Dacă ești în Cluj cu siguranță ai auzit de TIFF, Festivalul Internațional de Film Transilvania. Dacă ești și un pic cinefil ai fost deja la o proiecție. Anul acesta organizatorii au adus o nouă experiență pentru iubitorii de film, mai exact pentru cei care sunt pasionați și de zona tech. Împreună cu cei de la Samsung, BT, Clujhub și Rondo a luat naștere InfiniTIFF, adică posibilitatea de a vedea filme VR și nu numai. Împătimiții de storytelling au putut participa la un summit despre povești și povestitori, sau într-un limbaj mult mai familiar anului 2018, despre conținutul interactiv și content creatori.
Stories change the way we see the world
Ricardo J. Mendez!, directorul Tehnic de la Samsung Next a deschis InfiniTIFF cu o prezentare despre cum se schimbă lumea în funcție de conținutul cu care luam contact. El spune că stories change the way we see the world, iar interacțiunea dintre noi și povești este esențială. În acest sens, dacă adaptăm la o scară micro, personală, putem vedea cum fiecare dintre noi este influențat de mediul online într-o anumită măsură și cum conținutul creat de el influențează comunitatea. Mendez încurajează oamenii să tell different stories, tell collaborative stories, create some brave new world. Necesitatea adaptării a ceea ce punem pe platformele de social media nu este un moft sau un lucru peste care se poate trece cu vederea, sub motivul că tehnologia nu este o pasiune împărtășită.
Sten Saluveer, CEO și Founder Storytek Creative Accelerator a continuat ideea lansată de Mendez punând o întrebare pe cât de simplă, pe atât de complicată: este creativitatea într-o cursă reală cu tehnologia? Great storytellers matters more than ever afirmă el, mai ales pentru că, față de anii ‘90, în care oamenii comunicau direct cu alți oameni, în prezent oamenii comunică cu telefoanele lor. În fapt ultimul tip de comunicare este posibil tocmai datorită existenței aplicațiilor care permit utilizatorilor să ia propriile decizii, să treacă de la pasiv la activ, să iasă din zona de confort. Inovația, spune el, vine din audiență, iar pentru a avea un public fidelizat trebuie să nu fie vorba doar despre tine, ci și despre cei care te privesc sau aud.
Cum să spui o poveste într-un mod actual tendințelor
Prof. Thomas Langhanki, CEO și Founder Experimental Game a povestit celor prezenți cum își pot spune poveștile într-un mod actual tendințelor tech. Ceea ce se exprimă trebuie să fie scurt și simplu, spune el, iar alegerile trebuie să fie cu însemnătate, nu lipsite de simbolistică. La fel de important pentru materialul care este pe cale să ajungă la audiență este să aibă continuitate temporală și în final mai rămâne un singur fapt: conținutul este cel care contează cel mai mult. În construirea unei audiențe, continuă el, trebuie să fie menținut interesul acesteia pentru ca ea să se reîntoarcă.
The Kissinger Twins, Katarzyna Kifert și Dawid Marcinkowski au pus poate cel mai mult accentul pe necesitatea reală a unei interactivități între oameni și poveștile create pe mediile online. Îmbinarea mai multor simțuri și provocarea urmăritorilor să descopere următoarea piesă de puzzle face ca la final experiența să fie una unică. Pornind de la ideea că în storytelling nu trebuie să se respecte obligatoriu structura clasică de început-cuprins-final, creativitatea individuală face diferența dintre creațiile care prin la public și cele care nu satisfac nevoile audienței.
Creativitatea și adaptabilitatea fiecăruia sunt cele care vor decide calitatea conținutului de pe platformele de social media și nu numai. În final, schimbarea este necesară în vederea creării a ceva care poate schimba și comunitatea, deci ce mai aștepți?
Sursa foto: Nicu Cherciu (http://tiff.ro)