Însemnări de licean: Despre opulență și etalare de branduri

0
327
branduri

Întâmplări de licean: Despre opulență și etalare de branduri

Nu suntem niciodată cu adevărat sinceri. Chiar dacă vrem să spunem doar adevărul, ceva ne blochează ideile. Poate viitoarele reacții, părerile celor din jur, ochii care ne vor privi supărător. Alegem să ascundem unele informații, tocmai pentru a nu arăta prea mult din ce se întâmplă în „spatele cortinei”. Trebuie și e bine să păstrezi numai pentru tine anumite lucruri.

Dar, astăzi m-am hotărât să fiu cu adevărat sinceră. Fără ezitări sau abțineri. Așa că încep o serie, un fel de jurnal în care însemn cele mai discutate subiecte și îmi expun părerea despre toate lucrurile enervante, surprinzătoare, dar și frumoase din jurul meu. Să dăm startul seriei „Însemnări de licean” cu o chestiune care mă macină de mult timp: opulența. Din păcate nu există zi în care să nu văd etalare de branduri pe stradă, pe holurile liceului sau la metrou. Și e trist.

Sunt eleva unui prestigios liceu din București, clasat pe locul 2 în topul celor mai bune licee din capitală. Vă gândiți că e un fel de paradis aici: elevi de top, profesori de top, lecții interactive și plăcute. Este, într-adevăr, un fel de paradis … un paradis al fițelor, al opulenței și etalării de branduri.

„Ai văzut ce geantă mi-am luat?” „E MK?” „Logic că e MK, mi-aș lua eu altceva?

Bravo, ai stil! – moartea tuturor valorilor?

branduri

Am înțeles, dorința de a te face remarcat/ă e vitală. Însă nu pricep cum niște simple branduri, niște etichete amărâte, niște obiecte pot avea un impact atât de violent în societatea de astăzi. Nu putem nega existența opulenței și nici nu o vom putea opri sau reduce. Cel puțin, atât timp cât „Bravo, ai stil!” rulează la TV ne putem lua adio de la cultură și bun gust. Mă bucur nespus pentru cei/cele care nu știu de existența acestei emisiuni, deși nu cred că a rămas vreun român neatins de acest fenomen național, internațional și intergalactic. Emisiunea ce poate fi caracterizată în toate modurile posibile și imposibile, exceptând stilul și bunul gust, ne învață că stilul depinde de bani. Ești stilat doar dacă ai bani să iți cumperi genți și pantofi la prețuri exorbitante. Dar asta nu e tot. O lecție importantă pe care „Bravo, ai stil!” ți-o dă aproape gratis este cum să devii o adevărată mahalagioaică. Păi pentru asta plătim factura la curent? Să învățăm, alături de cei mai influenți oameni ai modei, cum să ne târguim mai bine la aprozar?

În fine, nu putem da vina pe producătorii acestui fenomen, pentru că noi suntem de vină. Noi promovăm asta pentru că ne uităm la așa ceva. Nu contează că ne uităm la mișto, doar ca să râdem. Până și râsul alimentează involuția asta culturală și socială. Televiziunea ne dă exact ceea ce vrem. E trist că opulența și etalarea de branduri reușesc să schimbe lumea prin „Bravo, ai stil!”, cea mai urmărită emisiune de la TV. E păcat că ne lăsăm conduși de niște branduri. Suntem instruiți să-i judecăm pe ceilalți după suma de bani pe care au aruncat-o pe niște etichete.

Cum apără liceele valorile societății?

Și ca să închei apoteotic o să vă spun despre afișul pe care l-am văzut lipit pe un perete al prestigiosului meu liceu. „Treptele succesului” cu Cătălin Botezatu, îndrăgitul jurat al respectabilei emisiuni de stil. Asta promovează instituțiile de învățământ. De ce, oare, ne așteptăm la un viitor mai bun? Se pare că termenul „cultură” și-a schimbat sensul. E vorba despre bani, branduri, superficialitate. Iar eu nu sunt pregătită să îmi însușesc valorile actuale ale societății românești.

Tu ce părere ai despre valorile promovate în țara noastră? Mai există speranță?

surse foto: pinterest.com, zdt.ro.