Despre succesul lui Kylie Jenner și al altor antreprenori self-made

Dacă n-ai trăit într-o grotă până acum probabil ai auzit în treacăt de Kylie Jenner sau de familia Kardashian. Ca să fiu sinceră, nici eu nu știam prea multe despre ei, așa că am făcut un mic research despre cum au ajuns faimoși, ca să nu trebuiască să faci tu asta și am înțeles câte ceva despre cum este portretizat antreprenoriatul în 2018.

Forbes a postat o poză pe Instagram în care apare Kylie Jenner pe coperta revistei, cu descrierea că este pe cale să ajungă „the youngest self-made billionaire ever”, chiar înaintea lui Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook, care a ajuns miliardar la vârsta de 23 de ani. Hai să recapitulăm și să vedem cum poți ajunge miliardar prin propriile puteri, la doar 21 de ani, după cum relatează Forbes.

În 2015 Kylie Jenner și-a lansat propria colecție de rujuri și ulterior și-a lărgit gama prin pensule, truse de machiaj și multe altele, iar în 2018, Forbes estimează Kylie Cosmetics la 900 de milioane de dolari. Incredibil de simplu, aproape că s-ar putea scrie un manual de self-help despre cum să cunoști gustul succesului în business pornind de la povestea unei fete care a început să-și facă machiaje în bucătărie.

Cel mai rău lucru nu ar fi că ea probabil că este doar o imagine a brandului, cu 111 milioane de urmăritori pe Instagram, fiind o persoană de influență, mai ales după ce și-a făcut operații estetice la 17 ani. Și nici faptul că produsele care stau sub semnătura ei nu sunt de cea mai bună calitate, mai ales la prețul lor. Ci acel sense of entitlement pe care îl au antreprenorii din aceeași clasă când vine vorba despre succes și cum l-au obținut.


Dacă nu îl ai ca tată vitreg pe Robert Kardashian, care întâmplător a fost un avocat de succes, cunoscut pentru cazul O.J. Simpson, și ca mamă pe Kris Jenner care să managerieze situația socială a întregii familii, care la fel de întâmplător are propriul serial Keeping up with the Kardashians, devenit celebru, dacă nu o ai pe Kim ca soră care să apară în cancan-uri alături de Paris Hilton și să devină și ea arhicunoscută prin sextape-ul care a ajuns pe internet, șansele de a deveni miliardară când abia poți să bei alcool legal în SUA sunt destul de mici. Lista în cazul lui Kylie poate continua și chiar dacă nu ar face parte dintr-o familie și așa foarte bogată, doar prin prisma vizibilității persoanelor publice din familia ei ar fi putut face mulți bani cât timp o cheamă Jenner.

Multe persoane care s-au realizat pe plan profesional au plăcerea de a-și prezenta succesul ca fiind self-made. Conform Cambridge Dictionary, self-made se referă la bogăție și succes realizate prin propriile puteri, și nu prin intermediul banilor familiei. Cel mai des o aud de la oameni din industria muzicală care își asumă cu încredere propria reușită și chiar cântă despre asta. Nu le neg meritele în vreun fel, mulți chiar au început de jos, dar este puțin ironic să auzi asta venind din industria despre care se știe că este orice doar meritocrație nu. Nimeni nu poate prezice ce cântăreț va fi în vogă sau care va rămâne la nivelul de soundcloud rapper.

Malcom Gladwell demonstrează în „Outliers” că de multe ori cheia succesului depinde de evenimente care țin de hazard și prea puțin de persoana în cauză. Bill Gates este cel mai bun exemplu întrucât s-a născut în momentul potrivit, a studiat în locul potrivit și a făcut parte dintr-o familie destul de bogată încât a fost mereu cu câțiva pași înaintea persoanelor cu o inteligență la fel de sporită precum a lui. Deși a muncit peste 10 mii de ore ca să ajungă atât de bun la ceea ce face și a recurs la multe sacrificii, el are modestia și inteligența de a recunoaște că a fost extrem de norocos în drumul său spre succes.

Ceea ce se arată la orizont în antreprenoriat, sau mai bine spus ce se prezintă, nu este nici măcar o împuternicire a liberului arbitru, ci o asumare îndrăzneață de a-și fi dobândit succesul independent. Pentru că orice fel de ajutor, fie și el financiar, nu înseamnă mai mult de „a small loan of a million”, accentul rămânând și în cele mai bune cazuri asupra strădaniei incomensurabile. Iar cu fiecare poveste asemănătoare celei lui Kylie Jenner se creează încă o bulă nerealistă asupra antreprenoriatului și a modului în care merge lumea.

Surse info: Instagram.com

Surse foto: eonline.com, finder.com

Comentarii

comentarii