Oamenii postează pe Facebook o mulțime de poze sau articole care ne trezesc, de cele mai multe ori, diverse trăiri. Poate că ți-ai dori să-ți exprimi entuziasmul sau fericirea, în mod digital, mai clar, atunci când vezi o poză de la nunta unui prieten bun. Butonul de Like nu îți oferă posibilitatea de a manifesta o intensitate a emoției atât de mare. Tocmai de aceea Facebook a decis ieri, 8 octombrie 2015, să lanseze spre testare în Spania și Irlanda un set de șase „reacții” lângă butonul de Like. Aceste emoji (sau „reacții”) pot exprima iubire, amuzament, fericire, uimire, tristețe și furie.

`

Setul de emoji vine ca un răspuns la cerințele din piață și la trend-urile identificate în zona rețelelor sociale. În primul rând, oamenii și-au exprimat  în mod clar dorința de a avea mai multe opțiuni prin care să-și exprime stările. În al doilea rând, s-a observat utilizarea rețelei Facebook în special de pe telefonul mobil. Adam Mosseri, directorul de produs de la Facebook a declarat că, de cele mai multe ori, oamenii folosesc sticker-ele pentru a comunica, renunțând la cuvinte. Mai mult, el a spus că, într-adevăr, tastarea de pe telefonul mobil poate fi dificilă, mai ales atunci când cauți sticker-ul potriviti. Cu acest set de emoji va fi mult mai ușor să-ți exprimi părerea atunci când ești în metrou sau aștepți autobuzul.

Setul de „reacții” va putea fi utilizat atât de la PC, cât și accesând Facebook de pe telefonul mobil și le va permite utilizatorilor să-și exprime sentimentele la fiecare postare din News Feed, indiferent dacă acestea vin de la prieteni, pagini pe care le urmăresc sau de la agențiile de publicitate. Mosseri a spus că deocamdată emoji-urile nu vor fi introduse în Facebook Messenger sau în alte produse deținute de Facebook.

„Reacțiile” vor funcționa în felul următor: dacă folosești Facebook pe telefon, ele vor apărea atunci când atingi butonul de Like de pe ecran. Dacă ești la PC, „reacțiile” vor apărea dacă apeși pe butonul de Like sau dacă pui pur și simplu cursorul pe el. De asemenea, Mosseri a mai spus că setul de emoji nu va putea fi închis (turn off). El va fi prezent pur și simplu în News Feed-ul utilizatorului pentru a nu crea confuzie.

2

În ceea ce privește paginile de Facebook, noile emoji vor avea cu siguranță ecou și în tabloul de analiză de bord a Facebook. Așadar, cele șase reacții îi vor ajuta pe cei care lucrează în social media să studieze impactul postărilor mai în profuzime, să-și dea seama ce tip de conținut îi enervează sau îi face curioși pe utilizatori.

Probabil că noile emoji vor stârni impresii și controverse, la fel ca toate schimbările din mediul online. Cu toate acestea, cei de la Facebook par bine intenționați; ei vor pur și simplu să le ofere utilizatorilor posibilitatea de a-și exprima cât mai clar opinia. Dacă vor reuși acest lucru, rămâne de văzut.

facebook-emoji-animation-532
Articol realizat de: Ana Maria Baciu

Sursă poze: techcrunch.com, wired.com

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here