Remediu universal al productivității? Sau motiv al scăderii nivelului IQ-ului?

În fiecare zi, atenția ne este distrasă de atât de multe lucruri, încât cu greu le ducem la capăt. De obicei terminăm în ultimul moment, alteori nu mai putem încheia ceea ce am început. Cu cât facem mai mult multitasking, cu atât ne simțim mai obosiți mintal, mai stresați și mai tensionați.

Multitasking-ul înseamnă să ne ocupăm cu mai multe în același timp. Talent special? Nicidecum! Mediul online e parte din viața de zi cu zi și ne asaltează cu valuri de informație, constant.  Am început un e-mail, iar după două ore în care am ascultat vreo trei melodii noi pe Youtube, am trimis două mesaje pe Facebook și am vorbit la telefon, nu am progresat decât cu trei rânduri. În tot timpul care a trecut. Conducem cu o mână, cu cealaltă vorbim la telefon iar pe fundal ascultăm Europa FM.

large (1)

Creierul nu dă mereu randament când se luptă cu valuri de informație nouă; e nevoie ca lucrurile să fie făcute pe rând: nu putem face două lucruri în același timp, ci sărim cu viteză de la o sarcină la alta și înapoi. Productivitate scade cu până la 40%, intervine oboseala, nervozitatea, stresul, ne supralicităm, iar eficiența se reduce. Puterea de concentrare este scăzută, apar greșeli, iar de multe ori rezultatele sunt nesatisfăcătoare.

Oamenii buni la multitasking sunt de fapt mai buni decât ceilalți în a sări de la un lucru, la celălalt. Cu cât exersăm mai mult multitaskingul, cu atât devenim mai incapabil să facem mai multe lucruri în același timp. Multitaskingul lucrează împotriva noastră, dacă pe termen scurt suntem împliniți cu ceea ce am reușit să facem, pe termen lung vom avea de suferit. Pare că lucrăm mai mult, dar de fapt producem mai puțin. Informațiile pot fi asimilate greșit și se uită repede ceea ce am învățat.

Multitasking-ul ne răpește din timp, calitatea lucrurilor făcute scade, iar pe termen lung pot interveni probleme de sănătate.

Multi-Tasking-means-less-productive_Sales-Career-Advancement

Statisticile au arătat că:

1. Un angajat primește și trimite zilnic, nici mai mult nici mai puțin, de 100 de e-mailuri. Doar jumătate sunt relevante, restul sunt newslettere și spam-uri.

2. 60% verifică e-mailurile imediat cum apar.

3. 50% dintre cei care nu își pot verifica mailul au un nivel crescut de anxietate.

4. 90% citesc e-mailul zilnic.

5. 60% citesc e-mailul la toaletă.

6. În medie e-mailul se verifică de 30 de ori pe oră.

7. După verificarea fiecărui e-mail, pierzi un minut pentru a reveni la taskul de la care te-ai oprit. În medie pierzi patru ore pe zi, doar ca să-ți aduci aminte de unde ai plecat.

8. 40% din timpul online e petrecut pe Facebook.

Chiar și eu, în timp ce scriam, am verificat mailul , Facebook-ul, mi-am făcut o cafea și am răspuns la un telefon.

Tu cât timp pierzi zilnic?

sursa foto: sicohen.wordpress.com, telegraph.co.uk

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here