Își depășește metroul din București capacitatea?

Își depășește metroul din București capacitatea?

În mod normal, aglomerația de la metroul din București nu ar trebui să fie îngrijorătoare. Sigur, senzația de înghesuire de pe peroane și din trenurile aflate în subteran nu este cel mai plăcut sentiment, dar este un fenomen previzibil.

Ar fi o naivitate să crezi că ar fi imposibil ca zeci de mii de oameni să se intersecteze în anumite spații, mai ales când locuiești într-un oraș cu aproximativ două milioane de locuitori. Și, în special, când toată lumea pare că își începe sau își termină munca la aceeași oră.

Însă nu e exclus ca, uneori, totul să iasă de sub control. Și senzația de discomfort se poate instala ușor dacă spațiul pare din ce în ce mai mic.

Ce ar putea declanșa însă haosul la metrou?

Capitala României este un oraș imprevizibil, atât din punct de vedere pozitiv, cât și din punct de vedere negativ. Așa că un potențial haos la metroul din București nu e nici imposibil și nici improbabil.

Își depășește metroul din București capacitatea?

Știrea cum că atât stația de la Piața Victoriei, cât și cea de la Piața Unirii, au devenit neîncăpătoare în dimineața zilei de 18 octombrie m-a lăsat rece. La fel și întârzierile mijloacelor de transport, care nu par a fi cele mai rapide.

Cazurile celor trei femei care au leșinat mi s-a părut de înțeles din două motive: pe de o parte, s-au simțit sufocate de aglomerația dintre cele două linii și au leșinat, fapt ce a declanșat chemarea Serviciului Mobil de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD).

De cealaltă parte, metroul nu pleacă/nu poate pleca până nu este acordat primul ajutor. Ceea ce poate explica de ce metroul a venit cu întârziere.

Locuitorii Bucureștiului au mai avut însă parte de aglomerație în următoarea săptămână, pe 26 octombrie, când o garnitură de tren a avut defecțiuni. Ușile defecte, căci despre ele era vorba, i-ar fi încurcat și pe cei care doreau să ajungă la Mitropolie, cu ocazia Sfântului Dumitru.

Cum ar putea fi evitată aglomerația de la metroul din București?

Bineînțeles, Metrorex a venit cu soluții menite să fluidizeze traficul. Compania a conștientizat că sunt necesare sporirea numărului de vehicule, suplimentarea echipelor de conductori de la capetele de magistrale și realizarea unor grafice de circulație pentru a evita sosirea simultană a trenurilor în stațiile aglomerate.

Rămâne de văzut dacă aceasta va și întreprinde aceste măsuri. E îngrijorător să te gândești că prea mulți oameni ar putea îngreuna o intervenție a serviciilor de urgență sau că deplasarea acestora ar putea fi prea lentă în cazul unui incendiu, spre exemplu. Sau mai ales considerând că stațiile nu sunt foarte bine echipate în cazul unei asemenea situații.

Câteva lucruri sunt însă certe: compania de transport ar trebui să asigure un cadru pentru intervenții în situații critice, iar metroul din București ar trebui să își îmbunătățească condițiile de circulație.

Însă ar fi și mai bine dacă rețeaua subterană s-ar extinde. Nu de alta, dar cred că nu s-ar mai putea vorbi de o depășire de capacitate dacă metroul ar acoperi cât mai multe zone din oraș.

surse foto: digi24.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here