Gafele online ale H&M

Știți zicala „orice publicitate e bună”, nu? Ei bine, se poate spune că ea nu mai este valabilă pentru numele mari. Gigantul suedez de retail H&M are, în prezent, probleme în a ține pasul cu concurența și a-și vinde produsele. Mai precis, compania are un stoc uriaș de haine și accesorii care nu au fost vândute, a căror valoare se ridică la 4.3 milioane de dolari. Cel mai probabil, dezastrul a fost cauzat și de gafele online ale H&M din ultima perioadă.

Dar ce înseamnă gafele online ale H&M?

Pe scurt? Decizii proaste.

Gafele online ale H&M Anul 2017 a marcat o creștere a importanței comerțului pe Internet în rândul companiilor axate pe vânzarea de îmbrăcăminte. Adaptarea la noua realitate a fost ușoară pentru nume precum britanicii de la ASOS, care își desfășurau oricum activitatea în online, dar și pentru spaniolii din spatele Inditex (care dețin Zara), care au depus eforturi în a-și spori prezența și în alte medii.

Gafele online ale H&MDin nefericire, H&M nu a reușit să țină pasul. Sfârșitul anului 2017 a arătat că gigantul suedez a început să aibă pierderi. Cu alte cuvinte, să-i crească numărul de produse nevândute. În 2018, în doar trei luni, profitul operațional al suedezilor a scăzut cu 62%, iar prețul acțiunilor la bursa din Stockholm au ajuns la prețul cel mai mic din 2005 încoace.

Și să nu uităm de scandaluri….

Dar deciziile proaste nu s-au limitat doar la adaptarea la nevoile pieței. Nu, gafele online ale H&M au venit și în rețelele sociale.

Începutul anului 2018 a venit cu o controversă în mediul online. Aceasta a fost iscată de o reclamă în care un copil negru purta un hanorac cu inscripția Coolest Monkey In The Jungle (Cea mai tare maimuță din junglă). Asocierea a fost considerată rasistă și ofensatoare de mulți internauți.

Pe lângă pierderea de imagine, compania a mai pierdut și unul dintre colaboratori. La scurt timp după izbucnirea scandalului, cântărețul canadian The Weeknd – care avusese, în 2017, o colecție de haine scoasă sub edgida suedezilor – a anunțat că nu va mai lucra niciodată cu H&M.

Au fost scandalurile doar în online?

Gafele online ale H&MNu. În Africa de Sud, ele s-au mutat chiar în magazine. Punctele de desfacere din mai multe orașe au fost atacate de localnici furioși. În unele locuri, cei nemulțumiți au dărâmat doar manechine și rafturi. În altele, situația a ajuns într-un punct atât de tensionat încât  polițiștii au  fost nevoiți să tragă cu gloanțe de cauciuc.

Și-a cerut H&M scuze?

Tehnic, da. Comunicatul scos după ivirea controverselor sună cam așa:

„Înțelegem posibilele neplăceri cauzate de imaginile care au fost publicate recent. Echipa H&M respectă dreptul la opinie și regretă mesajul nepotrivit transmis. Ne cerem scuze pentru situația creată și nu numai că imaginea a fost scoasă de pe canalele noastre de comunicare, însă și produsul a fost retras din oferta de vânzare. Este mai mult decât evident că rutinele noastre nu au fost respectate în deplinătate. În această privință, nu există niciun dubiu. Vom investiga în amănunt cauzele acestei situații neplăcute, dorind să prevenim eventualele incidente de acest gen pe viitor”.

Cum se mai poate redresa compania?

gafele online ale H&MGafele online ale H&M pot fi îndreptate prin efort. Adică prin axarea pe dezvoltarea comerțului online, reducerea prețurilor și încetinirea extinderii lanțului de magazine. Echipa din spatele gigantului suedez a anunțat că dorește să pună în aplicare acești pași pentru a putea face față, în sfârșit, concurenței tot mai acerbe.

surse info: digi24.ro, nytimes.com, dw.com, euronews.com

surse foto: nytimes.com, drapersonline.com, thefashionpoet.com, theguardian.com, thecut.com

 

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here