A venit luna decembrie, ceea ce înseamnă că spiritul sărbătorilor de iarnă a cuprins tot ceea ce ne înconjoară, de la brazii împodobiți la tot pasul, bulevardele îmbrăcate în luminițe, posturile de televiziune ce anunță cea mai frumoasă perioadă a anului, până la magazine sau malluri care se întrec în oferte.

Asta poate fi un lucru bun, dacă apreciezi această perioadă a anului și tot ceea ce ține de ea: de la filmele cu elfi, Grinch și miracole ale Crăciunului, până la decorațiuni sclipitoare ce abundă magazinele, colindele ce se aud continuu la Magic FM sau târguri de Crăciun încărcate de cadouri pentru cei dragi, sau, de ce nu, și mâncarea tradițională și aroma vinului fiert cu scorțișoară și portocală. Pe cât de plăcută, această perioadă poate fi, totodată, și cea mai stresantă perioadă a anului.

În fond, excesele nu au avut niciodată urmări bune: dacă mănânci prea mult, ajungi la spital, dacă auzi prea multe colinde sau vezi prea multe filme cu specific, ajungi să te plictisești sau să te enervezi și așa mai departe.

Articolul acesta va vorbi despre un anume film de Crăciun, și anume Home Alone. Sau Singur Acasă, dacă există cititori mult mai familiarizați cu titlul tradus în limba română. Sau nu atât filmul, ci difuzările regulate ale acestuia în ultima lună a anului.

Cu toții știm povestea: un puști este uitat de familie acasă în preajma sărbătorilor de iarnă și trece prin diverse peripeții, printre care și înfruntarea cu doi hoți amatori. Peripețiile cu aceiași infractori se repetă doi ani mai târziu, când băiatul, uitat de data aceasta în New York, se reîntâlnește cu ei.

46455258312942026686

ProTv și Home Alone au devenit de nedespărțit în perioada iernii. Filmul și-a făcut debutul pe postul din Pache Protopopescu chiar din prima lună a existenței acestuia, fiind difuzat pe data de 24 decembrie 1995, iar de atunci, cele două nume au devenit de nedespărțit în perioada Crăciunului.

Nu știm cât din legătura celor două s-a transmis la nivelul publicului în primii ani ai difuzărilor, de vreme ce măsurătorile de audiență și-au făcut debutul de-abia în apropierea celui de-al treilea mileniu, dar se pare că totul a fost în favoarea amândurora, de vreme ce încă mai putem vedea peripețiile lui Kevin McCallister pe micul ecran. Și se pare că nu numai notorietatea peliculei și asocierea acesteia cu canalul au avut de beneficiat, ci și privitorii.

Conform site-ului paginademedia.ro, redifuzarea acesteia a adus, sâmbăta trecută, aproximativ 2.577.000 de telespectatori și un rating de 14% în intervalul orar în care era programat, și anume 20:30-22:30. A fost o cifră apropiată de cea din anul precedent, în care 2.700.000 de privitori au decis să se uite pe acest canal, la difuzarea filmulio, dar și de cea din 2013, când ProTv a atras 2.692.000 de români în fața ecranului, ca să nu mai vorbim de cea de acum trei ani, când aproximativ 2.500.000 au ales postul.

În mod normal aș spune că ce e prea mult strică. Cu alte cuvinte, dacă vezi sau asculți ceva de prea multe ori, ajungi să te plictisești sau să ți se facă silă de acel lucru. Însă ar putea exista o doză de ipocrizie aici: sunt o persoană căreia, dacă îi place ceva, bat la cap pe multă lume cu acel lucru. Așa că nu încerc să fiu imaginea moralității aici, chiar dacă mai există și situații în care  reversul medaliei chiar se întâmplă. Uneori chiar mă amuz pe seama acestui aspect, iar comedia cu Macaulay Culkin nu face excepție. Dar nu, nu sunt cel mai mare fan al acestui lungmetraj. Vreau doar să analizez ce programe a reușit să învingă filmul lui Chris Columbus.

Tot conform paginademedia.ro, aventurile copilului uitat de părinți acasă în preajma Crăciunului au depășit, ca audiențe, printre altele, X Factor în 2012 și IComedy în 2013. Deci da, se pare că rivalitatea din ProTv și rivalul său din Băneasa este încă puternică. Și, din nou, aici e doar opinia mea, nu prea contează dacă sunt sau nu fan al peliculei, parcă aș prefer să văd năzdrăvănii ale unui copil pe lângă umor de calitate îndoielnică sau talent show-uri cu contribuții mai mult sau mai puțin semnificative la industria muzicală locală, pe alocuri suprasaturată. Ceea ce e iar ciudat, nu sunt persoana cea mai pătrunsă de spiritul Crăciunului; pot să mă plictisesc repede de atmosfera festivă.

7-Home-Alone

Un lucru e clar: Home Alone” este producția Crăciunului pentru români, chiar și la cea de a zecea difuzare a filmului în 11 ani, reușind să adune în fața televizoarelor milioane de telespactatori. Au trecut și 25 de ani de la lansarea filmului, însă acesta nu și-a pierdut farmecul, devenind o tradiție a iernii.

Sursă info : paginademedia.ro

Sursă foto: images6.fanpop.com, cdn.imagecurl.com, imoviequotes.com

Articol redactat de: Cătălina Murea

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here