Marile companii își suspendă publicitatea

Boicotul de publicitate împotriva Facebook și al celorlalte rețele de socializare continuă să câștige puterea în urma protestelor anti-rasiste din Statele Unite ale Americii. Coca-Cola, Starbucks, FordLevi Strauss & CO și Adidas se numără printre marile grupări ce și-au suspendat temporar publicitatea, în urma presiunilor puse asupra platformelor de social media de a elimina conținutul care incită la ură.

Starbucks, cel mai mare lanț de cafenele din lume, cu peste 16 mii de locații în 44 de țări, a transmis prin intermediul unei declarații că își va întrerupe publicitatea de pe toate platformele sociale, în speranța că va fi oprită răspândirea conținutului care incită la ură: „Credem în unirea comunităților atât în viața reală, cât și în mediul online. Suntem de părere că trebuie depus mai mult efort pentru a crea în online comunități deschise, iar liderii de afaceri trebuie să se unească și să colaboreze în acest sens, pentru o adevărată schimbare”.

Anul trecut, Starbucks a fost al șaselea cel mai mare agent de publicitate de pe Facebook, cheltuind aproximativ 95 de milioane de dolari pentru publicitate, astfel că rețeaua socială fondată de Mark Zuckerberg a adus lanțului de cafenele o cifră semnificativ mai mare. Compania, lider mondial în prajirea și vanzarea cafelei, va continua să facă postări pe social media, însă fără a plăti pentru promovare, relatează CNBC. De asemenea, aceasta nu se va alătura campaniei de boicot #StopHateForProfit.

Grupul Coca-Cola și-a pus, de asemenea, în pauză publicitatea de pe rețelele sociale pentru cel puțin 30 de zile. Compania a explicat că nu susține boicotul publicitar de pe social media promovat de diverse organizații pentru drepturile omului, care încearcă să forțeze companiile să fie mai stricte în privința reclamelor, pentru a evita incitarea la ură.

„Facebook trebuie să ia măsuri pentru a opri dezinformarea și incitarea la ură de pe platformele sale. Ne alăturăm campaniei #StopHateForProfit și întrerupem toată activitatea din contextul reclamelor de pe rețelele de socializare”, a declarat unul dintre reprezentații Levi Strauss & Co. Alte mari companii și-au retras și ele publicitatea din mediul online din aceleași motive.

Anul trecut, Facebook a obținut venituri din publicitate în valoare de aproximativ 70 miliarde de dolari.

 

Comentarii

comentarii