fake news

O echipă de cercetători newyorkezi a dezvăluit într-un studiu recent că utilizatorii de Facebook apreciază, distribuie și interacționează de 6 ori mai mult cu postările care conțin informații false, comparativ cu informațiile reale.

2500 de pagini analizate din august 2020 până în ianuarie 2021

Studiul a fost prezentat în premieră de Washington Post și se bazează pe cercetările unei echipe de la Universitatea din New York și Universitatea de Stat Grenoble din Franța care au la bază analiza a 2500 de pagini de Facebook, pe o perioadă de 6 luni, din august 2020 până în ianuarie 2021.

Rebekah Tromble, șefa Institutului pentru Date, Democrație și Politică, la Universitatea George Washigton a verificat concluziile studiului și a declarat că „studiul ajută la adunarea dovezilor care confirmă că în ciuda diverselor eforturilor de atenuare, fake news-urile și-au găsit un adăpost confortabil și un public foarte interesat, pe Facebook”.

Facebook respinge rezultatele studiului

Joe Osborne, un reprezentant al Facebook susține însă, că interacțiunea nu trebuie confundată cu numărul de persoane care au văzut fake news-urile pe Facebook și menționează că „atunci când te uiți la tot conținutul care generează interacțiune pe Facebook, rezultatele sunt total diferite față de concluziile studiului”.

Președintele Americii, Joe Biden, afirma în iulie că platformele sociale ca Facebook permit dezinformarea în masă privind vaccinurile anti-Covid și, în cele din urmă, „omoară oameni”.

Declarația a venit după ce, în mai, Facebook anunța că va șterge toate postările de la utilizatorii care distribuie în mod repetat știri false prin intermediul platformei, extinzâdu-și totodată programul de „fact-checking” și în rândul utilizatorilor, până atunci aplicându-se doar paginilor, grupurilor, conturilor de Instagram și domeniilor web.

Luna trecută, Facebook a suspendat 300 de conturi false care susțineau că vaccinurile anti-Covid produse de AstraZeneca și Pfizer transformă oamenii în cimpanzei. Conturile au fost identificate ca aparaținând unei rețele de dezinformare din Rusia, având ca audiență vizată, publicul din India și SUA.