Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) lansează concursul pentru taberele ANOSR pentru studenți, tabere ce se vor desfășura în perioada 13-18 august în stațiunea Vama Veche. Pe lângă sejurul de 5 zile de la malul mării, studenții care vor primi un loc în taberele ANOSR vor putea participa la o serie de activități și dezbateri în care se vor discuta problemele cu care se confruntă categoriile defavorizate de studenți.
Cazarea și masa vor fi gratuite, participanții selectați fiind nevoiți să își asigure doar cheltuielile legate de transport.
Cine poate participa?
Se pot înscrie studenții care se încadrează în categoriile sociale de mai jos, care nu au beneficiat în acest an de un alt loc de tabără oferit de Ministerul Tineretului și Sportului.
Categoriile sociale de studenți care pot beneficia de tabără sunt:
a) Studenții orfani de un părinte sau de ambii părinți;
b) Studenții proveniți din casele de copii sau plasament familial;
c) Studenții cu dizabilități;
d) Studenții a căror familie înregistrează venituri scăzute;
e) Studenții romi;
f) Studenții proveniți din mediul rural.
Ce trebuie să faci pentru a primi un loc de tabără?
Pasul 1: Trebuie să te încadrezi în cerințele de mai sus. Candidaturile care nu respectă cerințele nu vor fi luate în considerare!
Pasul 2: Completează acest formular până la data de 5.08.2014. În formular va trebui să pui și un link în care ai încărcat pe un site de transfer documente justificative care să ateste apartenența una din categoriile sociale care pot beneficia de un loc în tabără. Documentele necesare aplicației, în funcție de categoria socială, sunt:
a) Studenții orfani de un părinte sau de ambii părinți:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Copii ale certificatelor de deces ale părinților
b) Studenții proveniți din casele de copii sau plasament familial:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Adeverință din care să rezulte că solicitantul provine dintr-un centru de plasament
c) Studenții cu dizabilități:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Document justificativ care să arate gradul de handicap al solicitantului
d) Studenții a căror familie înregistrează venituri scăzute:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Documente justificative privind veniturile ambilor părinți, după caz:
– Cupoane sau adeverința de la Casa de Pensii privind cuantumul pensiei părinților (sau a unuia din părinți);
– Adeverință de șomaj a părinților (sau a unuia din părinți);
– Adeverință de salariu net a părinților (sau a unuia din părinți))
– Declarație pe proprie răspundere a solicitantului, din care să reiasă nu are venituri sau că nu mai are alte venituri decât cele declarate prin actele menționate mai sus(obligatorie);
În cazul în care părinții sunt divorțați, este suficientă trimiterea situației veniturilor unui singur părinte, alături de o copie după certificatul de divorț al părinților.
e) Studenții romi:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Adeverință eliberată de către Primărie prin care reiese etnia romă
f) Studenții proveniți din mediul rural:
1. Copie xerox a carnetului de student
2. Copie după cartea de identitate valabilă
Pasul 3: Verifică lista studenților beneficiari ai locurilor de tabărăr oferite de ANOSR să vezi dacă te regăsești între beneficiari. Listă va fi afișată pe site-ul www.anosr.ro în data de 6.08.2014
Pasul 4: Studenții care se vor găsi pe lista afișată pe site vor fi contactați pentru a confirma participarea în tabără până pe 8.08.2014, urmând ca în 8 să apară lista finală cu participanții. În cazul în care vor fi studenți care vor renunța la locul primit, vor fi glisați în lista finală cei din listele de așteptare, în funcție de poziția ocupată pe listă.
Cum se va face selecția studenților beneficiari de un loc de tabără?
Selecția studenților beneficiari ai locurilor de tabărăr oferite de ANOSR va cuprinde următoarele:
– Justificarea cazului social în care se încadrează studentul prin intermediul documentelor trimise de către acesta
– Motivația ce stă în spatele aplicației prin intermediul scrisorii de motivație
În cazul în care te încadrezi la categoria ”Studenți cu dizabilități” și ai nevoie de însoțitor pe perioada taberei, acesta va beneficia de cazare și masă în cadrul taberei dacă are calitatea de student. În acest caz, va trebui să trimiți o copie după carnetul său de student și după carnetul de identitate prin formularul de la Pasul 2.
De asemenea, dacă nu dorești ca datele tale personale (numele și prenumele) să apară în lista de participanți selectați în tabără care va fi publicată pe site, vei putea alege această opțiune în formularul de la Pasul 2, iar pe site va apărea doar universitatea și facultatea din care faci parte. În acest caz, vei fi anunțat personal în cazul în care ai fost selectat în tabără.
În total, vor fi selectați 70 de studenți, care vor fi cazați la Complex Club D`Or.