Street!, al singurului festival internaţional de jazz din Capitală, Bucharest Jazz Festival și al Zilelor Bucureștiului.

 

Comentarii

comentarii