Metrorex va cumpăra cartele contactless valabile și pentru RATB

Metrorex va cumpăra cartele contactless valabile și pentru RATB

Metrorex va cumpăra aproximativ 150 de milioane de cartele contactless magnetice. Dispozitivele, care vor putea folosite și în mijloacele de transport ale Regiei, vor fi livrate de către companiile franceze Paragon Identification și Cubit France Technologies.

Procesul face parte dintr-un amplu plan de modernizare a sistemului de taxare din subteran. Acesta mai include și achiziționarea unor noi porți de acces cu validatoare. Ele vor putea accepta, pe lângă cartelele pentru metrou și RATB, cardurile contactless Metrorex și bancare, dar și portofelele electronice emise de către Regia Autonomă de Transport.

Peste jumătate din cele 150 de milioane vor conține două călătorii, iar 18,7 milioane vor avea zece călătorii. Vor exista  49 de milioane de cartele contactless simple, iar cele reîncărcabile sunt acoperite în proporție de 1,8 milioane.

Metrorex va cumpăra cartele contactless valabile și pentru RATB

Când ar trebui realizată schimbarea?

Proiectul, care mai include și serviciile de instalare ale noilor uși, va fi realizat printr-un contract încheiat pe o perioadă de patru ani. Conform site-ului profit.ro, Metrorex ar fi semnat actele pentru demararea acestui proces la începutul lunii decembrie 2016. Informația a fost confirmată chiar de compania în sine.

Ar fi benefică înnoirea accesului?

În teorie, da. Ideea instalării unor uși batante, la care accesul să fie făcut cu ajutorul unui card, pare viabilă. În fond, călătorii vor putea avea o certitudine mai mare că intrarea la metrou va fi mai ușoară: barele care se pot bloca nu mai există, iar noile dispozitive nu se pot distruge la fel de ușor ca o cartelă.

Metrorex va cumpăra cartele contactless valabile și pentru RATB

Chiar și asa, ideea colaborării între cele două companii nu este una nouă. În noiembrie 2012 a fost introdus biletul unic RATB – Metrorex. Acesta exista în continuarea titlurilor care erau deja emise de cele două, dar a fost desființat doi ani mai târziu, din cauza datoriilor acumulate de către regie.

Compania de transport la suprafață și-a achitat între timp datoriile.

Să sperăm că elementele noi vor fi instalate cu succes și că a doua tentativă de colaborare dintre cele două nume din transportul bucureștean va fi de succes. Nu de alta, dar ideea unor cartele contactless valabile atât pentru metrou, cât și pentru Regia Autonomă de Transport, nu este rea. Poate doar una care să fie pusă prost în aplicare.

surse foto: digi24.ro, wall-street.ro, metropotam.ro

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here