Metrorex suplimentează numărul de garnituri de metrou în urma episoadelor de aglomerație de săptămânile trecute.
Metrorex a luat decizia de a implementa un plan de măsuri pentru îmbunătățirea condițiilor de transport subteran, ca urmare a nenumăratelor plângeri survenite din cauza aglomerației excesive surprinse de călatori în ultimele zile.
Ce măsuri a luat Metrorex?
Cea mai importantă dintre măsurile luate de Metrorex va fi suplinirea numărului de trenuri în circulație la orele de vârf, în intervalele 7:00 – 9:00 și 17:00 – 19:00. Astfel, pe Magistrala 1 – M1 (dintre Pantelimon și Dristor 2) vor circula nu mai puțin de 21 de garnituri (2 suplimentare). Așadar, pe Magistrala 2 – M2 (care face legătura între stațiile Berceni și Pipera) se va circula cu 22 de trenuri (1 tren suplimentar) la un interval de succedare de 1-2 minute. Aceastră soluție care reprezintă maximul realizabil din punct de vedere tehnic. Pe Magistrala 3 – M3 (dintre Anghel Saligny și Preciziei) vor circula 15 trenuri (2 garnituri suplimentare).
Atât pe M1, cât și pe M3 se va circula la un interval de 3 minute în orele de vârf între Nicolae Grigorescu și Eroilor și la interval de 6 minute pe restul distanței.
Un alt plan al Metrorex îl reprezintă suplimentarea cu personal de conducere a trenurilor pentru micșorarea timpilor de întoarcere a garniturilor de metrou la capetele de magistrale, prin preluarea mult mai rapidă a comenzilor de la posturile opuse de conducere a trenurilor. În plus, conducerea Metrorex a luat decizia de a forma echipe mixte compuse din angajați ai Metrorex și ai Poliției Metrou, în vederea dirijării / dispersării fluxului de călători în stațiile Piața Victoriei 1 și 2 și Piața Unirii 1 si 2, în zile lucratoare, în intervalul orar 07:00 – 9:00 si 17:00 – 19:00, acțiune deja aplicată începând cu data de 31.10.2016.
Ajutor și din partea RATB
Mai mult decât atât, au avut loc discuții cu conducerea RATB (Regia Autonomă de Transport București) pentru găsirea unor soluții de suplimentare a transportului public de suprafață prin preluarea fluxului mare de călători de pe tronsonul Berceni – Pipera. În cursul acestei săptămâni, Metrorex va participa la întâlniri cu reprezentanții ISU și cu personalul specializat pentru situații de urgență din cadrul Ministerului Transporturilor pentru a identifica și alte măsuri ce pot îmbunătăți siguranța transportului subteran.
Metrorex a adoptat toate aceste măsuri ca urmare a aglomerației repetate și a evenimentelor nefericite petrecute în ultima perioadă la metrou. Magistrala 2 – M2 este tronsonul cu cel mai mare flux de oameni în intervalele aglomerate.
Ce scadențe are Metrorex până în 2020?
Pentru ca Bucureștiul să găzduiască 4 meciuri din cadrul grupelor Campionatului European de Fotbal din 2020, UEFA ne-a impus ca și condiții construirea magistralei de metrou care să facă legătura dintre Aeroportul Henri Coandă și centrul orașului. Până în momentul de față, statutul magistralei dintre 1 mai și Aeroportul Henri Coandă este „În pregătire”, ceea ce înseamnă ca nici măcar nu s-au demarat lucrările până acum. Având în vedere că după ’89 am fost în stare să construim nu mai puțin de 9 stații de metrou în aproximativ 27 de ani, șansele ca în următorii 4 ani să finalizăm tronsonul către Aeroportul Henri Coandă sunt foarte mici.
Sursă info: wall-street.ro
Sursă foto: rezistenta.net, economica.net