imagine
Sursă foto: Arhivă personală

Ambiţioasă, consecventă şi iubitoare de frumos, aşa cum se descrie chiar ea, Alice este consultant de imagine, o meserie despre care noi, români, poate că nu știm prea multe. Ei bine, ea este dedicată educaţiei estetice şi vestimentare, având soluţii pentru toate femeile care vor să adopte un stil personal definit şi să se exprime prin acesta.

Am stat de vorbă cu Alice despre modă, despre stil și despre ce înseamnă și cum e să fii consultant de imagine în România. Află de la ea cine a inspirat-o, cum poți să ridici pasiunea ta la nivel de job și să nu te dai niciodată bătut/ă  atunci când simți că nu mai poți.

Din interviul de mai jos, poți s-o cunoști mai bine pe Alice Moisescu și să „tragi cu ochiul” în viața unei persoane care a făcut o carieră din modă și din frumos.

  • Când ţi-ai descoperit pasiunea pentru modă?

Pasiunea pentru artă, modă şi stil a venit undeva după împlinirea vârstei de 20 de ani – nu neapărat în ordinea asta. Incă din copilărie, am fost inspirată de către mama şi bunica mea, femei extravagante, femei splendide, care m-au învătat că imaginea primează.

Dacă în copilărie eram fascinată de pălăriile sau mănuşile bunicii şi îmi conturăm în minte poveşti, acum am ocazia să dau viaţă acelor poveşti.

imagine
Sursă foto: Arhivă personală
  • Ai ştiut dintotdeauna că domeniul ăsta e pentru tine? Ai avut un parcurs linear?

Da, încă din adolescenţă am cochetat cu modellingul şi cred că lumea asta m-a atras dintotdeauna. Primul pas în a-mi descoperi înclinaţia către modă şi stil a fost să urmez un curs de stilism cu Ovidiu Buta, stilist, critic şi jurnalist de modă.

Aveam nevoie de o părere avizată venită din partea unui profesionist în domeniu. Mai apoi mi-am perfecționat studiile de stil urmând un curs în managementul modei şi al companiilor de lux, oferit de Universitatea Bocconi din Milano. A fost foarte important pentru mine să înţeleg felul în care funcţionează moda şi cum îşi înţeleg companiile de lux brandurile și produsele.

  • Nu ai fost niciodată tentată să te îndrepți către design?

Nu, stilismul şi consilierea în materie de stil mi s-au părut mai potrivite pregătirii mele. Iubesc oamenii, îmi place să comunic cu aceştia, să-i ascult şi să le aduc zâmbetul pe buze, în urma sfaturilor mele în materie de stil şi educaţie estetică.

  • Ce înseamnă, în opinia ta, a avea stil?

A avea stil înseamnă a te cunoaşte pe tine însuţi/ însăți. A te accepta! Înseamnă modul în care reuşeşti să transmiţi. Stilul personal a avut dintotdeauna o strânsă legătură cu moda. Moda înseamnă tendinţe sezoniere. Înseamnă ce şi cum se poartă. Însă, nu toţi ne adaptăm acestor tendințe în materie de fashion.

În genere, ne identificăm doar cu cele care ne ajută să arătăm cine suntem şi care descriu perfect personalitatea şi felul nostru de a fi. Stilul, prin definiţie, înseamnă individualizare.

  • Se spune despre un consultant de imagine trebuie să aibă un aspect impecabil. Ce stil te reprezintă pe tine?

Ai dreptate, în calitate de consultant vestimentar, imaginea mea primează. Îmi place să fiu atentă de fiecare dată la detalii. Mizez pe imaginea tradiţională, imaginea clasică. Culorile preferate sunt cele discrete, monocrome şi contrastele medii. Mă identific cu stilul elegant, actual şi credibil.

Sursă foto: Arhivă personală
  • Sunt româncele dornice să primească sfaturi? Mai mult de-atât, sunt acestea deschise la nou?

Cred că orice femeie îşi doreşte să primească sugestii profesionale şi recomandări personalizate, însă mi-e greu să mă pronunţ în legătură cu deschiderea pe care acestea o au la nou – majoritatea femeilor românce se îmbracă clasic, elegant, cu influenţe lejere.

  • Care sunt, în opinia ta, cele mai stilate femei din România?

Nu cred că aş putea să listez, dar îmi plac mult Albertina Ionescu, Malvina Cservenski, Cristina Săvulescu şi Ileana Badiu.

  • Cum se derulează o sesiune de consultanţă de imagine?

De regulă, încep prin a-mi cunoaşte clienţii, la un ceai, purtând o discuţie liberă. Spre deosebire de modă, unde singura regulă este aceea că nu există reguli, stilul personal se ghidează după o serie de legi bine definite.

Aşadar, o analiză stilistică amplă constituie un echilibru între identificarea unui stil personal actual şi o viziune corectă despre identitatea stilistică personală. În cazul de faţă vorbim despre analiza cromatică, tipul de siluetă, stilul vestimentar, analiza garderobei şi etichetă.

