Ajunul Crăciunului a ajuns cam de fiecare dată momentul acela în care recuperez toate zilele în care am refuzat să-mi fac timp să iau cadouri. Cumva, parcă știind că o s-o las pe ultima sută de metri, publicitarii au ocupat fiecare centimetru care era la îndemână pentru a readuce spiritul sărbătorilor, acum și în mall-uri.

După Black Friday, următorul eveniment supra-saturat este Crăciunul, care este ultima șansă de a da lovitura în vânzări, însă pentru asta cumpărătorii se lovesc zilnic de reclama de 10 secunde pe Youtube, banner-ul din pasajul de la metrou, televizorul din mall, spotul publicitar de la televizor, în cazuri mai disperate, și de pliante, pentru produse care nu ne interesează. Nu este nimic foarte diferit de normă, doar faptul în sine că ești asaltat să cumperi, nu contează ce, doar pentru că este Crăciunul.

Drept urmare, o agenție de publicitate din Canada a cumpărat spațiul de 10 mii de dolari ca să vândă nimic, doar ca să le dea trecătorilor o pauză de la publicitate. Campania numită White Christmas a ajuns în stații de autobuz, la radio, bannere, ziare, social media și radio.

Directorul creativ, Stephen Flynn, a explicat cum de o agenție de publicitate a ajuns să facă tocmai opusul. El și echipa lui au ocupat spațiul bannerului alb cu două luni în urmă,  ca să le dea tuturor niște răgaz de la reclamele redundante din perioada Crăciunului. Cu toate astea, au trebuit să negocieze pentru campania lor, ca bannerul să nu fie considerat o greșeală.

Probabil că agenția de publicitate nu a readus spiritul Crăciunului sub bradul trecătorilor poate mai mult confuzi decât intrigați, dar clar a spus un alt fel de poveste de Crăciun.

Comentarii

comentarii