Ce eficienţă a avut telefonul copilului, 119, în primele trei luni de la lansare

0
33
telefonul copilului
Împotriva abuzului de orice fel

La trei luni de la lansarea telefonului copilului, 119, au fost înregistrate peste 39.000 de apeluri. 60 dintre acestea au vizat copiii refugiați din Ucraina.

Peste 39.000 de apeluri înregistrate la numărul unic destinat copiilor, 119, au dus la salvarea acestora din situațiile de risc în care se aflau. Situația actuală arată eficiența acestui sistem, mai ales că rețeaua a fost folosită inclusiv de copiii refugiați din Ucraina, aflați în situații de urgență.

Problemele pe care le-au semnalat copiii și adulții care au apelat 119 în perioada 5 ianuarie – 19 aprilie vizează abuzul fizic, emoțional și sexual, neglijarea și cerșetoria. Au fost înregistrate și sesizări sau solicitări de informații în legătură cu drepturile copiilor, arată Mediafax.

Personalul specializat din fiecare județ al DGASPC se ocupă de preluarea apelurilor telefonice, acestea putând fi localizate, identificate și înregistrate. „Este un sistem dinamic, transparent şi unitar la nivel naţional prin care putem să ajungem la copiii aflaţi în situaţii grave şi el este rezultatul unui amplu proces de colaborare şi de reglementare derulat în anul 2021”, a precizat coordonatorul programului, Maria Madalina Turza, consilier de stat în Cancelaria prim-ministrului, citat de Mediafax.

Numărul unic 119 funcționează începând cu 5 ianuarie și este pus la dispoziția oricărui copil care este abuzat, traumatizat, neglijat, victimă a violenței sau de către oricine care are cunoștință de astfel de situații de violență.