Libris.ro, cel mai mare retailer online de carte din România, a crescut cu 40% în primele 6 luni ale acestui an și a înregistrat o cifră de afaceri de 18.3 milioane de lei.

Dinamica pozitivă se datorează creșterii ratelor de conversie și revenire a vizitatorilor pe site, precum și evoluției pieței și interesului față de titluri devenite populare sau așteptate, precum Străinul de lângă mine (Irina Binder) sau Sapiens, Scurta istorie a omenirii (Yuval Noah Harari).

Cele mai vândute categorii de produse au rămas Beletristica, Dezvoltarea personală și Cărțile pentru copii, care împreună generează peste 80% din vânzările înregistrate pe Libris.ro. O dinamică interesantă au avut-o și cărțile din categoria Psihologie practică (+76%) și Creșterea copilului (+67%).

Interesul românilor față de cartea tipărită este în creștere și datorită  numărului tot mai mare de titluri, dar și a mecanismelor de promovare care ajută ca informația să se răspândească rapid, la publicuri numeroase și bine targetate.  Pentru Libris.ro a fost o primă jumătate de an foarte interesantă, am înregistrat creșteri pe toate categoriile de carte.

Alături de echipa Libris.ro, am reușit să atingem o creștere peste nivelul preconizat. Cifrele ne arată că românii sunt tot mai preocupați de lectură în general, de noutățile de pe piața editorială, dar și de dezvoltare personală, autocunoaștere, materiale pentru creșterea și educarea copiilor –declară Laura Țeposu, Director Dezvoltare Libris.ro.

Creștere semnificativă pe dispozitive mobile

Traficul de pe dispozitive mobile a ajuns să reprezinte 60% din totalul vizitelor pe Libris.ro și generează 45% dintre vânzări, cu o creștere de aproape 80% față de primul semestru al anului anterior.

Orașele din care se plasează cele mai multe comenzi sunt București, Cluj, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Ploiești, Oradea și Craiova.

În primele 6 luni ale acestui an, Libris.ro a expediat peste 250.000 comenzi către cititori din toată țara. Valoarea medie a unei comenzi plasate pe Libris.ro a crescut cu 9% față de aceeași perioadă a 2017, până la pragul de 72 lei.

6 luni cu investiții în infrastructură și educare

Prima jumătate a acestui an a fost marcată de investițiile în trei direcții strategice: noul depozit Libris, optimizarea conversiilor pe site și îmbunătățirea experienței clienților și vizitatorilor, precum și campania de educare #RespectYourself Oferă-ți timp pentru lectură, care încurajează cititul și prezintă lectura drept o formă de respect față de propria persoană.

Principala investiție financiară din acest an este noul depozit Libris.ro, în care ne vom muta alături de întreaga echipă. Este o investiție necesară în infrastructura de operare a comenzilor, care ne va permite dezvoltarea și preluarea unui număr mai mare de comenzi și procesarea acestora într-un timp scurt. Suntem la 80% ca stadiu al construcției și va deveni funcțional începând cu luna octombrie a acestui an –adaugă Laura Țeposu.

Prima etapă a proiectului #RespectYourself  Oferă-ți timp pentru lectură s-a desfășurat la școala 27 din Brașov, unde s-au investit 15.000 euro pentru dotarea cu cărți și activități care încurajează lectura. După primele trei luni, numărul de cărți citite de elevii școlii s-a triplat.

Proiectul va continua în septembrie cu o dotare similară a bibliotecilor din alte două școli din județul Brașov, dar și cu acțiuni complementare proiectului la nivelul unei comunități defavorizate.

Bugetul total al investiției în proiectul de educare și conștientizare #RespectYourself este de100.000 euro pentru acest an.

Comentarii

comentarii