Gaudeamus promovează și cărți, dar se pare că și mașini!

Ce au căutat Dacia sau BRD la Gaudeamus, printre cărți? Ei bine, se pare că lectura își găsește locul în orice domeniu, fie el al automobilelor sau al băncilor!

Idei creative, culori, emoție, cărți – asta înseamnă Gaudeamus, care s-a desfășurat anul acesta între 16 și 20 noiembrie la Romexpo. Cu ce idei au venit editurile și, mai ales, sponsorii prezenți la standuri? Iată câteva dintre ele!

Dacia te provoacă: ghicești finalul cărții?

Probabil că nu găsim multe puncte comune între cărți și mașini, în afară de faptul că poți citi într-o mașină. Sponsorul Dacia a venit cu o aplicație interesantă ce s-a dovedit a fi ca un magnet pentru vizitatorii târgului. Compania a creat sacoșe cu sloganul Un Duster te duce până la capătul lumii. O carte te duce în lumea imaginației, precum și semne de carte cu imaginea unei centuri de siguranță. Atât sacoșele, cât și semnele de carte au fost oferite ca premiu celor care au participat la aplicație, care consta în alegerea unor finaluri pentru trei cărți fictive. Desigur că scopul principal a fost promovarea mașinii, însă asocierea cu târgul de carte se pare că a fost pe placul vizitatorilor. Aceștia s-au arătat încântați să participe la concurs și, mai ales, să primească premii.

Gaudeamus, între cărți și promovare de mașini

 Gaudeamus, între cărți și promovare de mașini

BRD  întreabă: ce carte te-a făcut fericit?

 BRD a aflat ce cărți i-au făcut fericiți  pe vizitatorii Gaudeamus. Aceștia au fost îndemnați să scrie pe foi colorate numele cărților preferate, primind în schimb o sacoșă pentru transportat cărți. Totodată, aceștia au primit stickere cu Scena 9 , platforma culturală nou lansată prin care BRD vrea să își arate susținerea față de cultură. Astfel, BRD a demonstrat că încurajează lectura și susține dezvoltarea culturală.

Editura Trei: Ce înseamnă pentru tine cel mai bun tată?

În contextul lansării cărții lui Alex Zamfir, Cel mai bun tată, editura Trei a lansat o provocare interactivă : copiii (și nu numai!) au avut libertatea de a scrie pe foi colorate ce înseamnă pentru ei cel mai bun tată! Răspunsurile lor au fost lipite pe un panou expus la vederea tuturor. Astfel, editura a mizat pe latura afectivă a vizitatorilor, imaginea de mai jos arătând că ideea a avut succes!

Gaudeamus, între cărți și promovare de mașini

Gaudeamus, între cărți și promovare de mașini

Cine era bătrânul cu vulpea atârnată de gât?

Dacă ați fost la Gaudeamus,  cu siguranță v-a atras atenția un bătrânel simpatic, extravagant îmbrăcat,  la gâtul căruia atârna o vulpe întreagă! Ei bine, aceasta a fost una dintre ,,surprizele” organizatorilor, ,,personajul” având rolul de a dinamiza periodic atmosfera târgului. Acest lucru i-a reușit pe deplin, fiind simpatizat de mai toți participanții.

Gaudeamus, între cărți și promovare de mașini

 

Acestea sunt asocierile, ideile care mie mi-au atras atenția la Gaudeamus 2016.

Dar să nu uităm că timpul se scurge rapid, așa că deja putem să ne creăm niște așteptări pentru Gaudeamus 2017! Ai recomandări pentru organizatori? Ce ți-ar plăcea să vezi sau să nu mai vezi și anul viitor? Fa-ți părerea auzită, scri-o la comentarii!

P.S.: Mă gândesc că există persoane care nu cunosc semnificația cuvântului gaudeamus, având în vedere că limba latină nu este cunoscută tuturor.  Așa că: gaudeamus se traduce prin să ne bucurăm împreună, numele dat târgului de carte sugerând bucuria pe care cărțile o oferă tuturor cititorilor 🙂

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here