Motorul de căutare Google a venit la finalul lunii martie cu o nouă facilitate menită să ajute utilizatorii serviciului Google Maps.
Intitulată Local Guides, aceasta își propune să creeze o rețea în care utilizatorii să își poată prezenta ,,descoperirile” pe Google Maps în schimbul unor beneficii. Aceștia pot posta astfel o fotografie, trimite o recenzie, adăuga o nouă locație, modifica datele acesteia în cazul unor schimbări sau pot răspunde la întrebări referitoare la locul în sine. Pentru fiecare dintre aceste acțiuni, ghidul va primi câte un punct.
Privilegiile din partea Google vin o dată cu acumularea de puncte și sunt structurate pe niveluri. La prima treaptă, destinată celor care au până în cinci puncte, se poate primi informații din buletinul informativ lunar al serviciului, poate participa la workshop-uri și hangouturi ale Google, iar în anumite țări pot lua parte la concursuri exclusive.
Al doilea stadiu, cel al participantului cu un punctaj între cinci și 50, permite accesul timpuriu la produsele și funcțiile corporației, dar și posibilitatea de a promova propriile întâlniri în cadrul calendarului Local Guides.
Pe a treia treaptă, destinată celor care au de la 50 până la 200 de puncte, va exista posibilitatea de a intra în legătură cu membri din comunitățile adiacente de pe Google+, de a fi moderator pe canalele Local Guides și de a participa la evenimente găzduite de Google în anumite orașe.
Penultimul nivel, care îi cuprinde pe cei care au ajuns la un punctaj de peste 200, face un upgrade pentru spațiul de stocare din Google Drive și permite apariția utilizatorului pe canalele online ale serviciului. La ultima etapă, ghizii care însumează peste 500 de contribuții testează produse ale companiei care nu au fost lansate pe piață și pot participa la un summit cu cei din aceeași categorie.
În ansamblu, Local Guides reprezintă o îmbunătățire a facilităților oferite de Google Maps, fie că vorbim de certificarea celor care scriau recenzii, care conferă un grad de profesionalism prin regulile referitoare la vârstă (doritorii trebuie să aibă peste 18 ani), limbaj (este permisă critica constructivă, deci nu injurii) și conținut (selfie-urile nu sunt acceptate), fie despre beneficiile oferite participanților, menite să îi atragă de partea companiei.
Pe de altă parte, ideea includerii Google+ în proiect o văd puțin critic. Nu de alta, dar Google a mai încercat să îl introducă și pe YouTube acum ceva timp, iar reacțiile nu au fost măgulitoare, de vreme ce comentariile nu mai erau permise decât dacă aveau un cont pe acea rețea socială.
Surse foto: teleread.com, bobses.eu, escools.com, screenwerk.com