Seara trecută, „SuperPovești din București”, campania de promovare a lecturii și scrisului
creativ lansată de Compania de Librării București (CLB) și Headsome Communication, a primit
Premiul pentru cea mai bună campanie de PR în domeniul „Cultură, artă”, Golden Award For
Excellence, la cea de-a XX-a ediție a Romanian PR Award.
Organizat de Forum for International Communications, o organizație non-guvernamentală care
cultivă în mediul comunicatorilor profesioniști standarde etice și de performanță ale profesiei
de relații publice, Romanian PR Award este considerat drept cel mai important eveniment de
recunoaștere a excelenței în domeniul comunicării de afaceri din România.
La Categoria „Cultură, artă”, campania „SuperPovești din București” a concurat în finală cu alte
cinci proiecte: „DON’T just SEEN” (Asociația Happy Minds & Alien Films Entertainment & The
Public Advisors, „Harta vacanței” (Grupul Editorial Art: Arthur), „Stranger Things – A Summer in
the Upside Down” (Netflix & MSL The Practice), „100 pentru 100” (Opera Română București &
Publicis Romania) și „Spotlight Heritage Timișoara” (Universitatea Politehnică Timișoara &
Muzeul Banatului). Juriul a fost format din specialiști din 15 țări.
„În țara cu cel mai scăzut consum de carte din Europa pe cap de locuitor, fiecare instituție din
lumea publishingului de carte din România simte nevoia să imagineze o campanie care să
contribuie la lărgirea plajei cititorilor activi. Asta am încercat și noi prin lansarea campaniei
«SuperPovești din București», însă aceasta nu a fost singura miză. Lansată în plină perioadă
pandemică, campania și-a propus să le reamintească micilor cititori din București faptul că nu
sunt singuri și că există un «afară» dincolo de izolare, un spațiu populat de povești care
așteaptă să fie readuse la viață, prin investigație, documentare, scris și lectură. Apoi, campania
vorbește despre paternitatea comună pe care o aveam asupra poveștilor și legendelor din
mijlocul comunităților în care trăim, despre memoria afectivă și bucuria de a fi împreună”, a
mărturisit Oana Boca Stănescu, inițiatoarea proiectului, președinta Headsome Communication.
„Misiunea Companiei de Librării București se concretizează, de mai bine de șapte decenii, în
acțiuni constante ce converg către un singur scop, și anume, acela de a sădi în sufletele
generației tinere, elevi și studenți, dorința și plăcerea reală de a pătrunde în tainele cărților și de
a se transforma în adevărați prieteni ai acestora.
Milităm cu perseverență ca un procent cât mai mare al tinerilor să dobândească cu adevărat
pasiunea pentru citit și să o transmită la rândul lor mai departe, păstrând astfel vie «dragostea
de carte» Drept dovadă, și deviza noastră, sloganul care descrie misiunea brandului nostru este
din «Din dragoste de carte»”, a declarat Marieta Seba, directoarea Companiei de Librării
București.
Proiectul „SuperPovești din București”, o inițiativă a Companiei de Librării București și a
Asociației Headsome Communication, a demarat în luna ianuarie a anului 2021, cu sprijinul
Ministerului Culturii și în parteneriat cu Inspectoratul Școlar al Municipiului București,
Primăria București, Muzeul Național al Literaturii Române, Biblioteca Metropolitană București,
ARCUB și Radio România Cultural. În cadrul campaniei, copiii și adolescenții din capitală sau cei
care învață în București au fost invitați să caute poveștile ascunse din istoria orașului: să le
documenteze în familie, în cadrul comunității locale, în cadrul școlii, prin dialog cu profesorii, în
biblioteci, în librării, să le „vâneze” în documentele și materialele din spațiul digital, pentru ca
mai apoi să le transpună în povești.
Pe 16 decembrie 2021 a fost lansat primul volum reunind șapte povestiri (ediția digitală, aici: ).
În prezent, cel de-al doilea volum al proiectului se află în pregătire, lansarea lui fiind plănuită
pentru data de 17 decembrie 2022, ora 11.00, la Salonul de Carte „Luceafărul” (Bulevardul
Unirii nr. 10).
Compania de Librării Bucureşti este cea mai importantă rețea de librării care a supraviețuit cu succes după
Revoluție. În prezent CLB numără peste 40 de librării, răspândite unitar în toate cele 6 sectoare ale capitalei,
ele aflându-se într-un proces permanent de modernizare și adaptare la cerințele clienților. De la carte şi
manuale şcolare, la produse de papetărie şi jucării, oferta companiei este dintre cele mai bogate.
Asociația Headsome Communication, lansată în 2012, este prima agenție de comunicare din România
dedicată exclusiv proiectelor de promovare a lecturii.