Ochelarii pentru nevăzători! Cinci tineri români au inventat ochelarii inteligenți Mitra
Sursă foto: Vocea.biz

Ce fac acești ochelari?

Inițial, ochelarii pentru nevăzători ar fi trebuit să-i ajute pe aceștia să distingă culorile cu ajutorul stimulilor olfactivi. În urma testelor „am înțeles că nu asta este important pentru ei, ci orientarea, deplasarea și integrarea socială”, a explicat inițiatorul proiectului pentru Vocea.biz.

Așa au fost realizați actualii ochelari Mitra.

„Aceștia au un set de senzori care analizează toate datele din jurul utilizatorului, iar mai târziu aceste date sunt procesate și trimise utilizatorului sub forma unor sunete și vibrații. Practic, utilizatorul aude și simte ce se întâmplă în jurul lui”, a mai precizat acesta.

Cine a creat ochelarii pentru nevăzători?

Proiectul, numit Oculus de cei cinci tineri care i-au dat naștere, și-a început dezvoltarea încă din 2015. Pe vremea aceea, patru dintre cei cinci tineri erau în clasa a XI-a: Tudor Popa și Alex Simion – la Colegiul Național „I.L. Caragiale” din București; Miruna Gafencu – la Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” din București; Diana Canghizer – la Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” București. Adrian Conete, cel mai mare din grup, era în clasa a XII-a la Colegiul Tehnic de Arhitectură „I.N. Socolescu” din București.

Concursul internațional AmCham EU – Youth Entrepreneurship Award 2017 a fost recent câștigat de startup-ul celor cinci tineri.

Unde au fost testați?

În ianuare 2016 este realizat primul model funcțional al ochelarilor Mitra și tot atunci este și testat la Școala pentru Deficienți de Vedere din București.

„Reacțiile au fost foarte emoționante pentru noi, pentru că fiind primul prototip nu ne așteptam să meargă sau să fie chiar atât de folos din prima. A fost foarte intuitiv pentru ei”, a povestit Tudor Popa pentru Vocea.biz.

„Noi l-am mai testat și în Elveția anul trecut, când am fost cu o competiție – Compania Anului, organizată de Junior Achievement. Acolo am contactat Asociația pentru Nevăzători, iar ei au trimis un grup de oameni care au venit și au testat ochelarii. Și acolo am luat un feedback extrem de bun!”, a adăugat el.

Când vor apărea?

„Acum urmează să încheiem dezvoltarea produsului, să punem la punct partea de hardware, de software, iar designul să fie mai plăcut pentru utilizatori. Proiectul este undeva la 70-80% complet în ceea ce privește dezvoltarea produsului. O să terminăm, să ajungem la 100%, după care urmează să-l producem și să-l vindem pe piață”, a explicat Tudor Popa pentru Vocea.biz.

„În funcție de cum ne ajută acest program de mentorat și cum reușim să organizăm și campania de fundraising pe care o s-o avem pe Kickstarter, ochelarii vor ajunge pe piață probabil undeva la finele acestui an sau începutul anului viitor, a completat el.

Sursă: vocea.biz

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here