  • Din punctul tău de vedere, care sunt caracteristicile care fac o femeie, femeie?

Despre asta aş putea vorbi cu orele! Am avut norocul de a primi o educaţie armonioasă şi sănătoasă de la cele mai importante femei din viaţa mea : mama şi bunica, cele care m-au învăţat esenţa cuvintelor : eleganţă, stil, atitudine…

  • Un nou an se apropie cu pași repezi. Care sunt planurile tale de viitor?

Urmăresc să îmi deschid propriul meu birou de stil, în viitorul apropiat. Însă, pentru asta e nevoie de răbdare, perseverenţă şi exerciţiu. Ah, da! Şi multă muncă!

  • Ce alte pasiuni mai ai?

Iubesc să călătoresc, îmi găsesc liniştea în lectură şi în muzică.

  • Te-ai gândit vreodată să pleci din ţara?

Sunt deschisă la schimbări. Vreau să realizez cât mai multe lucruri frumoase cu viaţa mea, poate chiar și peste hotarele ţării, de ce nu?

  • Dar în spaţiul românesc, cum se conturează pasiunea ta pentru stil?

Consultanţii de imagine activează pe piaţă din România de ani buni, însă cei mai mulţi abia de curând au reuşit să capete amploare şi transparenţă. Într-adevăr, un start up în domeniul acesta este destul de alunecos. Chiar dacă e vorba de un business de mici dimensiuni, acesta se poate menţine doar prin efort consecvent şi ceva noroc.

Sursă foto: Arhivă personală
  • Ne îmbracă sau nu mall-urile cu stil?

Nu, nu ne îmbracă cu stil, pentru că mall-urile sunt alcătuite din magazine unde găsim doar piese în stilul streetwear, urban, outfituri actuale, în culori puternice şi printuri curajoase. Foarte puţine sunt acele magazine care au consilieri în alegerea ţinutelor. De regulă, pe aceştia îi găsim în case de modă, showroom-uri sau magazine de lux.

  • Cum ne alegem consultantul de imagine potrivit?

În calitate de client, este foarte important să rezonezi cu al tău consultant de imagine. De aceea, întâlnirile sunt de natură prietenoasă şi călduroasă, de fiecare dată. Sfatul meu este să cunoşti mai mulţi profesionişti pentru că, aşa cum îmi place mie să spun, nu întotdeauna cei mai promovaţi sunt şi cei mai buni.

Din acest motiv, este important să te regăseşti în minimum 3-5 sugestii referitoare la îmbunătăţirea stilului vestimentar, al aspectului fizic, al dicţiei, al prezenței în public sau a stilului de comunicare. Abia atunci înseamnă că acel consultant este pentru tine.

  • Crezi că poţi contura o reţetă de succes pe care să o aplici şi în cazul tău?

Aici mă pot rezumă la trei cuvinte : perseverenţă, răbdare şi determinare. Calităţi fără de care nu poţi atinge succesul. Nu cred, însă că e neapărat o reţetă… e general valabil, ca în orice alt domeniu, aş adaugă eu.

  • Cât de important este mediul online într-un astfel de business?

Cel mai important. În România, încă se face o confuzie majoră şi anume că, dacă ai un simţ estetic dezvoltat sau dacă ai lucrat în modă, indiferent de ramură, este suficient pentru a deveni un consultant de imagine.

La nivel internaţional, există şcoli care pregătesc consultanţi cu diplomă, însă, revenind la întrebarea ta, este necesar că orice consultant să se implice în promovarea companiei sau în (re)branding-ul acesteia. Pentru a excela în domeniul tău, trebuie să fi o persoană extrem de Informată.

imagine
Sursă foto: Arhivă personală
  • Știm că ai cochetat și cu zona de redacție. Te regăsești și în acest domeniu?

Da, am fost fashion editor pentru două publicații din România, iar acum tocmai ce am semnat o colaborare și cu andreearaicu.ro, colaborare de care sunt foarte încantată. O urmăresc pe Andreea de mult timp, încă de când eram adolescentă… O admir, îi iubesc muncă și tot ceea ce face. Așadar, mă bucur nespus că fac acum parte din echipă ei. Mă puteți găsi, astfel, și pe www.andreearaicu.ro

  • Care este motto-ul tău în viață?

NEVER SAY NEVER. Totul este posibil, dacă știi să-l faci posibil. Românii au proasta convingere că dacă au făcut ceva, doar pe acel făgaș trebuie să meargă. Nu, câteodată în viață, totul ține de oamenii pe care ai șansa să îi întâlnești, de timing și de oportunități.

  • Un sfat pentru cititorii IQool?

Dragilor, visați! Depășiți-va limitele! Restul… e poveste!

Ultimul nostru interviu poate fi găsit aici!

Comentarii

comentarii