obiceiuri pe care să le urmezi începând cu 2017

Fiind aproape sfârșitul anului, probabil că deja v-ați stabilit rezoluțiile pentru 2017 și sunteți ferm convinși că nu o să vă abateți de la ele. Trebuie să recunoaștem că întotdeauna ne propunem lucruri mărețe și în final ajungem să găsim numeroase scuze care să justifice nerealizarea acestora.

Iată o listă cu 16 lucruri importante, de bază, pe care le putem respecta cu ușurință și pe care le consider necesare în activițățile noastre pentru o viață mai liniștită și orientată către rezultate pe care le puteți începe în noul an.

1. Trezește-te dimineața

Trezitul cât mai devreme ne ajută să fim mai activi, creativi și productivi pe parcursul zilei. Nu este nevoie de schimbări drastice asupra rutinei zilnice actuale, poți începe prin a te trezi cu 10 minute mai devreme în fiecare dimineață până atingi ora propusă. Asigură-te că dormi cel putin șapte ore în fiecare noapte.

2. Amplifică-ți punctele forte

Cu siguranță, fiecare dintre noi este talentat în anumite sectoare de activitate. Concentrează-te și îmbunătățește-ți atuurile. Mai bine să fii expert într-un domeniu decât mediocru în mai multe.

3. Practică orice sport

Pe lângă păstrarea formei fizice, îmbunătățește memoria, reduce stresul și chiar previne apariția depresiei. Pentru că de multe ori nu găsim motivația necesară începerii acestui obicei, ”7-Minute Workout” poate fi impulsul de care ai nevoie.

4. Învață cel puțin un lucru nou în fiecare zi

Te gândești câte o să știi la finalul lui 2017? Foarte multe. Folosește-ți timpul într-un mod util și nu lăsa lucruri neimportante să te îndepărteze de acest obicei. Nu lăsa nicio zi să treacă în zadar.

5. Mergi pe jos

Mersul pe jos ne oferă mai multă energie și ne conduce la o stare de bine, entuziasm și o gândire pozitivă care ne face să ne simțim mai fericiți. Pe lângă faptul că o plimbare de 30 de minute arde în jur de 75 de calorii, Asociația Stroke susține că aceasta reduce riscul apariției hipertensiunii arteriale cu până la 27%. Unele studii arată că ajută în tratarea situațiilor ușoare sau chiar moderate de depresie.

6. Gândește înainte să vorbești

Tuturor ni s-a întâmplat să spunem ceva și instantaneu să regretăm acel lucru. Cuvintele pe care le folosim sunt puternice și pot avea un impact negativ asupra celorlați. Fii atent la ce transmite cealaltă persoană, procesează, și spune doar ce este important.

7. Prețuiește oamenii

Fiecare persoană din viața ta (sau pe care urmează să o cunoști) poate să te ajute la un moment dat în drumul tău către obiectivul stabilit. Fii empatic cu oamenii și stai cât mai mult în preajma persoanelor de la care ai ce învăța.

8. Fă ceea ce îți place

Stabilește clar ceea ce îți dorești și unde vrei să ajungi. Găndește-te la jobul pe care vrei să îl obții și fă sacrificii pentru a obține asta. Cu siguranță nu vrei să îți pierzi o mare parte din viață făcând ceva ce nu îți oferă satisfacție. Setează-ți ținte mici pentru a atinge obiectivele mari pe termen lung.

9. Învață să spui nu

Uneori este greu să faci asta, dar avantajele sunt înțelese în timp. Nu poți face orice pentru oricine. Îndreaptă-ți atenția spre cât mai puține lucruri prioritare pentru tine și încearcă să devii foarte bun la ele. Promite doar atunci când ești sigur că poți duce la capăt, evită prea multe responsabilități și învață să spui nu pentru a te concentra mai mult pe realizările proprii.

10. Hidratează-te

Neconsumând lichide în decursul nopții, corpul nostru se deshidratează. De aceea, primul lucru cu care trebuie să începi ziua este un pahar cu apă. Consumați cel puțin 2 litri de lichide zilnic, obținerea de noi fluide ajută organismul să elimine toxinele din corp sau chiar ne poate face să mâncăm mai puțin, arată un studiu.

11. Scapă de lucrurile nefolositoare

Ai o multitudine de obiecte pe care nu le-ai folosit mai bine de un an? Poate ar fi timpul să scapi de acestea. Cele mai bune lucruri în viață nu sunt materiale. Nu te atașa de lucruri, caută experiențe – de ele îți vei aminti.

12. Concentrează-te pe prezent

Cu toții greșim, important este să trecem cu bine peste și să nu repetăm aceeași greșeală. Nu regreta trecutul, nu te gândi prea mult la viitor, ci folosește-ți timpul efectiv concentrându-te pe prezent și obținând cât mai mult din acesta.

13. Mănâncă sănătos

Încearcă să respecți trei mese pe zi, la aceleași ore și să consumi fructe proaspete între acestea ca și gustări. Asigură-te că ultima masă are loc cu cel puțin două ore înainte de a merge la somn.

Consumă mâncăruri neprocesate și cu puține grăsimi, fără fast food. Pentru a vă ține mintea activă completați cu semințe, alune și diverse cereale bogate în fibre care de asemenea rezolvă și pofta de mâncare cu puține calorii.

14. Dorește-ți schimbarea

Singurul lucru constant din viața ta trebuie să fie schimbarea. Ieși din zona de confort și nu te teme de necunoscut, ci privește-l cu entuziasm. Cu cât cunoști mai multe cu atât ai șanse mai mari să descoperi idei noi.

15. Nu aștepta fericirea

Fericirea nu este o destinație sau un obiectiv, ci o stare de spirit care trebuie să își facă loc tot timpul în viețile noastre. Stabilește totul în jurul acestei idei și ține cont mai ales în momentele în care ai de luat o decizie cu impact pe termen lung.

16. Fii curios

Nu te mulțumi cu puțin. Citește în fiecare seară înainte să adormi, învață o limbă nouă, urmărește TED: Ideas worth spreading, vizitează cât mai multe țări pentru a cunoște cât mai multe culturi, ia parte la experiențe cât mai variate. Știi prea puțin și ai acces la foarte mult!

Voi ce recomandări aveți? Menționați-le în comentarii.

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here