Nike este o companie care comercializează articole sportive și vestimentare. Acum este implicat în majoritatea sporturilor și prezent în toate țările din lume. Nike produce și distribuie majoritatea încălțămintei, echipamentului și accesoriilor sportive din întreaga lume.
A apărut în 1964 când alergătorul Phil Knight și antrenorul său Bill Bowerman au fondat o companie pe nume Blue Ribbon Sports. Mai apoi, compania urma să aibă în 1971 denumirea oficială de Nike.

Prima pereche de adidași Nike a fost construită cu ajutorul unui dispozitiv pentru copt vafe. Bill Bowerman se uita la soția sa cum pregătește vafe pentru micul dejun și i-a venit ideea că un astfel de model ar prinde bine pe pista de alergat. Rezultatul a fost Nike Waffle Trainer.
Logo-ul Nike înseamnă „mișcare și viteză”. Din anii ’70 până astăzi, a devenit cel mai recunoscut simbol de brand din lume.
Astăzi, se mândrește cu popularitate și în mediul online, devenind cel mai urmărit brand online. Potrivit statisticilor, pe rețelele de socializare, lucrurile stau în felul următor:

Pagina oficială Nike numără 29 de milioane de urmăritori, în 2017 câștigând 2 milioane de fani. Videoclipurile postate au fost punctul forte pentru Nike, pe pagina de Facebook. Cele mai multe posturi s-au înregistrat din cele două campanii majore desfășurate în anul 2017. Proiectul „Breaking2” a fost un impact puternic pentru brand. A doua campanie de o importanță majoră a fost „Equality”. Campania a fost lansată la scurt timp după anunțarea interdicțiilor de imigrare. În medie, Nike a postat de patru ori pe lună. În schimb, în timpul campaniilor, postările au crescut.
Pe contul oficial Twitter, Nike a adunat peste 7 milioane de urmăritori. Similar cu postările de pe facebook, Nike a postat numai 50 de mesaje. Campania „Equality” a cunoscut succesul și pe Twitter, de asemenea. Parteneriatul Nike cu celebrități precum Cristiano Ronaldo, Neymar Jr., și Kevin Hart, ale căror conturi de Twitter se află în cele mai urmărite 50 de conturi, a adus mulți urmăritori pentru cont.
Campania Breaking2 a fost mediatizată și pe Twitter, de asemenea.

Youtube
Peste 700.000 de abonați au intrat în contact cu Nike pe Youtube. Interesant este că, în comparație cu alte profiluri de social media, Nike a avut postări mai dese pe Youtube. Campania „Breaking2” și-a cunoscut popularitatea și aici. De asemenea, Nike a lansat și campania „Meet the Revolutionair”. La această campanie Nike a lansat 12 texte media pentru a susține versiunea lor de Nike Air Max.
https://www.youtube.com/watch?v=z6lI9TN2kyc
Cu peste 77 de milioane de urmăritori, Nike este al doilea cel mai urmărit brand de pe instagram. De asemenea, deține și numărul 16 în topul celor mai urmărite conturi. În 2017, contului s-a mărit cu încă 7 milioane de urmăritori.

sursă info: blog.unmetric.com & olliegangshop.ro