Lipsa competenţelor digitale poate fi una din cauzele şomajului

0
92

Bucureşti, 13 aprilie 2016. În contextul în care digitalizarea devine provocarea secolului XXI, competenţele digitale capătă o valoare considerabilă în portofoliul oricărui angajat, care va contribui la viitorul economiei digitale europene. Este motivul pentru care, în cadrul proiectului eSkills for Jobs România, Asociaţia Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (APDETIC) împreună cu agenţia specializată în comunicarea proiectelor sociale, Media Image Factory, au organizat webinarul „Importanţa competenţelor digitale în formarea unei cariere”. Elevi şi studenţi din 21 de localităţi au urmărit transmisia live şi au obţinut răspunsuri la toate întrebările pe care le aveau cu privire la acest subiect.

În România, numărul de locuri de muncă ce implică competenţe digitale cerute şi disponibile pe piaţă este net superior ofertei. Cei 7.000 de absolvenţi ai facultăţilor de profil nu acoperă nevoile anuale ale angajatorilor din sectorul ITC, care depăşesc uşor 15.000. Având în vedere dinamica sectorului ITC în România, cererea de cadre în acest domeniu va cunoaşte noi cote în următorii ani. Aşa cum se evidenţiază în Manifestul competenţelor digitale (www.asociatiat.ro), în ciuda faptului că nivelul şomajului în rândul tineretului european atinge cota de 22%, angajatorii afirmă că nu gasesc candidaţi pentru locurile de muncă vacante care necesită competenţe digitale. Iar acest decalaj între cerere şi oferta de forţă de muncă specializată tinde să se acutizeze, la orizontul anului 2020 estimându-se un deficit de circa 850.000 specialişti la nivel european.

Webinarul ”Importanţa competenţelor digitale în formarea unei cariere”, organizat de Asociaţia Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor (APDETIC), împreună cu agenţia specializată în comunicarea proiectelor sociale, Media Image Factory, face parte din proiectul european eSkills for Jobs 2016 România, iar principalul scop al acestuia este de a informa tinerii cu privire la rolul major pe care îl au competenţele digitale pentru toţi cei care intră în câmpul muncii. Transmisia live a webinarului a fost urmărită marţi, 12 aprilie, de elevi, studenţi şi profesori din cadrul şcolilor şi facultăţilor înscrise în proiect, din 21 de localităţi: Bucureşti, Sibiu, Timişoara, Brăila, Buzău, Cluj-Napoca, Constanţa, Craiova, Galaţi, Corbu, Topliţa, Vulcan, Iaşi, Paşcani, Mioveni, Orăştie, Piteşti, Ploieşti, Focşani, Adjud şi Slatina.

Studii recente ale Comisiei Europene estimează că nevoia de specialişti IT la nivel European va depăşi 750.000 până în 2020. Pe masură ce tehnologia digitală devine motorul celei de-a patra revoluţii industriale şi se dezvoltă modele de business noi, este esenţial ca firmele să angajeze

 IMG_0997

persoane cu înalte competenţe digitale, care să contribuie la viitorul economiei digitale europene. Declară Valentin Negoiţă, Preşedinte APDETIC.

Pentru a avea succes într-o economie bazată pe inovare, angajaţii de astăzi au nevoie de un amestec de competenţe diferit faţă de cel de până acum. Ceea ce completează cu adevărat această listă de calităţi necesare este cunoaşterea digitală, aspect pe care ne propunem să îl promovăm prin campania eSkills for Job România. Declară Nicoleta Talpeş, Manging Director Media Image Factory, partenerul campaniei eSkills 206 în România.

Campania eSkills for Jobs România face parte dintr-o amplă campanie iniţiată de Comisia Europeană. Iniţiativa a pornit de la constatarea decalajului existent între nevoile economiei digitale, pe de o parte, şi competenţele şi capacităţile forţei de muncă actuale din statele membre, pe de altă parte. În România, campania eSkills for Jobs 2016 este comunicată de Media Image Factory, agenţie specializată în comunicarea proiectelor sociale şi culturale.

Campania eSkills 2016 în România include conferinţe, webinars, seminarii în şcoli, vizite la companii de IT, concursuri online, tabere de vară IT, competiţii scolare Coding days şi Hour of code.