Oile din România, mai presus decât o navă militară rusească
O navă militară rusească s-a ciocnit în apropiere de Istanbul cu un vapor de tip cargo. Nimic wow până acum. Doar s-au mai ciocnit nave între ele, nu?
Vaporul de tip cargo plecase din România, mai exact din portul Midia – Năvodari. Era încărcat cu peste 8.000 de oi. Odată cu pornirea vaporului, s-a instalat și ceața, care s-a dovedit a fi elementul fatal ce a produs ciocnirea. Astfel, nava pornită din România s-a ciocnit cu nava rusă.
Pentru nava spion rusească nu s-a mai putut face mare lucru, acesta scufundându-se, iar cei 78 de membri ai echipajului au fost evacuați. Cargobontul sub pavilion Togo, care adăpostea oile din România, s-a ales doar cu ceva avarii în partea frontală. Un semn că oile au purtat ceva noroc.
Nava rusească „Liman” a fost construită în 1970 de către Uniunea Sovietică, fiind echipată cu o stație radar, un detector hydroacustic și alte echipamente de recunoaștere pentru a urmări nave și submarine. De altfel, ar fi monitorizat și exerciții desfășurate de NATO în Marea Neagră. Era destinată pentru obținerea de informații și recent se întorsese dintr-o misiune din Marea Mediterană.
A avut multe „aventuri”, dar se pare că oile din România au fost mai presus de orice. Vasul de tip cargo, sub pavilion togolez, plecase din România, iar destinația finală era abia în Iordania. După anumite cercetări, acesta își va putea continua drumul, avariile de la ciocnire nefiind unele majore.
Impactul s-a produs la circa 40 de km nord-vest de strâmtoarea Bosfor. Accidentul nu a fost unul destul de grav, în afară de ghinionul navei de spionaj rusesc care s-a scufundat. Oile au supraviețuit și vor putea ajunge tefere la destinația finală.
Încă o dată rezistența românilor învinge, de data aceasta manifestându-se prin oi. Și cum românul își arată inventivitatea la orice pas, ciocnirea navei rusești cu oile românești n-a rămas un eveniment de trecut cu vederea. Dovadă stau pozele…
sursă info: adevărul.ro
sursă foto: europafm.ro