Azi. 6 octombrie, Metrorex și Asociația Happy Minds au lansat o campanie de prevenire și descurajare a tentativelor de suicid ce au loc în incinta metroului, precum și oferirea de sprijin psihologic imediat prin consiliere telefonică celor care manifestă într-un fel sau altul această nevoie.
Mai exact, Metrorex si depreHUB vor pune la dispoziția celor care se află în criză emoțională două linii telefonice de sprijin psiho-emoțional oferite de depreHUB: 0374.456.420 (pentru adulți și vârstnici) și 0374.461.461 (pentru adolescenți), un serviciu gratuit, disponibil 24 de ore/zi, susținut de specialiști, ca prim pas spre vindecarea psihică și emoțională.
Prima dată când Metrorex susține o asemenea campanie
Deși tentativele de suicid, unele reușite din păcate, sunt întâlnite în toate metropolele din lume care au un sistem de transport subteran, în cele mai multe cazuri managementul se implică în reducerea acestora, un lucru totuși dificil de realizat.
În România, o astfel de campanie este organizată abia acum pentru prima dată, arătând că managementul companiei Metrorex a înțeles pentru prima dată în istoria sa că poate face ceva în acest sens. Inițiativa Metrorex a apărut în urma unui astfel de eveniment nefericit, când o tânără s-a aruncat în fața metroului. încercând în acest fel să îți cruțe suferința emoțională prin care trecea.
Directorul Metrorex, domnul Ștefan Paraschiv ne-a împărtășit gândurile sale în această privință: „Ca părinte, un astfel de eveniment nu are cum să nu te întristeze, nu are cum să te lase indiferent. Persoanele care aleg o astfel de soluție disperată se află acolo pentru că nu mai văd nici o ieșire, iar astfel de întâmplări au avut și, din păcate, vor mai avea loc. Așadar, nu putem ridica din umeri atunci când știm că astfel de incidente au șansa de a se repeta dar pot fi prevenite. Ca părinți, ca societate, ca oameni – avem o responsabilitate, iar dacă un demers precum cel implementat de Metrorex, demers ce nu ar fi fost posibil fără Asociația Happy Minds, va salva chiar și doar o singură viață, atunci înseamnă că pentru o familie am făcut un lucru incredibil de important” – a conchis dl. Paraschiv.
Campania de la metrou va avea mai multe etape
Din informațiile deținute de Metrorex, „tinerii par să fie grupa de vărstă cea mai afectată de astfel de evenimente la metroul din București iar viața oricărui tânăr are o valoare inestimabilă pentru care merită să facem toți orice efort.”
În perioada următoare și în anii ce vor urma, campania de prevenție a sinuciderilor va avea mai multe componente ce se vor derula prin diverse modalități:
- mesaje vizuale de educare ce vor rula pe monitoarele de la nivelul peroanelor
- afișe cu mesaje motivaționale expuse în stațiile de metrou,
- mesaje audio de atenționare ce vor fi redate prin intermediul instalațiilor de sonorizare.
Obiectivul Metrorex este de a reduce la zero tentativele de suicid ce au ca loc de desfășurare calea de rulare a metroului, protejând astfel și potențialele victime, dar și pe conductorii de metrou sau ceilalți călători care asistă la asemenea evenimente și care sunt de asemenea profund afectați emoțional în urma unei asemenea întâmplări nefericite.