tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan

Vă vine să credeți sau nu, dar este adevărat! După o pauză de 7 ani, tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan. Da, 7 ani, de atât a fost nevoie pentru a repara 2,8 km de linie de tramvai. Până și cei mai fanatici susținători ai RATB cred că se resemnaseră. Sâmbătă s-a redeschis linia care leagă Râmnicu-Sărat de Faur Poarta 4.

Ușor, că nu ne grăbește nimeni! 1 metru de linie de tramvai pe zi!

Dacă împărțim cei 2,8 km de linie de tramvai dintre Râmnicu-Sărat și intersecția care duce la Auchan Titan la fiecare an, reiese că muncitorii au fost capabili să facă 400m de linie de tramvai într-un an. Având în vedere că un an are 365 de zile, practic au făcut în medie puțin peste un metru de linie de tramvai pe zi.

Chiar mă întrebam dacă voi mai avea vreodată ocazia să văd că tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan. Eram clasa a IX-a când m-am urcat pentru ultima oară în tramvai la Titan. A fost nevoie să ajung anul 3 de facultate ca să am și eu din nou această onoare.

Screen Shot 2017-06-27 at 20.26.05Nu mai preciez faptul că linia de tramvai de la Râmnicu-Sărat până la stația de metrou Titan era gata încă din vara lui 2013. Deja au ruginit șinele respective, iar gazonul s-a transformat în fând de când tot așteaptă. Sunt curios cam câte milioane de euro au fost spălați pentru această realizare enormă. Sigur nu se compară nici pe departe cu Catedrala Neamului în ceea ce privește banii cheltuiți. Dar acolo vorbim de credință, smerenie și evlavie, nu? Și doar știm că banii nu contează atunci când vine vorba de credință.

Mall-uri putem să ridicăm peste noapte, nu, că doar aduc bani mulți. Dar de ce să facem ceva pentru cetățeni? Mai dă-i dr*cului pe cetățeni. Să meargă și pe jos, nu? Mișcarea e sănătoasă. 35 de minute zilnic de la Auchan Titan la Râmnicu-Sărat și nu mai ai nevoie să mergi la sală. Ei, acum trebuie să vă faceți abonament la sală, căci tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan.

Modernizare doar pe hârtie

Astăzi am circulat și eu pentru prima oară cu tramvaiul 23. Mă așteptam să meargă mai repede ca înainte și șina să fie de o calitate superioară celorlate. Da de unde, tramvaiul mergea cu maxim 15 km/h și scotea același sunet melodios de care suntem cu toții îndrăgostiți. Singurul avantaj în reprezintă faptul că există borduri între linia de tramvai și șosea, astfel încât să nu se mai bage pe linia de tramvai cu mașina „șoferii responsabili”. Dacă veneau japonezii, pun pariu că în 2 săptămâni era gata tot. Aici e marea diferență între România și alte țări. De aceea ne tratează occidentalii cum ne tratează și își bate toată lumea joc de noi. Nu avem educație, nu avem condiții, nu avem infrastructură, nu avem nimic…și nici nu vrem să avem. Ne distrugem țara încet și sigur cu bună știință pentru interesele personale și buzunarele unora care beneficiază din plin de acest lucru.

Pentru cât timp tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan?

Acest lucru rămâne de văzut. Este bine totuși că după 7 ani de muncă asiduă tramvaiele circulă din nou în cartierul Titan. Sper ca lucrările să reziste măcar 2-3 ani și să nu intre iar în reparații peste 6 luni. Mă aștept însă la orice, având în vedere că bucata de la Titan la Râmnicu-Sărat e gata de 4 ani și nu a fost folosită deloc.

Surse foto: topsy.one, Google Maps

Comentarii

comentarii

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here