Pe 11 decembrie s-a dat startul proiectului Higher Education Days (HED 2.0) desfăşurat la Casa de Cultură a Studenţilor şi organizat de Asociaţia Studenţilor Europeni (AEGE-Bucureşti). Evenimentul se va desfăşura pe parcursul a trei zile ce vor oferi o serie de dezbateri pe teme de interes în rândul tinerilor, dar şi workshop-uri ce vor spori creativitatea şi entuziasmul celor prezenţi.

Ce urmăreşte acest proiect? Ei bine, aşa cum găsim şi pe site-ul evenimentului, HED 2.0 pregăteşte trei zile pline de entuziasm, creativitate, informaţii esenţiale dezvoltării tale, dar şi oameni deosebiţi.

Ce vei câştiga? Vei cunoaşte mai multe informaţii despre educaţie şi voluntariat , vei explora noi forme ale non-formalului, vei fi provocat la activităţi savuroase descoperind perspectivele companiilor şi nu numai…

Dacă nu aţi apucat să vă înscrieţi, însă ce aţi citit până acum v-a făcut curioşi şi sunteţi dornici să aflaţi mai multe despre ceea ce se întâmplă în cadru acestui proiect, tot ce aveţi de făcut este să parcurgeţi întreg articolul şi să urmăriţi site-ul AEGE – Bucureşti pentru evenimentele viitoare.

hed

Prima zi a debutat cu un workshop susţinut de Cosmin Chiriţă, Delegatul de Tineret la ONU, pe tema educaţiei non-formale. După un mic exerciţiu de cunoaştere şi „înviorare”, cu ajutorul unui brainstorming, participanţii au putut descoperi că educaţia non-formală poate fi descrisă printr-o diversitate de cuvinte şi că pentru fiecare poate însemna altceva. Curiozitate, implicare, creativitate şi improvizaţie au fost doar câteva din cuvintele propuse de studenţii prezenţi. Pentru voi ce înseamnă acest tip de educaţie?

Ca o concluzie a acestui workshop, putem reţine ideea că educaţia non-formală presupune în primul rând descoperire de sine, de noi oportunităţi de dezvoltare personală şi, nu în ultimul rând, acest tip de educaţie favorizează networking-ul bazat pe meritocraţie.

Un alt punct pe agenda evenimentelor din prima zi a fost dezbaterea privind Învăţământul de stat şi cel privat. În general, discuţiile s-au axat pe diferenţele dintre cele două medii universitare şi observaţiile personale ale studenţilor prezenţi. S-au făcut comparaţii privind modalitatea de trecere a examenelor, interesul studenţilor pentru cursurile propuse de universităţi, existenţa organizaţiilor studenţeşti, dotări, şi, nu în ultimul rând, s-a discutat despre veşnica problemă a studentului din orice universitate – secretariatul/birocraţia. Mai mult, un subiect interesant ce a captat atenţia participanţilor a fost acela al angajatorilor. Fac aceştia diferenţe între candidaţii proveniţi din cele două medii universitare? Curriculum-ul acestor universităţi, fie ele private sau de stat, este adaptat cerinţelor de pe piaţa muncii? Bineînţeles că părerile au fost împărţite, însă fiecare participant a venit o părere argumentată, bazată de cele mai multe ori pe propria experienţă.

A fost într-adevăr o zi creativă, productivă şi plină de informaţii utile, aşa cum au promis organizatorii.

Programul din 12 decembrie aduce în prim plan profilul ideal al candidatului pentru un job în cadrul workshop-ului ,,Exersarea teoriei din timpul facultăţii prin activităţi extra-curriculare”, iar profesori din învăţământul superior vor susţine workshop-ul ,,Comunicarea student-profesor” pentru a discuta despre cea mai eficientă metodă de predare. Pe final perspectiva companiilor asupra învăţământului şi aşteptările lor faţă de absolvenţi vor fi prezentate în cadrul workshop-ului ,,Perspectiva întreprinderilor asupra învăţământului”.

În cadrul celei de-a treia zi, pe 13 decembrie, se vor acorda diplome participanţilor şi se vor trasa principalele concluzii din urma dezbaterilor şi workshop-urilor desfăşurate în cele două zile anterioare.

Sursa foto: Facebook