La ce ajută cititul?

Oare la ce ajută cititul?

Poate că nu-ți place așa de mult să citești, poate preferi să te uiți la filme. Chiar și așa, este important să știi beneficiile cititului. Ideea nu e să te forțezi să citești despre subiecte care nu te atrag. Caută întotdeauna cărți, articole sau reviste care te atrag și rupe-ți câteva momente din zi pentru a citit. Nu un roman pe zi, un capitol este suficient!

Potrivit oamenilor de ştiinţă de la Universitatea Yale, persoanele care citesc mai mult de 3 ore şi jumătate pe săptămână au un risc cu 23% mai redus de a muri prematur, în comparaţie cu cei care nu fac acest lucru, însă medicii îi atribuie şi mai multe beneficii pentru sănătatea mintală.

Potrivit CSID, iată cinci beneficii ale cititului:

REDUCEREA STRESULUI

Stresul stă la baza a peste 60% dintre boli. Creşte semnificativ riscul de accident vascular cerebral şi boli de inimă. Chiar dacă nu îl putem elimina în totalitate din vieţile noatre, putem face anumite lucruri pentru a-l reduce. Unul dintre acestea este cititul.

Potrivit unui studiu al cercetătorilor de la Universitatea din Sussex, Marea Britanie, cititul poate reduce cu până la 68% nivelul stresului. Este chiar mai eficient decât ascultatul melodiilor preferate sau decât plimbările în parc. Co-autorul studiului, neuropsihiatrul David Lewis, spune că doar şase minute petrecute citind pot contribui la reducrea tensiunii musculare şi la îmbunătăţirea ritmuluic cardiac.

PREVENIREA DECLINULUI COGNITIV

Pe măsură ce îmbătrânim, creierul nostru „se scufundă”. memoria şi viteza de reacţie încep să aibă de suferit. Astfel, amintirea unui nume sau a unei situaţii devine un task dificil. Potrivit mai multor cercetări, însă, cititul poate încetini sau chiar preveni declinul cognitiv. Cititul are inclusiv capacitatea de a opri din evoluţie boli severe precum maladia Alzheimer.
Un studiu din 2013, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Chicago, a scos la iveală că cititul şi alte activităţi care stimulează funcţiile mintale (şah, cuvinte încrucişate, integrame etc.) pot încetini evoluţia demenţei.

SOCIALIZARE MAI BUNĂ

Unii oameni văd în citit o metodă excelentă de a evada din cotidian. Cercetările recente arată, totuși, că acest obicei poate avea un impact pozitiv în relaţiile cu celelalte persoane. Un studiu din 2013 a demonstrat că persoanele cărora le plac cărţile de ficţiune sunt mai empatice şi ştiu „cum să îi citească” pe cei din jur.

SOMN MAI LINIȘTIT

Dacă ai probleme cu somnul, ai face bine să laşi deoparte smatphone-ul şi să citeşti câteva pagini din cartea preferată. Conform celor mai recente studii, lumina emisă de ecranele telefoanelor poate duce la un somn mai agitat, din cauza producţiei insuficiente de malatonină, hormonul care îi semnalează creierului că este vremea să te odihneşti. În schimb, un ritual relaxant precum cititul unei cărţi înainte de a merge la culcare te ajută să dormi mai bine şi mai mult.

CREȘTEREA GRADULUI DE INTELIGENȚĂ

„Cu cât citeşti mai mult, cu atât mai multe lucruri vei şti. Cu cât înveţi mai mult, cu atât mai multe locuri vei vizita”, spunea Dr. Seuss. Cercetătorii îi dau dreptate, studiile au arătat că cititul nu numai că ajută la îmbunătăţirea vocabularului, dar contribuie şi la creşterea IQ-ului şi a gradului de inteligenţă.

Surse: www.mediafax.ro; www.csid.ro

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here